Så kom han til verden, den dejligste lille dreng på 5o cm. og 2900g.
Vi var til en scanning fredag d. 4. Dec kl.8:20, hvor de opdagede at der var noget galt med hans nyre. Var til kontrol scanning pga. for lav tilvækst og de besluttede så at jeg skulle op på fødegangen med det samme og sættes igang.
Fik en pille lagt op kl. 11:30 og en igen næste dag kl. 9.00 - begge piller gav veer, men de battede ikke rigtigt. Manglede stadig 1 cm. af livmoderhalsen og var kun 1 cm. åben, hvilket jeg også var inden igangsættelsen. Min jordmoder ville så forsøge at tage vandet, men kunne ikke love noget. Det blev gjort ved kl.18. Det lykkedes og så gik det hele bare stærkt! Havde efterfølgende ikke så mange veer, men de var meget lange og gjorde sindsygt ondt!! Blev kort efter tjekket og var 3 cm. åben. Fik hurtigt pressetrang og til trods for at min jordmoder ikke mente der kunne være sket ret meget, tjekkede hun aligevel igen - de gyldne 10 cm. var sandelig rundet..på rekordtid. Fødslen blev nøje overvåget, pga. hans lave fødselsvægt, men det gik fik og jeg fik lov at presse. Efter 3-4 presseveer var han født kl.20:33
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld