Av min babs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.021 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. december 2009

LineD

Puha, Liam er idag 11 dage gammel og jeg synes efterhånden ikke han laver andet end at hænge i mejeriet

Hvilken jo er helt naturligt, han skal da have noget at spise

Men AV mine babser siger jeg bare, jeg ammer ham i stort set alle mulige stillinger efterhånden, efter samtale med SP,  for at skåne vorterne lidt, men alligevel er begge et åbent sår, han sutter helt korrekt, SP'en mener det er fordi han sutter så meget de bliver ømme...

Men glemte at spørge hende hvornår sådan et par babser er hærdede, eller hvad man siger, er der en tommelfingerregel for hvornår man kan se en ende på at have ondt i starten af amningen?

Knus Line, men en MEGET sulten dreng Som havde taget 300 gram på på 9 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

LinLin

Tør næsten ikke skrive hvor længe det tog for mig...

Here we go.... 7 uger!!! Med AV AV AV!!!

Prøvede alt muligt: malke ud, suttebrikker, kogtvandsklude, lanolin og sågar muslingeskaller! Men jeg var stædig og fortsatte indtil han var 6 mdr (og fik tænder! - skulle bare ikke risikere at der gik hul igen) Mener det var combo af kogtvandsklude og muslingeskaller der gjorde udslaget for mig...

Anmeld

5. december 2009

Mussen2

Åhh, jeg husker alt for tydeligt hvor ondt det gjordeng tid for end den hjalp nævneværdigt

det er underligt at der ikke er nogen som forbereder på den smerte der er forbundet med at amme i starten. Faktisk er der jo mange som opgiver af den grund.

Jeg vil tro der gik i hvert fald en måned måske to før det var væsentlig bedre..

Men hæng i det er det hele værd. den intime stund med den lille er fantastisk.

Er de blodige, kan du købe noget specielt plaster på apoteket (mepi-et elelr andet) det havde jeg glæde. og så ellers have en pude eller andet man kan slå i, når tårerne triller af smerte

Anmeld

5. december 2009

LineD

Jeg har brugt lanolin salve til brystet, hvilket faktisk har lindret, men jeg er ikke klar over om jeg må amme hvis det er på vorten, så har vasket brystet hver gang inden amning, det har ikke just hjulpet på de 2 sårede krigere!

Jeg hænger dog i, jeg nyder vores ammestunder sammen, selvom de første 10 min er med tårer i øjnene og MEGET ømme vorter...

Ved i kloge tøser evt. om jeg behøver vaske lanolinsalven af?

(Det er den fra änglamark, man også bruger til babynumsen)

Anmeld

5. december 2009

Mussen2

Jeg mener at den eneste creme der ikke skal vaskes af er Lansinoh lanolin - den skal i hvert fald ikke fjernes, men kender ikke den du nævner... Har bare altid hørt at alt skal af.

Anmeld

5. december 2009

noahsmoar

har du prøvet at bruge suttebrikker?

Anmeld

5. december 2009

Nybagt mor

Kan høre jeg har været heldig - mine var ømme på 3 dagen hvor mælken løb til og ellers ikke. Trods det at han har taget 1,5 kg på på 3 uger - så der bliver også suttet lystigt her...

Har dog læst at man endelig ikke skal vaske sine brystvorter med sæbe, idet mælken hjælper til med at hele op.

Men - ja ellers måske suttebrikker

God bedring med dem

Anmeld

5. december 2009

betina

Av av av - Har også mega ømme bryster og sidder også næsten og tuder hver gang bittemanden skal ha' mad..

Jeg snakkede med en jordemoder forleden, hun sagde jeg skulle prøve at malke lidt mælk ud og smørre på vorten og lade det lufttørre - Det har faktisk hjulpet.. Så det sys jeg da du skal prøve!  

Kh Betina - Som har været mor i 2 uger

Anmeld

5. december 2009

Lone Jakobsen

jeg mener også der gik et par uger ved mine. men ja...masser af luft, og så lad endelig resten af mælken og evt baby savl sidde til brystet er tørt. det hjælper på såret at få lov til at tørre.

jeg har aldrig smurt mine bryster med noget.... men ved hvor bidende ondt det gør....lidt trøst til dig kan være at det bliver værre ved den næste fødsel der skal man nemlig kæmpe med efter veer som også kommer når man ammer....de gør bare nas.

Anmeld

6. december 2009

JustAnotherName

Åh jeg føler med dig! Og jeg kender godt din situation.....

Ved mig tog det 6 uger før jeg kunne amme uden at frygte smerte.
Men mine vorter var også suttet helt i laser - manglede bostaveligt talt en flap svarende til halvdelen af selve brystvorten. Det var ét stort åbent sår, som gang på gang blev revet op og aldrig fik tid og ro til at héle. Jeg græd hver eneste gang jeg skulle lægge min datter til. Puuh det var hårdt.
Men idag er hun 6 måneder og jeg ammer hende stadig, og er SÅ GLAD for at jeg kæmpede videre og vandt kampen.
Det er hårdt mens det står på, og ikke meget føles til at hjælpe noget. Men jeg håber du får en masse støtte fra farmand ?!? ....Dét var ihvertfald det afgørende for mig, der gjorde at jeg klarede endnu en dag - og een til - og een til - indtil det til sidst blev godt.

Jeg håber du snart kan amme din søn uden at have ondt!
Og sejt at du ikke bare opgiver amningen, fordi det ikke er nemt.
Et skulderklap er velfortjent! Så det får du ihvertfald herfra mig!

De bedste ønsker herfra,
Katrine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.