Dilemma ang dagplejen! HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

LouiseNielsen

mariamiss6 skriver:

Nej det forstod jeg godt....

Men han er tydeligvis hunde hamrende angst for at det en dag skal ske for ham. og han forstår jo ikke at det ikke behøver at ske... Alt han forstår er at skammekrogen er noget den dame bruger, og at det vil han for alt i verden ikke.

Lige nu ser han skammekrogen som det monster alle andre børn er bange for, og efter som det er den nabo dp der iværksætter skammekrogen, så er det pludselig hende han ser som et monster. Og det er åbenbart meget mere end han lige kan bære....

Jeg tror det ville hjælpe ham meget, hvis du fik den dp mor til at love, at hun aldrig vil sætte ham i skammekrogen, uanset hvad, mens du hører det... For ham vil det føles som at have et kronvidne, og så kan hun ikke bryde sit løfte, for nu ved mor det jo.....

Skammekrogen er en stor del af det ja, men det er ikke kun det.... Hele hendes fremgans måde overfor ham, og os som forældre i det hele taget han ikke kan lide. Og det er netop efter jeg nævnte det med skammekrogen overfor min egen dagplejemor, og hun sagde det vider at hun er blevet en heks overfor os....

Jeg går jo hjemme, og derofr bliver Nicklas tit først afl ved 09.00 tiden, og det har hun simpelthen så ondt i røven over. Og hver gang hun ser vi kommer der, så får vi en eller anden kommentar smidt i hovedetom at vi afl ham sent, hvilket der for mig er en luksus, da vi sammen kan få en go rolig morgen på den måde....

Har en veninde der havde hendes søn ved den pågældende dagplejemor, og hun kom en dag for at hente hendes søn. Dagplejermoren havde så ikke hørt min veninde komme ind af døren. En af børnene falder så ned at en lille stol inde på værelset, og dagplejemoren råber så: Ja så kan du sku lære ikke at kravle op på tingene! Er det den måde hun taler til ungerne, så forstår jeg dælme godt de ikke kan lide hende....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

TbCp

LouiseLarsen skriver:

Han er aldrig blevet sat i skammekrogen deromme, og tror aldrig min egen dagplejemor ville acceptere hvis hun gjorde det ved nogen af hendes børn....

Jeg tager en snak med vores egen dagplejemor idag når jeg henter Nicklas, også må jeg se hva hun siger!

Men åh hvor er det dog synd for ham at han er belevt så skræmt over det Stakkels lille mand.

Håber i kan finde en løsning

Anmeld

8. december 2009

mariamiss6

LouiseLarsen skriver:

Skammekrogen er en stor del af det ja, men det er ikke kun det.... Hele hendes fremgans måde overfor ham, og os som forældre i det hele taget han ikke kan lide. Og det er netop efter jeg nævnte det med skammekrogen overfor min egen dagplejemor, og hun sagde det vider at hun er blevet en heks overfor os....

Jeg går jo hjemme, og derofr bliver Nicklas tit først afl ved 09.00 tiden, og det har hun simpelthen så ondt i røven over. Og hver gang hun ser vi kommer der, så får vi en eller anden kommentar smidt i hovedetom at vi afl ham sent, hvilket der for mig er en luksus, da vi sammen kan få en go rolig morgen på den måde....

Har en veninde der havde hendes søn ved den pågældende dagplejemor, og hun kom en dag for at hente hendes søn. Dagplejermoren havde så ikke hørt min veninde komme ind af døren. En af børnene falder så ned at en lille stol inde på værelset, og dagplejemoren råber så: Ja så kan du sku lære ikke at kravle op på tingene! Er det den måde hun taler til ungerne, så forstår jeg dælme godt de ikke kan lide hende....

Kram

Ja det forstår jeg da godt så....

De ting skrev du jo bare ikke noget om i de andre indlæg, så det var lidt svært for mig at vide jo

Men så synes jeg generelt du skulle kontakte dagplejepædagogen, med en form for klage. Det kan ikke nytte noget at din søn tvinges til at komme ved den dame, hvis hun ikke kan opføre sig ordentligt....

Anmeld

8. december 2009

N&J

mariamiss6 skriver:

Ja det forstår jeg da godt så....

De ting skrev du jo bare ikke noget om i de andre indlæg, så det var lidt svært for mig at vide jo

Men så synes jeg generelt du skulle kontakte dagplejepædagogen, med en form for klage. Det kan ikke nytte noget at din søn tvinges til at komme ved den dame, hvis hun ikke kan opføre sig ordentligt....

Altså jeg må Give Mariamiss6 helt ret, du har en pædagog som skal have opsyn med hele området, og derfor vil det være nærliggende at gå til hende med problemet..

og så prøve at se om du kan afmystificere det lidt for ham, så skammekrogen ikke er lig med helvedet hvis du forstår hvad jeg mener.. altså hvad er skammekrogen, det er en stol, hvor man skal sidde på over ved hende, og kun hendes børn.. det er jo lidt en forældet måde at afstraffe, men jo egentlig også en form for timeout - som i dag jo er en acceptabel form for disiplinering uanset hvad man mener om det, i børnehaver ser man jo også vokse der beder børnene om at gå lidt væk så de kan tænke over hvad de har gjort hvis de evt har slået et andet barn.. uden at sige hvad der er rigtig og forkert.. for jeg ved faktisk ikke helt hvad min holdning er, idet jeg ikke kender personen eller situationen

Anmeld

8. december 2009

vatten

Jeg vil bare lige sige, at det langt fra er sikkert, det er pga skammekrogen, han ikke vil være hos dagplejen.

Mathias har haft lange perioder på 3-4 mdr, hvor han enten styrter ind i vuggestuen om morgenen og ikke engang har tid til at sige farvel, og så lige så lange perioder, hvor han skriger og græder ved aflevering og ikke vil snakke om vuggestuen derhjemme. Her for en tre uger siden, er han begyndt på en dårlig periode igen. Heldigvis er det ikke så slemt (endnu), men han piver eller græder hver morgen, jeg afleverer ham. Og der e ikke sket noget traumatisk dernede eller herhjemme

Anmeld

8. december 2009

mariamiss6

vatten skriver:

Jeg vil bare lige sige, at det langt fra er sikkert, det er pga skammekrogen, han ikke vil være hos dagplejen.

Mathias har haft lange perioder på 3-4 mdr, hvor han enten styrter ind i vuggestuen om morgenen og ikke engang har tid til at sige farvel, og så lige så lange perioder, hvor han skriger og græder ved aflevering og ikke vil snakke om vuggestuen derhjemme. Her for en tre uger siden, er han begyndt på en dårlig periode igen. Heldigvis er det ikke så slemt (endnu), men han piver eller græder hver morgen, jeg afleverer ham. Og der e ikke sket noget traumatisk dernede eller herhjemme

Men barnet har jo selv sagt at han er bange for skammekrogen, og han ligger vågen efter mareridt om natten, og kan ikke snakke om andet end skammekrogen... så selvom han måske muligvis er inde i en sådan periode, som du snakker om (og som jeg sagtens selv kan nikke genkendende til), så synes jeg bestemt det lyder som om han har en enorm angst for skammekrogen.

skammekrogen forbinder han så med den her dagplejemor, som er nabo til hans egen dagplejemor. Det ejo kun når de skal være sammen med nabo-dp'en han ikke vil afsted.....

Anmeld

8. december 2009

vatten

mariamiss6 skriver:

Men barnet har jo selv sagt at han er bange for skammekrogen, og han ligger vågen efter mareridt om natten, og kan ikke snakke om andet end skammekrogen... så selvom han måske muligvis er inde i en sådan periode, som du snakker om (og som jeg sagtens selv kan nikke genkendende til), så synes jeg bestemt det lyder som om han har en enorm angst for skammekrogen.

skammekrogen forbinder han så med den her dagplejemor, som er nabo til hans egen dagplejemor. Det ejo kun når de skal være sammen med nabo-dp'en han ikke vil afsted.....

Mathias siger også tit han er bange for sin seng og for bordet i vuggestuen. Han er knapt tre år og langt fremme sprogligt og forståelsesmæssigt.

Pædagogen har fortalt, at det er meget normalt, at børn finder nogle ting, som de siger er bange for- for når de er så små, så ved de ikke 100% hvad ordet "bange" betyder. Ligedan så siger Mathias, at han elsker sin politibil og fjernsynet- men det gør han jo ikke, han kan bare godt lide de ting

Så jeg mener nu stadig, at det sagtens kan være, han bare har en dårlig periode. Det er ikke nødvendigvis pga skammekrogen, han ikke har lyst til at komme hos dagplejen.

Anmeld

8. december 2009

mariamiss6

vatten skriver:

Mathias siger også tit han er bange for sin seng og for bordet i vuggestuen. Han er knapt tre år og langt fremme sprogligt og forståelsesmæssigt.

Pædagogen har fortalt, at det er meget normalt, at børn finder nogle ting, som de siger er bange for- for når de er så små, så ved de ikke 100% hvad ordet "bange" betyder. Ligedan så siger Mathias, at han elsker sin politibil og fjernsynet- men det gør han jo ikke, han kan bare godt lide de ting

Så jeg mener nu stadig, at det sagtens kan være, han bare har en dårlig periode. Det er ikke nødvendigvis pga skammekrogen, han ikke har lyst til at komme hos dagplejen.

Ikke fordi det er noget vi som sådan skal diskutere.... Men altså du må da indrømme at det lyder helt forrykt, at et barn vågner skrigende op om natten, og kun kan snakke om hvor bange det er for skammekrogen...

Hvis det ikke er et sikkert tegn på hvad der skræmmer ham ovre ved den nabo-dp'er, ja så ved jeg ikke hvad det kan kaldes...

Jeg forstår godt hvad du mener, og er også godts elv klar over de ting du skriver... Jeg synes bare at der ikke lyder til at være tvivl/opspind i denne sag.

Et barn finder ikke selv på at vågne op, totalt skræmt, og så sige et tilfældigt ord for hvad det er blevet bange for.. Enten kan man, eller også kan man ikke, huske og forklare hvad der skræmte i en drøm... Og når barnet så først sover igen 4 timer senere???

Anmeld

8. december 2009

LouiseNielsen

vatten skriver:

Nu kender jeg jo min søn, og ved at det ikke er noget han bare finder på.... Høre ham aldrig sige han er bange for noget direkte, og han har aldrig bøvlet med at vågne om natten eller på andre måder været skræmt over noget. Men i det her tilfælde er han virkelig angst, og det kan jeg tydeligt se....

Han elsker hans dagplejemor, og vil hellere end gerne derom, og ikke altid med hjem igen. Men ligeså snart nabo-dp´en bliver nævnt kan man se i hans øjne at han bliver bange... Igår inden han skulle sove sagde han som det sidste til mig: Ikke over til bodil i morgen vel mor, kun om til karin! Hvilket jeg jo ikke kan love ham, desværre.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.