Godnat sange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.894 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. april 2008

Tut

Hej piger,

Hvilke godnat sange synger i for jeres unger?

Jeg synger:
Elefantens vuggevise
Buster
Pjerrot sagde til månen

Ville gerne lærer nogle flere, så det ikke er de samme 3 jeg synger hele tiden...

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2008

Lise

Jeg synger Se den lille kattekilling og Jeg ved en lærkerede. Sang Elefantens vuggevise da han var helt lille, men da jeg ikke kunne teksten måtte jeg hele tiden finde på noget - det var lidt anstrengende i længden. Men jeg synger dem ikke i forbindelse med et putteritual. Jeg synger dem mest når han er urolig og/eller ked, og det virker for det meste godt :)

Anmeld

23. april 2008

heaven

jeg synger den der "en eller andens " vuggevise, Søs finger synger den også på hendes vugeevise-cd :

Falde til ro, lille du
nu hvor klokken er mange
fald til ro - i din seng
lille pige lille dreng

osv osv - den er bare så sød og Lasse er helt vild med den(L)

kram Jannie

Anmeld

23. april 2008

Loggidut

bingo banko....log lige på msn tut...hvis du har tid

Anmeld

23. april 2008

ivfmarie

"Langt ud i skoven lå et lille bjerg"
det er en fantastisk sove-sang! Den er lang, ensformig og monoton - lige til at falde i søvn af. Jeg har brugt (og bruger) den til begge mine børn, og der er ro inden den er slut.

Marie

Anmeld

24. april 2008

linemus

Jeg synger om aftenen, mens de bliver skiftet og gjort klar til natten. Det beroliger nemlig også Nanna, der bliver lagt først i seng, fordi hun kan høre mig ude i gangen. Ret smart synes jeg selv (har næsten lige fundet på det ;) )

Nå, men jeg synger:

Solen er så rød mor
Elefantens vuggevise
Sigurds godnatsang (Nu er solen gået i seng)
Bamses godnatsang (Klokken er mange...)
Jeg vil tælle stjernerne
Futte futte futtog
Min hest den elsker at sove (Sigurds sangbog)
Nu sover alle børn og bjørne (Sigurds sangbog)

Så kan jeg ikke huske flere. Jeg er ved at prøve at lære Blobs Vuggesang udenad - den er så sød.

Du kan jo låne sangbøger på biblioteket, og hvis du ikke kan noder, kan du også næsten altid finde en cd, hvor de er på.

Knus Line

Anmeld

24. april 2008

Tynen

Hvad er Blobs vuggesang?!
Er den i en bestemt bog eller noget?

Den skal jeg da næsten lære, eftersom Stella hed Blob (Og nogle gange stadig går under navnet herhjemme :) ) da hun lå i maven.

Trine

Anmeld

24. april 2008

Loggidut

det er den fra min søsters børn, mener jeg

lille blob nu skal du sove, nu begynder alt det sjove, og noget med drømmeland...lol...den er her

http://www.youtube.com/watch?v=_ZnppnGrks4

Anmeld

24. april 2008

ka li ja

vi synger slet ikke om aftenen. her hjemme blir man lagt i seng når man skal sove. ingen sang eller snak eller noget. bare gonat
det er vidst mest alexander der synger her hjemme, men ellers kigger vi i alexadners utallige sang bøger:P

Anmeld

24. april 2008

linemus

[citat][f][småt]Tynen skriver:[/småt][/f] Hvad er Blobs vuggesang?! Er den i en bestemt bog eller noget? Den skal jeg da næsten lære, eftersom Stella hed Blob (Og nogle gange stadig går under navnet herhjemme :) ) da hun lå i maven. Trine[/citat] Ja, den er fra Min søsters børn. Du kan høre den her: http://www.danskfilm.webbyen.dk/hentfil.asp?hentfil=136811 Og her er teksten: Blops sovesang (fra filmen "Min søsters børn") "Den glade dag er omme med løjer og påstyr men natten som skal komme er fuld af eventyr" Lille Blop nu skal du sove nu begynder alt det sjove du skal ind i drømmeland skynd dig li´så stærkt du kan. Alfe børn og elefanten springer buk på sengekanten tre pingviner og en struds kører rundt i omnibus En lang giraf med træsko på slår takten klip klap klip mens musen danser let på tå på missens næsetip nisser bygger på din dyne raskt en fin musiktribune hvor de muntert spiller op sov nu lille søde Blop "De rare dyr vi kender kan li' en munter leg hør alle vore venner nu hvisker de til dig" Lille Blop...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.