hey tutter....så så....hysse kone...rolig nu...ha ha
ja...jeg må sgu give dine skraldemænd ret...sorry...vi har samme prob. dog bor vi i nordjylland...og her er det nemt, her kan man hustle sig til alt, og det gør vi...4 øl ud på skralderen og så kan vi sætte en ekstra sæk...og den fjerner de, dog fylder vi aldrig mere end til stregen, og her kommer forklaringen!
vores kammerat er skraldemand (og det er en af grundene til at vi har lært at pakke vores lortebleer ind i en lille pose) hvis du fylder dit affald mere end til stregen, så har du jo fyldt din sæk, og problemet er ikke længere dit, men om morgenen når vi ligger og sover, kommer der et rigtigt menneske...han åbner for dit affald, og kigger ned, og skal have hænderne i det, han skal ballancere ud med den fyldte sæk, uden at blive smurt ind i vores efterladenskaber...og han skal sgu videre til din nabo, og din nabos nabo...o.s.v...jeg tror ikke det er et sjovt job, hvis vi ikke overholder fyldes hertil-stregen...om vinteren må det dælme også være et møg-job (jaaaaa de vælger det vel egentlig selv) men tænk over hvor få mennesker der er ude og salte så tidligt, eller ryder for sne så de kan komme til...
nej jeg kan godt forstå de ikke lige ser gennem fingrene med at folk ikke overholder fyldes-hertil.
dog vil jeg....hvis jeg var dig, gå ud en tidlig morgen, og snakke med skraldemændene, spørge dem om, med et lille smil på læben, om det kan lade sig gøre at få snuppet en ekstra sæk med, og hvis det kan...hvordan man så gør det...de der skralde-børger elsker som regel den skide øl, som de deler mellem sig når de har fri...og så er i glade, og det er skraldemanden også.
jeg vil give dig ret i at det er noget forbasket svineri at det skal koste så meget at få en ekstra sæk, men igen, de skraldemænd skal jo have løn.
vi fiksede en usagt aftale, ved at huske at tænde lyset i gården i vinteren, rykke skraldespandsstativet tættere på indkørslen, og salte og forsøge at rydde så de kunne komme til, og så lige den der med ikke at overfylde sækken...de blir sgu så flinke når man lige hjælper dem lidt...
så på med smilet og lav en "aftale" med skraldebørgen!
Anmeld