Fødsel i vand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.282 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. december 2009

Risen

Ja overskriften siger måske sig selv.. : ) Jeg ville gerne høre om der er nogle som har erfaringer med fødsel i vand ? har man mindre smerter end en normal fødsel eller? I må rigtig gerne fortælle lidt.

Jeg har selv overvejet muligheden og tror at det er det rigtige for mig, hvis ellers mit hospital (Hvidovre) gør sådanne fødsler.

Tusinde tak..

Kh Maria 11+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

LinLin

Jeg har ikke født i vand, men prøvede med smertelindring dér og jeg syntes IKKE det var godt... Var nødt til at rejse mig op hver gang jeg fik en ve - fordi det virkede bedst for mig - så det blev jeg træt af efter 20 min...

Anmeld

9. december 2009

Risen

sparre skriver:

Jeg har ikke født i vand, men prøvede med smertelindring dér og jeg syntes IKKE det var godt... Var nødt til at rejse mig op hver gang jeg fik en ve - fordi det virkede bedst for mig - så det blev jeg træt af efter 20 min...

Arh okay. Kan også forstille mig at man hurtigt kommer til at føle sig som en rosin i vandet, men troede virkelig det hjalp på smerterne. Men det er måske meget forskelligt fra person til person.

Tak for hurtigt svar

Kh

Anmeld

9. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

det er forskelligt fra person til person, min søster syntes ikke om det, hun sagde det blev værre.

Anmeld

9. december 2009

LinLin

Risen skriver:

Arh okay. Kan også forstille mig at man hurtigt kommer til at føle sig som en rosin i vandet, men troede virkelig det hjalp på smerterne. Men det er måske meget forskelligt fra person til person.

Tak for hurtigt svar

Kh

Det er helt sikkert forskelligt fra person til person! Jeg kunne overhovedet ikke slappe af men har hørt om andre der syntes det var helt fantastisk afslappende!

Anmeld

9. december 2009

Tina2

Jeg havde en FANTASTISK fødsel i vand sidst, da jeg fødte min søn. Han var kæmpestor- 4800 g, og det gik bare nemt:-) Fik en kanon god smertelindring i vandet og kunne bevæge mig som jeg ville og sidde som jeg ville, var ikke låst fast i en seng....

Min datter skulle også ha været født i vand, men hun vendte forkert (stjernekigger) så kunne overhovedet ikke finde ro i vandet fordi jeg følte min rygsøjle blev flået:-(

Men efter min søns fødsel skal jeg bestemt IKKE føde andre steder end i vand mere:-) Det var intet mindre end fantastisk og han var ude i 4 presseveer og min mand tog imod ham... Ahmen det var bare så godt:-)

Anmeld

9. december 2009

Risen

Tina2 skriver:

Jeg havde en FANTASTISK fødsel i vand sidst, da jeg fødte min søn. Han var kæmpestor- 4800 g, og det gik bare nemt:-) Fik en kanon god smertelindring i vandet og kunne bevæge mig som jeg ville og sidde som jeg ville, var ikke låst fast i en seng....

Min datter skulle også ha været født i vand, men hun vendte forkert (stjernekigger) så kunne overhovedet ikke finde ro i vandet fordi jeg følte min rygsøjle blev flået:-(

Men efter min søns fødsel skal jeg bestemt IKKE føde andre steder end i vand mere:-) Det var intet mindre end fantastisk og han var ude i 4 presseveer og min mand tog imod ham... Ahmen det var bare så godt:-)

Lyder dejligt! Endelig en med en god fødsel i vand.  Tror bestemt jeg vil prøve det ! Hvordan fik du muligheden for at føde i vand? spurgte du selv i starten af graviditetet eller ?

Anmeld

9. december 2009

Tina2

Risen skriver:

Lyder dejligt! Endelig en med en god fødsel i vand.  Tror bestemt jeg vil prøve det ! Hvordan fik du muligheden for at føde i vand? spurgte du selv i starten af graviditetet eller ?

Ja, det stod i min journal at jeg ville MEN man kan ikke være sikker alligevel, for er de fødestuer med kar optaget når man kommer ind, smider de jo ikke dem ud fordi der kommer en der har ønsket fødsel i vand:-)

Jeg var heldig at DEN ENE (!!!) stue med fødekar var ledig da jeg kom ind..... Dog overvejer jeg stærkt at føde hjemme ved en evt næste gang, simpelthen fordi jeg ville gå i panik, hvis jeg kom ind og fik at vide stue 7 var optaget!!!!! Syntes det var rædsomt at føde på en seng...!!!!!

Jeg var simpelthen "høj" af den fødsel i vand i over en uge efter... Svævede rundt over den fantastiske oplevelse:-)))) Så kan kun sige GØR DET!!!!!! :-)

Anmeld

9. december 2009

Risen

Uh jeg krydser fingre så.. Vil helst sikkert nævne det for min jordmoder på næste fredag.. Så håber jeg at hvidovre hosp, benytter sig af vand kar   Håber også at min fødsel (selvom der er laaaang vej endnu) går lige så godt !

Anmeld

9. december 2009

luckas-mor

hej

jeg har ikk prøvet i føde i nu hihi
men her til februar sku det gerne bli en realitet.. jeg har valgt a føde i vand, hvis alt ellers er så det kan lade sig gøre..
jeg valgte allerede fra start a at det var hva jeg ville, så jeg tænkte på det allerede før jeg var gravid

tror det er super godt men det er jo forskelligt hvon folk tar det nede i vandet..

kramm natascha 30+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.