øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.277 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. december 2009

memuffin

liam har øjenbetændelse og er desuden super forkølet....

jeg ringer så til hans læge som siger jeg skal vaske med saltvand og ellers afvente om det går væk... ellers skulle jeg ringe igen torsdag?

han ville ikke udskrive nogen øjensalve...

nå er mit spørgsmål så om i nogensinde har hørt om en øjenbetændelse der gik over af sig selv?

for jeg har ikk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

LouiseNielsen

Det bedste du kan gøre (udover øjensalve) Er at lave noget karmille te, lade det blive lunkent/kold også vaske hans øje i det, og gerne så lidt af det løber ned i øjet.... Og husk så endelig at vaske inde fra øjet og ud mod, fx med en vatrundel!

Mange børn får i forbindelse med en forkølelse også øjenbetændelse. Så din læge mener måske at i skal se tiden an, om det går væk sammen med forkølelsen? Jeg ved det ikke, bare et bud.... Men jeg syntes da at hvis det ikke er væk onsdag efter at have vasket det med karmille te så skal du ringe igen.....

Nu ved jeg ikke hvor gamel din søn er, men han må jo ikke være i pasning med øjenbetændelse, da det kan smitte!

Kram

Anmeld

7. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

memuffin skriver:

jeg ringer så til hans læge som siger jeg skal vaske med saltvand og ellers afvente om det går væk... ellers skulle jeg ringe igen torsdag?

nå er mit spørgsmål så om i nogensinde har hørt om en øjenbetændelse der gik over af sig selv?

for jeg har ikk

min søn havde en meget slem øjenbetændelse engang, han var indlagt (dog ikke pga det) de dryppede hans øjne med noget salve og det blev bare værre, de prøvede to forskelllige og det blev kun værre, så gik de over til at kun bruge saltvand, så gik der 1 dag så var det væk, for  for nogen hjælper det rigtig meget, men sørg for at gøre det hele tiden når der er snask, og ikke ramme med det samme stykke vat samme sted, brug en gang og smid ud.

du kan købe salt vandet på apoteket så er det sterilt..

her er lige et billed af min søn med øjenbetændelse, jeg glemmer det aldrig, og det blev værre end det.. der kommer lige et efter billed også 

knus karina 30+6

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. december 2009

Mca<3

karina22 skriver:

min søn havde en meget slem øjenbetændelse engang, han var indlagt (dog ikke pga det) de dryppede hans øjne med noget salve og det blev bare værre, de prøvede to forskelllige og det blev kun værre, så gik de over til at kun bruge saltvand, så gik der 1 dag så var det væk, for  for nogen hjælper det rigtig meget, men sørg for at gøre det hele tiden når der er snask, og ikke ramme med det samme stykke vat samme sted, brug en gang og smid ud.

du kan købe salt vandet på apoteket så er det sterilt..

her er lige et billed af min søn med øjenbetændelse, jeg glemmer det aldrig, og det blev værre end det.. der kommer lige et efter billed også 

knus karina 30+6

Årh gud ,,, puha lille pus ,, bliver helt trist af at se det billede   Godt det gik over ,,

Anmeld

7. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

LouiseLarsen skriver:

Det bedste du kan gøre (udover øjensalve) Er at lave noget karmille te, lade det blive lunkent/kold også vaske hans øje i det, og gerne så lidt af det løber ned i øjet.... Og husk så endelig at vaske inde fra øjet og ud mod, fx med en vatrundel!

Mange børn får i forbindelse med en forkølelse også øjenbetændelse. Så din læge mener måske at i skal se tiden an, om det går væk sammen med forkølelsen? Jeg ved det ikke, bare et bud.... Men jeg syntes da at hvis det ikke er væk onsdag efter at have vasket det med karmille te så skal du ringe igen.....

Nu ved jeg ikke hvor gamel din søn er, men han må jo ikke være i pasning med øjenbetændelse, da det kan smitte!

Kram

da min søn havde en slem øjenbetændelse, sagde børnelægen på sygehuset at det værste man ku gøre var at bruge kamille te, det ku gøre det meget meget værre for nogen, det var en gammel skrøne fra vores forældres tid, og han ville abselout ikke anbefale at gøre det

knus

Anmeld

7. december 2009

LouiseNielsen

karina22 skriver:

da min søn havde en slem øjenbetændelse, sagde børnelægen på sygehuset at det værste man ku gøre var at bruge kamille te, det ku gøre det meget meget værre for nogen, det var en gammel skrøne fra vores forældres tid, og han ville abselout ikke anbefale at gøre det

knus

Jeg har ALDRIG fået andet afvide når Nicklas har haft det.... Men det er nok fra læge til læge hvad de anbefaler!

Anmeld

7. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mammi ,,, skriver:

Årh gud ,,, puha lille pus ,, bliver helt trist af at se det billede   Godt det gik over ,,

ja det gør også rigtig ondt på os, hver gang lægerne to det væk, gik der 2 min så løb det sådan igen, virkelig synd for ham, men saltvand var vores redning..

Anmeld

7. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

LouiseLarsen skriver:

Jeg har ALDRIG fået andet afvide når Nicklas har haft det.... Men det er nok fra læge til læge hvad de anbefaler!

ja det kan godt være, men på OUH vil de ikke anbefale det..knus

Anmeld

7. december 2009

Mira0911

Jeg fik også at vide jeg skulle kamille the... Sjovt nok anbefaler min sp det også...

Anmeld

7. december 2009

lonemus

memuffin skriver:

for jeg har ikk

Mine børn har haft øjenbetændelse et par gange, så jeg er ikke i tvivl når det er på vej. Jeg ringer bare til lægen og siger de har øjenbetændelse og puds i øjet, så får jeg en recept på øjendråber.

Der findes 2 forskellige slags - og den som hjælper på den ene, hjælper ikke på den anden, så jeg får altid dem begge.

Underligt du ikke fik øjendråber - de er jo ikke farlige og det kan være meget ubehageligt for et barn at "have noget i øjet".

Hvis jeg var dig ville jeg ringe op og sige du VIL have øjendråberne - hvis der er puds i øjet, så ville insistere på det.

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.