Jeg er i syv sind, så håber på lidt hjælp....
Skal lige siges at jeg og min søn er rigtig glad for hans dagplejemor, vi kunne ikke få beder.
Men for et par mdr siden vågnede min søn en nat og var gennemblødt i sved og skreg som jeg ved ikke hvad, han var dybt ulykkelig, og det tog mig næsten 4 timer at få ham til at sove ordenligt igen...
Spurgte ham dagen efter hvad han havde drømt, også siger han bare: Skammekrog.... Skammekrog, hmm det ord har han i hvert fald ikke hørt hjemme, for kunne jeg aldrig drømme om at bruge. Ringede så til mine forældre, for at høre om de havde truet ham med det. Selvom at det kunne jeg bestemt ikke forestille mig. Og kendte de heller ikke noget til. Min sidste mulighed var derfor hos hans dagpleje. Spurgte hende derfor, men hun sagde at det kunne hun aldrig drømme om at bruge, og det tror jeg på...
Det fortsatte så med at Nicklas ikke ville sove om aftenen, eller vågnede om natten og var ked af det, og ville ind til os.
Og en dag siger dagplejen så til mig at hun var kommet i tanke om noget. De er rigtig meget sammen med hendes nabo, som også er dagplejemor, og der havde de en dag været hjemme. Hun havde så sat en af hendes børn i SKAMMEKROGEN, og barnet var selvfølgelig blevet godt og grundig ked af det. Det havde Nicklas på 2½ år åbenbart fanget, og det havde virkelig sat sig fast.
Nu siger han ofte at han ikke vil hjem til nabo dagplejen, og hvis vores dagpleje er gået derned når nicklas bliver afl, så krummer han sig helt sammen og siger han ikke vil ind til hende. Den anden dag da andreas skulle afl ham, var nabo dagplejen inde ved vores dagpleje, og Nicklas havde med det samme sagt han ville med hjem til mor igen, og turde næsten ikke gå ind.
Her til morgen dummer jeg mig så ved at sige at det kunne være de skulle ind til nabo dagplejen og lege idag, så kigger han på mig og siger NEJ! Da Andreas så begynder at give ham flyverdragt på. løber han ud til mig og klamre sig til mit ben og siger han vil blive hjemme ved mor. Det plejer han aldrig at gøre, for han elsker virkelig hans dagplejemor. Men så nu her kom jeg til at tænke på at det da er fordi han troede de skulle ind til hende den anden, at han ikke ville afsted....
De to dagplejemødre samles rigtig tit med alle ungerne, så de kan lege, hvilket er en rigtig god ide. Men jeg syntes det er smadder synd for Nicklas, for han er direkte angst for hende nabokonen.... Han skal jo i børnahave til Maj, men der er dælme længe til når man har dårlig samvittgihed over at sende ham afsted hvis de skal være sammen med hende den anden...
Hva pokker gør jeg!??