Kan man holde dåb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. december 2009

Tynen

Søndag d. 14. februar? Tænker mht. fastelavn osv..

Der er 3 børn (Udover Stella) som nok er målgruppen til at slå katten af tønden, men ved ikke om det er dybt egoistisk at vælge den dag eller om folk er mere eller mindre ligeglade

Hvad ville I synes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Kaufie

I kan da holde en tema-barnedåb

Jeg synes det er i orden - ungerne må jo gerne være klædt ud - også i kriken. Mange kirker holder netop denne dag en lidt speciel gudstjeneste, så der er mere spas for ungerne.

De går måske glip af tøndeslagning i gymnastikforeninger o.l - men slår man ikke katten af tønden i skolen mere - altså om mandagen?

Anmeld

9. december 2009

Tynen

Jamen jeg ved næsten ikke hvad man gør..
De børn der er tale om går i børnehave, så mon ikke de holder noget selv om mandagen?

Selvfølgelig går de nok (Og vi selv) glip af tøndeslagning i byen, til gymnastik osv. men Stella ved jo ikke at hun "går glip" af det, så jeg er måske ikke så pjattet..
Det er mere om andre ville blive irriteret over det.

Det ville nok være nemmere at finde en anden dag, men januar bliver det ikke og de fleste af weekender i februar skal folk alt muligt, så det er ikke let..
Han bliver jo et ½ år i starten marts, så synes vi er lidt pressede

Trine - Med begyndende stress oveni  alt juletamtam´et

Anmeld

9. december 2009

Kaufie

Hvad så med at høre dem med små børn om hvad de ville sige hvis det blev den dag?

Måske ville de ligefrem blive glade for ikke at skulle stå i en sur lugtende gymnastiksal og se deres børn blive mere og mere hyper af sukker-rushet fra fastelavnsbollerne?

Anmeld

9. december 2009

Marco2

Hmmm.. er fastelavn så stor en tradition? Er det noget man går op i??

Jeg har jo kun Myssen at tale udfra mht fastelavn, og vi har da ikke været til fastelavnfest eller lign. med hende endnu. Og jeg ved heller ikke om jeg så'rn lige kender nogen der går helt vildt meget op i fastelavn?? Jeg kan absolut ikke se noget problem i at lægge en barnedåb den dag. De fleste slår vel også katten af tønden i deres institution/skole om mandagen, hvis der er nogen der skulle føle et stort behov for at tæske til en tønde, og være udklædt....??

AG - som måske bliver klogere mht fastelavnstradition når ungerne bliver større...

Anmeld

9. december 2009

Tynen

Marco2 skriver:

Hmmm.. er fastelavn så stor en tradition? Er det noget man går op i??

Jeg har jo kun Myssen at tale udfra mht fastelavn, og vi har da ikke været til fastelavnfest eller lign. med hende endnu. Og jeg ved heller ikke om jeg så'rn lige kender nogen der går helt vildt meget op i fastelavn?? Jeg kan absolut ikke se noget problem i at lægge en barnedåb den dag. De fleste slår vel også katten af tønden i deres institution/skole om mandagen, hvis der er nogen der skulle føle et stort afsavn for at tæske til en tønde, og være udklædt....??

AG - som måske bliver klogere mht fastelavnstradition når ungerne bliver større...

Det er netop det jeg ikke ved..
Altså, om folk går op i det, for det gør vi ikke herhjemme endnu

Vi var godt nok til tøndeslagning sidste år, men jeg har da en stor tvivl om Stella overhovedet kan huske det.

Måske jeg bare skulle høre hende med børnene det drejer sig om

Anmeld

9. december 2009

Mary

Det er også Valentins dag  

Jeg ville sagtens kunne finde at holde noget den dag på trods af fastelavn. Så er temaet da også i vinkel - ville helt sikkert bruge det i dekorationerne og maden  Men sådan er jeg jo bare!

Anmeld

9. december 2009

Nadi

Jeg tænkte også lige tema-barnedåb

Men ellers synes jeg sagtens at I kan vælge den dag, altså jeg ser sådan lidt på det at en dåb er noget der kun sker én gang og fastelavn kommer hvert år. Børnene skal nok få mulighed for at slå katten af tønden det ene eller andet sted, hvis det er så vigtigt for dem. Og hvis de vælger at blive væk pga fastelavn, så er de da ikke meget værd.

Kan godt forstå du synes i er presset, så ta den weekend der passer JER! Det er JERES fest.

Anmeld

9. december 2009

BK

Tynen skriver:

Søndag d. 14. februar? Tænker mht. fastelavn osv..

Der er 3 børn (Udover Stella) som nok er målgruppen til at slå katten af tønden, men ved ikke om det er dybt egoistisk at vælge den dag eller om folk er mere eller mindre ligeglade

Hvad ville I synes?

ja vi har holdt dåb d. 22. (fastelavnsdag sidste år) og det gik da meget godt...

Anmeld

9. december 2009

Tynen

Jamen så bliver det sgu d. 14!
Tak for svar, tøser!
Altid rart lige at få andres syn (Eller accept    ) af tingenes tilstand en gang imellem!

Hvis vi beslutter os for at holde det hjemme (Det er vel både jule-, finans-, babyalarms og mobilkrise herhjemme) så køber vi 2 tønder, fylder dem med slik og hænger dem op i udestuen og så kan børn og de yngre puplikummer gi´ den gas derude hvis de vil
Synes selv det er ret genialt, man behøver vel ikke gøre en dåb kedeligere end det er i forvejen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.