Min lillesøster på 24 er svært deprimeret. Min mor er der rigtig meget for hende, men på det sidste har min søstrer haft brug for lidt luft fra hende, og bruger mig lidt mere.
Hun har bulimi som dog pt er gledet helt i baggrunden, efter at depressionen ramte hende med fuld styrke i sommers. Hun får antidepressiv medeicin (først akarin og nu cipralex) og nogle yderligere piller hun kan tage hvis hun får angstanfald. Hun har dertil tillagt sig et moderat hashforbrug (ryger 2-5 gange om ugen) for at dæmpe symtomerne, hvilken hun siger virkelig hjælper og hun 'nsker ikke at stoppe med det foreløbigt men vil trappe ud på sigt.
Det eneste som virkeligt har kunnet hjælpe er den terapi hun får. Hun er så heldig at have fundet en rigtig dygtig terapeut som endda kommer hjem til hende selv. De ses 3 gange på 2 uger.
Problemet er at på det seneste er hun (trods at hun har givet udtryk for at det virkelig hjælper) har aflyst en del gange under påskud at hun er for træt / syg. Mindst en af gangene aflyste hun for at være sammen med mig (hvilket jeg blev meget ærgelig over, for vi kunne sagtens ses lidt senere på dagen samme dag). Hun tager alt for let på sin terapi synes jeg.
Men hun er meget stædig og vi (min mor og jeg) skal ikke blande os i hvordan hun lever sit liv. Det er min far som betaler hendes terapi og min mor betaler hendes medicin, og ærligt talt føler jeg at hun tager det hele lidt for givet når hun så ikke selv gør en indsats. Er der nogen som selv har haft en depression som evt kan hjælpe mig til hvad jeg kunne sige for at få hende til at se alvoren? Eller har nogle bud på HVORFOR hun ikke har lyst til at gå i terapien som hun ellers siger er det der holder hende kørende og virkelig hjælper?
Anmeld