Opfølgning på kæmpe baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. december 2009

Maise

Dem der har fulgt med på tråden omkring min kæmpe baby havde jeg lovet lige at melde tilbage på hvad planen bliver.

Jeg er idag 35+4 og min store babypige er scannet til ca 3500 gram. Fordi jeg har graviditetssukkersyge bliver jeg sat igang når jeg er 38+2, som er om 19 dage. BArnet må ikke blive for stort når man har det. Det bliver så mandag den 28 dec. jeg bliver sat igang, så hun når forhåbenlig ud inden nytår. Det var præcis den dato jeg havde håbet på at kunne forhandle mig frem til med lægen, så jeg lige kunne få julen med og ikke blive sat for tidligt igangheller. Men jeg skulle regne med at hun kommer til at veje min. 4 kilo ved fødsel. Spændende om det holder stik eller hvor meget de skanner forkert. Dog følte hun også på min mave og sagde at hun vejer min. 3300 nu.

Så nu er jeg mere rolig og kan pakke pusletaske, hvis hun skulle komme før, samt mentalforberede mig på hvad der skal ske. Hmmm mon man kan det

Glæder mig, men er også spændt - puha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

82Miraklet

Åhh Det lyder bare dejligt... Held og lykke med det hele og glæder mig til at hører nærmere efter jul...

Glædelig Jul og nyd den... nej man kan ALDRIG forberede sig 100 %

Knus herfra og Hils Malene..

Anmeld

9. december 2009

Maise

Maria82 skriver:

Åhh Det lyder bare dejligt... Held og lykke med det hele og glæder mig til at hører nærmere efter jul...

Glædelig Jul og nyd den... nej man kan ALDRIG forberede sig 100 %

Knus herfra og Hils Malene..

JA det er jo svært at vide hvad der præcis sker, men må jo tage det som det kommer.

Jeg hilser Malene, som også bare venter på at skulle føde, hun er 37+0 idag, så jeg kan ende med at skulle ligge med hende på fødegangen.

Og glædelig jul og nytår til dig og din familie også.

Anmeld

9. december 2009

Maise

Nogen der har erfaringer med hvor mange dage jeg skal være tålmodig når man bliver sat igang og evt. hvad forløbet var ???

Anmeld

9. december 2009

LinLin

Maise skriver:

Nogen der har erfaringer med hvor mange dage jeg skal være tålmodig når man bliver sat igang og evt. hvad forløbet var ???

Har ingen personlig erfaring, men en mor i den vuggestuen jeg arbejder blev sat igang kl 10 om formiddagen og fødte kl 21 samme dag...

Anmeld

9. december 2009

Maise

sparre skriver:

Har ingen personlig erfaring, men en mor i den vuggestuen jeg arbejder blev sat igang kl 10 om formiddagen og fødte kl 21 samme dag...

Det lyder dejlig hurtigt. jeg fik af vide at jeg ikke skulle regne med at føde for tidligst tirsdag aften eller i løbet af onsdagen. Men det kommer vel også an på hvor udslettet min livmoderhals er til den tid, jo mere jo bedre. Bliver formentlig sat igang med stikpiller og evt. tager de forstervandet efter 1 døgn eller to hvis ikke der er kommet gang i veerne og til slut evt vedrop hvis veerne stadig ikke kommer, puha lyder som en mulig lang proces.  

Anmeld

9. december 2009

LinLin

Maise skriver:

Det lyder dejlig hurtigt. jeg fik af vide at jeg ikke skulle regne med at føde for tidligst tirsdag aften eller i løbet af onsdagen. Men det kommer vel også an på hvor udslettet min livmoderhals er til den tid, jo mere jo bedre. Bliver formentlig sat igang med stikpiller og evt. tager de forstervandet efter 1 døgn eller to hvis ikke der er kommet gang i veerne og til slut evt vedrop hvis veerne stadig ikke kommer, puha lyder som en mulig lang proces.  

Hun blev sat i gang 2 uger før tid pga ondt i ryggen. Ved ikke om det spiller ind når man bliver sat i gang, men det var hendes 4. fødsel...

Håber det går (lige så) hurtigt for dig! :-)

Anmeld

9. december 2009

Maise

sparre skriver:

Hun blev sat i gang 2 uger før tid pga ondt i ryggen. Ved ikke om det spiller ind når man bliver sat i gang, men det var hendes 4. fødsel...

Håber det går (lige så) hurtigt for dig! :-)

Det spiller meget ind om man har født før har jeg læst. Jeg er 1 gangsfødende, så jeg må nok regne med et par dage. puha.

Anmeld

9. december 2009

kiroo

Maise skriver:

jeg blev også sat igang i uge 38, dog ikke pga. stort barn men for mit bækken og risiko for blodpropper. men det kommer jo an på hvordan de sætter dig igang. jeg fik taget vandet kl.07.45 ca og fik veer kl.09.05 og fødte kl.11.25 så det gik ret hurtigt, men er også andengangs fødende.. ellers er der vee stimulerende drop. har hørt at hvis man kommer i badekar kan veerne falde til ro.

men held og lykke..

Anmeld

9. december 2009

Maise

kiroo skriver:

jeg blev også sat igang i uge 38, dog ikke pga. stort barn men for mit bækken og risiko for blodpropper. men det kommer jo an på hvordan de sætter dig igang. jeg fik taget vandet kl.07.45 ca og fik veer kl.09.05 og fødte kl.11.25 så det gik ret hurtigt, men er også andengangs fødende.. ellers er der vee stimulerende drop. har hørt at hvis man kommer i badekar kan veerne falde til ro.

men held og lykke..

Ja lægen der informerede mig sagen at de kun kan tage vandet hvis livmoderhalsen næsten eller er helt udslettet, for det tænkte jeg også at de bare kunne gøre. Ellers bliver det med stikpiller først indtil livmoderhalsen er blødt op. evt veedrop så jeg kan åbne mig de så kan tage vandet, men det er ikke deres 1 prioritet sagde lægen.

fedt for dig det gik så hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.