Bil til familie på 6?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2010

salten

hej

Kan godt forstå du syntes det er svært.. Vi fik nr 3 og 4 for et år siden og har først nu fundet den bil der passer os..

Vi har valgt en renault espace fra 1994 med 7 sæder..

af fordele har jeg fundet den ruster ikke da den er varmegalvaniseret og har glasfiber kaross sæderne bag er alle 5 enkelt sæder og kan flyttes hver for sig eller helt tages ud meget nemt...

held og lykke med jagten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville købe en bus Det er perfekt. Så har man også plads, når man skal have en ven på besøg.

Du sparer 150& i afgift, hagen er så at man skal have bus-kørekort. Det koster ca 15000 kr, hvis man består første gang (og SÅ svært er det ikke - Det er sjovt!!!). Derudover skal en bus til syn hvert år, i stedet for hvert andet år og det koster 600 kr pr. syn (omsyn 300 kr).

I vægtafgift sparer du i snit 8000 kr, i forhold til samme bil indregistreret til 9 personer incl fører.

Som eksempel kan jeg give på min bus:

Da jeg skulle indregistrere den, så skulle jeg betale 22500 kr i registrerings afgift, hvis den blev indregistreret til 9 personer incl fører.

Jeg betalte 5087 kr, da jeg indregistrerede den med 1 ekstra sæde, altså til 10 personer.

I stedet for at betale knap 10000 kr i grøn ejer afgift om året, betaler jeg nu 1985 kr i 'aksel afgift', (fordi den er 2 akslet, ca 1000 kr pr. aksel) = sparer 8000 kr i afgift om året

Min udregning er:

Sparer 17500 i registreringsafgift
Sparer 8000 kr i årlig ejer afgift.

Så mit kørerkort er allerede betalt i besparelse på registreringsafgiften. Og kørekortet har jeg jo altid Derudover er det REN besparelse

Det er billigt og nemt at få fat i brugte busser eller købe dem fra tyskland og få dem indregistreret.

Det er klart at foretrække, når man skal have plads til flere end blot 2 børn og mor og far.

Vi har vores bus pga. vores vikingegruppe. Derudover har vi en lille Yaris, til hverdagsbrug.

Vores bus kører ca 10 km på en liter diesel. (men den er også 17 år gammel )

Go fornøjelse. Spørg endelig, hvis der er mere du vil vide

Anmeld

1. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ps: Undskyld spam i tråden, så ikke at jeg allerede havde svaret på indlægget før. Nu dog mere uddybet.

Anmeld

1. marts 2010

Heidi B

Hej...

Vi har en Lancia Zeta. Vi købte den af en der havde importeret den far syd tyskland, så der er nul rust!!. Den er med 7 sæder, hvor man kan tage sæderne ud enkeltvis alt afhængig af hvor mange man er og hvad man skal have med. Den kører super godt.

Den skal snart sælges,vi vil have en mindre bil da vi ikke har brug for alt den bagagerums plads, nu hvor vi ikke bruger barne- eller klapvogn mere.

God jagt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.