Ja, så blev det jo endelig min tur. 
Søndag d. 29. november klokken 5 om morgen fik jeg den første sammentrækning i livmoderen. De kom ca hvert 10-20 minutter i nogle timer hvorefter de begyndte at blive hyppigere. Jeg var dog meget i tvivl om hvorvidt det var rigtige veer, da de ikke gjorde særlig ondt og langt de fleste varede kun 40 sekunder. Ingen nåede vist op over 57 sekunder.
Da der kun var 4 minutter imellem ringede jeg dog alligevel til fødegangen som bad mig komme forbi til tjek. Så min kæreste og jeg kørte afsted og stor var min overraskelse da det viste sig, at jeg havde åbnet mig 5-6 cm. Klokken var da 14:20.
Jeg fik derefter et lavment, hvilket vist egentlig ikke havde været nødvendigt, for jeg hører til dem der får lidt diarre op til, men så var vi da på den sikre side. 
Derefter blev jeg kørt på fødegangen og får udleveret en maske med lattergas til at tage toppen hvis jeg synes jeg får brug for det. Jeg ringer så til min mor der også skulle være med til fødslen.
Klokken 16:20 prikker de hul på vandet og så skal jeg ellers lige love for at veerne tager til og bliver minus morsomme. Jeg var super glad for lattergassen. Egentlig ved jeg ikke om den virkede, men jeg tror også det hjalp at jeg skulle koncentrere mig så meget om min vejrtrækning.
Min mor giver mig vand og holder min hånd. Min kæreste får imidlertidligt mast hans hånd godt og grundigt og det er vist nogenlunde her jeg begynder at brøle som en okse og får en voldsom pressetrang. Det var ganske forfærdeligt at have lyst og så ikke måtte give efter for det. Til sidst begynder jeg dog bare at presse og får bagefter af vide at det var helt okay og at jeg var åben på det tidspunkt. Jeg havde bare ikke fået grønt lys endnu. Da jeg så endelig får det presser jeg derudaf og glemmer at stoppe når veerne aftager. Pludselig siger jordmoderen dog, at jeg bare skal blive ved og ved med at presse, da han har fået navlestrengen rundt om halsen og hånden og virker påvirket.
Så fra grønt lys til han er ude er der gået 10 minutter og jeg får lettet min dreng op på maven. De synes dog han virker lidt slap i det så de giver ham noget ilt og han sparker utilfreds ud efter jordmoderen.
Efter 1 minut får han 8 på sin apgar score og 10 efter 5 minutter, så han skulle bare i gang med at trække vejret.
Han er 50 cm og vejede 3310. 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld