Jeg har, som andre, været i vildrede ang. gaver fra ungerne til bedsteforeller, faddere osv.
De skal give noget personligt som de, så vidt muligt, selv har lavet. Sådan hér bliver det:
Sofie giver til mormor, farmor, gudmor m. fl. kvinder: Halskæder med pæne perler, hun selv træder på sort elastiksnor (kan hun godt). I kæden sætter vi et vedhæng (hjerteformet medallion) hvor der er plads til et billede af hende i.
Til morfar, farfar, morbror, farbror mv. skal hun dekorere slips med tekstilfarve.
Louise må i år lægge fod til gipsaftryk til alle dem, der skal have en gave af hende. Aftrykket rammer jeg pænt ind.
I dag har jeg været i Panduro og købt: Perlemix (spand med ret flotte perler i alle afskygninger til en fair pris). Nogle få specielle perler med sølv/guldeffekt, elastiksnor, omtalte vedhæng + nogle hjerteformede papæsker til dekoration. De skal bruges som gaveæsker men kan siden bruges til opbevaring af halskæden.
Derudover købte jeg textilfarve. En mørk blå og en hvid, så vi kan blande blå nuancer. I Bilka købte jeg 6 slips (blå og hvide). De har to polyesterslips på bud for 149,-. i denne uge.
Sættene til afstøbning af Louises fødder har jeg også købt i Panduro. Har glemt prisen, men de er på bud nu.
Gipstrykkene er jo klassikere, som I andre sikkert allerede har tænkt over, men måske de andre to kan være til inspiration.
Og så fik jeg også lige klaret Louises gave til far, vores gave til samson og noget indpakningsgrej. Det er skønt, når man kan krydse nogle punkter af på dén juleliste. Synes godtnok, den er lang.
- Helle