Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. december 2009

Kaufie

Jeg  har fået papir på, at jeg er fritstillet pr 1/1 - det har jeg så sendt omkring min fagforening for at være sikker på at alt er som det skal være. Jeg skal jo starte i nyt job 1/1.

Så siger de: Det er ok, hvis de mener de vil give dig løn i januar, selvom du ikke arbejder for den. Hvis de mener at du har lov til at gå, men ikke har tænkt sig at betale din løn, skal de omformulere.

Jeg er ret sikker på de mener det sidste - jeg er jo for pokker fyret pga dårlig økonomi.... Men burde jeg selv gøre opmærksom på at de med den formulering jeg har fået skal give mig fuld løn i januar. (Det kunne være fedt at få dobbelt løn!) Er det at handle i ond tro?

Har vi nogen jurister i gruppen - eller bare nogen, der ved hvad de selv ville gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Lise

Erhvervsjuristbachelor - kan den bruges?

Hvis du selv mener det er et dilemma, så tal med din nuværende chef om det, og hør dem hvad de har tænkt sig. Så har du i hvert fald dit på det rene. Men ellers er du jo den svage part, vil jeg mene, og derfor nok beskyttet af diverse arbejdsretlige regler, som jeg ikke liiiiiiiige har fået opdateret siden eksamen for snart tre år siden... God/ond tro - hmm, jeg ved det ikke. Jeg synes, som sagt, at hvis du selv synes det er et dilemma, eller en træls situation for dig, så tal med dem. Så må det jo være op til dem.

Anmeld

9. december 2009

Kaufie

Ja, jeg kan bedst li' at have rent mel i posen - men min mand stejlede helt, da jeg fremlagde dilemmaet for ham i går.

Hvis de laver brevet om, så jeg ikke får en januarløn, betyder det immervæk 16bobs, der flyver forbi vores vinduer. Men som jeg ser det, er det jo ikke penge vi mister - ligesom vi heller ikke mister penge ved ikke at vinde i lotto.... Det vigtigste for mig er, at jeg jo faktisk får løn -og ikke dagpenge - i februar og fremefter.

Anmeld

9. december 2009

Marco2

Er januar en måned i dine 3 måneders opsigelse-periode?

Anmeld

9. december 2009

Kaufie

Marco2 skriver:

Er januar en måned i dine 3 måneders opsigelse-periode?

Ja, det er den sidste.

Anmeld

9. december 2009

Louise mortil4

Ja, det er den sidste.

så er den vel ikke længere, så har du jo ret til løn i januar også. Fordi de fritstiller dig betyder det jo ikke at de slipper for at g dig løn, så var der nok mange flere der gjorde sådan.

Anmeld

9. december 2009

Kaufie

Jo, men der er vist noget med, at de kun er forpligtet til at give forskellen mellem min nuværende og min kommende løn - hvis sidstnævnte ellers er lavere. Så jeg holdes økonomisk skadesfri i opsigelsesperioden....

Ork, hvorfor skal der være så mange regler?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.