Skraldemænd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. april 2008

Tut

Hej,

Som i ved flyttede vi i nyt hus d. 1/4, og dermed ny kommune...

Skraldemændende her er bare så hysteriske!

Vi har et skraldestativ der er inde i et rum i vores carport, altså inde i muren.

Posen er derfor lidt mindre.

De tager fandme ikke posen hvis den er fyldt til over stregen med "fyldes hertil". Det skal lige siges at vi ikke kan fylde den mere end til toppen af stativet da vi ellers ikke kan lukke den ind i hullet/rummet igen.

Men nej, de skal kunne se stregen "fyldes hertil" når de tømmer den, ellers lader de den hænge med en seddel om at den er overfyldt!!!!! WHAT!!!!

Vi kan jo ikke overfylde den, da den jo så ikke kan komme ind i hullet/rummet når vi lukker, hvis den er overfyldt!

Nå anyway, vi har lige ringet til kommunen og forklaret at vi er en familie med blebarn som bruger 5-6 bleer om dagen, og at vi derfor har meget skrald. (dog ikke mere end at vi sagtens kan bruge skraldespanden, hvis vi måtte ligge poser højere end til "fyldes hertil" stregen.)

Så siger de at vi skal gå i silvan og købe et stativ mere til 1000-1200 kr, og så tilmelde os med 1 stativ mere, og dermed betale 1000 kr. mere i ejendomsskat om året..

Jeg har lige lagt et billede ind af vores skraldepose som den ser ud nu, og vi må ikke ligge mere i den... Som i kan se kan der snildt ligge 2 poser mere uden det rager op over metal stativet, men nej, for de skal kunne se stregen "fyldes hertil".

Er det bare mig der er underlig eller er det lidt hysterisk af kommunen?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2008

Lise

Hej Mette, uhhh, den er svær når man aldrig har arbejdet som skraldemand. Jeg kan dog sige noget om hvordan det er kun at have een skraldepose der bliver tømt een gang om ugen og samtidig have et blebarn. Og det er sgu svært at få plads til det hele! Det kan virkelig mærkes her at Simon er startet i vuggeren - vi har slet ikke lige så meget affald nu...kan dog stadig fylde den. Også til over stregen...og det gør vi også. Skraldemanden her tager posen - også de overfyldte. Han har én gang kastet to dåser ud der lå øverst, så de bare lå på jorden efter tømningen - lidt noget svineri, hva'?! Men... måske lidt hys kommune du har der (godt vi ikke flyttede derhen ;) ) men der står jo faktisk "fyldes hertil" og ikke "bare put mere i". Og i har mulighed for at få et stativ mere ved at betale jer fra det... vi har talt om det mange gange, for vi må ikke køre på forbrænderen med husholdningsaffald (Er dog sket maaaaange gange, schhyyyyy...), og vi kan ikke betale os fra endnu en pose - hvad skal vi så? Dumpe det i havet??? Nå, Mette, kan sagtens sætte mig ind i dit problem - men hvad med den stakkels skraldemand der skal løbe med overfyldte poser? Tja..jeg ved ikke... Jeg kan sige dig at det snart bliver bedre når i ikke skal skifte så mange bleer mere... :) Lise

Anmeld

24. april 2008

Lise

Jeg kan endvidere fortælle dig at mine forældres nabokone som er dagplejemor også kun har én pose, og den må også kun fyldes til stregen. På trods af at hun arbejder for kommunen, vil de ikke give hende en ekstra spand at smide skrald i... Og hun har FIRE blebørn! Hun sniger sig nogle gange ind til mine forældre og smider sit skrald i deres spand da de ikke selv kan fylde den altid - og det er fint nok, men hallo, det er jo ikke alle dp-mødre der har en nabo der kun bruger halvdelen af posen selv...

Anmeld

24. april 2008

Loggidut

hey tutter....så så....hysse kone...rolig nu...ha ha

ja...jeg må sgu give dine skraldemænd ret...sorry...vi har samme prob. dog bor vi i nordjylland...og her er det nemt, her kan man hustle sig til alt, og det gør vi...4 øl ud på skralderen og så kan vi sætte en ekstra sæk...og den fjerner de, dog fylder vi aldrig mere end til stregen, og her kommer forklaringen!

vores kammerat er skraldemand (og det er en af grundene til at vi har lært at pakke vores lortebleer ind i en lille pose) hvis du fylder dit affald mere end til stregen, så har du jo fyldt din sæk, og problemet er ikke længere dit, men om morgenen når vi ligger og sover, kommer der et rigtigt menneske...han åbner for dit affald, og kigger ned, og skal have hænderne i det, han skal ballancere ud med den fyldte sæk, uden at blive smurt ind i vores efterladenskaber...og han skal sgu videre til din nabo, og din nabos nabo...o.s.v...jeg tror ikke det er et sjovt job, hvis vi ikke overholder fyldes hertil-stregen...om vinteren må det dælme også være et møg-job (jaaaaa de vælger det vel egentlig selv) men tænk over hvor få mennesker der er ude og salte så tidligt, eller ryder for sne så de kan komme til...

nej jeg kan godt forstå de ikke lige ser gennem fingrene med at folk ikke overholder fyldes-hertil.

dog vil jeg....hvis jeg var dig, gå ud en tidlig morgen, og snakke med skraldemændene, spørge dem om, med et lille smil på læben, om det kan lade sig gøre at få snuppet en ekstra sæk med, og hvis det kan...hvordan man så gør det...de der skralde-børger elsker som regel den skide øl, som de deler mellem sig når de har fri...og så er i glade, og det er skraldemanden også.

jeg vil give dig ret i at det er noget forbasket svineri at det skal koste så meget at få en ekstra sæk, men igen, de skraldemænd skal jo have løn.

vi fiksede en usagt aftale, ved at huske at tænde lyset i gården i vinteren, rykke skraldespandsstativet tættere på indkørslen, og salte og forsøge at rydde så de kunne komme til, og så lige den der med ikke at overfylde sækken...de blir sgu så flinke når man lige hjælper dem lidt...

så på med smilet og lav en "aftale" med skraldebørgen!

Anmeld

24. april 2008

ka li ja

nu har jeg ikke lige læst hvad andre har skrevet men...

vi har 2 poser om ugen de kan hente. men kun et stativ!!!!

dvs jeg går over og køber en pose i brugsen der står reno-syd EKSTRA på
den stiller vi så ved siden af det stativ vi har.
jeg har været ved at regne mange gange mht hvad der kan betale sig, for ville gerne ha et stativ mere. men dt er aaaalt for dyrt i forhold til.

så jeg ville da anbefale dig at købe en ekstra pose, og kan i ikke nå få den fyldt på en uge, så gem til næste uge og så få den fyldt der.

vi gir 25 kr pr pose og bruger mindst en ekstra om ugen.....

hjalp jeg??!!

Anmeld

24. april 2008

Mikkelmusen

Som loggi siger så virker øllene altså. Og så selvfølgelig det med at være betænksom og gøre arbejdet bare lidt lettere for dem :)

Anmeld

24. april 2008

LouiseViola

Her i Holbæk har vi 1½ skraldepose (1 til alm. affald og ½ til grønt), og de bliver kun tømt hver 14 dag..der bliver nok en dejlig lugt til sommer! +o(

Anmeld

24. april 2008

ka li ja

Chihuahuamus skriver:

Som loggi siger så virker øllene altså. Og så selvfølgelig det med at være betænksom og gøre arbejdet bare lidt lettere for dem :)

nej her virker det med øllene IKKE!!!!!!!!!!
det gjorde en gang og derefter virkede det med soda 2 gange og så var det slut!!

Anmeld

24. april 2008

bette

haha prøv med slik og kager.. hehe:P

Anmeld

24. april 2008

Mikkelmusen

ka li ja skriver:

Chihuahuamus skriver:

nej her virker det med øllene IKKE!!!!!!!!!!
det gjorde en gang og derefter virkede det med soda 2 gange og så var det slut!!

ha ha måske ku de ikke li soda? :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.