Kronisk sygdom...:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. december 2009

Fines mor

Kære alle

Syntes lige jeg vil fortælle jer om vores sidste par uger herhjemme.

Jeg gik til lægen fordi jeg blev ved med at have svamp i underlivet, lægen tog et faste blodsukker, da hun mente jeg kunne have sukkersyge. Ganske rigtigt - type 2.

Jeg har det ok, har tudet lidt, og derefter taget bolden op!! Nu er min kur sat igang igen, efter 2 fødseler , og en masse knas herhjemme i forbindelse med Johnnys stress for 2 år siden.(Syntes stadigvæk han har lidt tiltider)

På tirsdag skal jeg til lægen, og have styr på min behandling. Jeg har allerede tabt 10 kilo siden i sommers hvor vi var på ferie, hvilket jo slet ikke er skidt. Så nu går jeg efter min operation af bryster, arme og lår ;-) den operation skulle jeg have haft før jeg fik børn, men valgte den fra da jeg gerne ville amme. Operationerne var i forbindelse med mit store vægttab.

Men jeg er ved rigtig godt mod...klar til at tage kampen op, og sagt nu skal jeg sku ned i min flotte røde lange kjole igen.

INTET er skidt for det ikke er godt for noget andet!!!!

Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

Annette

SÅDAN Helle, det er sgu godt gået

Det er bare trælst at der skal ske noget trælst før man endelig får taget sig sammen igen..

Har du nogle geniale råd til skrump, tager jeg gerne imod, efter jeg er stoppet med at ryge kan jeg bare ikke rigtig få gang i mit vægttab.

På med vanten, søde og kæmp... jeg skal nok heppe på dig

Knus Annette

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

Annette skriver:

SÅDAN Helle, det er sgu godt gået

Det er bare trælst at der skal ske noget trælst før man endelig får taget sig sammen igen..

Har du nogle geniale råd til skrump, tager jeg gerne imod, efter jeg er stoppet med at ryge kan jeg bare ikke rigtig få gang i mit vægttab.

På med vanten, søde og kæmp... jeg skal nok heppe på dig

Knus Annette

Jeg har da en kostplan hvis det kan hjælpe dig, den er ret nem at følge... kan evt. sende den på mail tirsdag når jeg er på min pind igen.

Men der er ikke så mange andre valg end, at tage kampen op og komme igang. De 10 kilo har jeg ikke bemærkede, før jeg vågede mig op på vægten igår!! Det gav naturligvis noget kampgejst. ;-)

Men måske er det her bare det spark jeg skulle have fra min krop!

Jeg har været overvægtig hele mit liv, så ved hvordan det er at slås med vægten..

Anmeld

5. december 2009

Susan1978

Hej Helle,

det var da mega træls..  altså for pokker.. øv øv.. men kan det ikke forsvinde med kiloene?

Jeg er også mega klar, altså efter jul, jeg gider ik lige her over julen ikke at  jeg propper hovedet som skulle jeg aldrig have det igen, men til januar sammen med resten af verden, så skal jeg bare igang.. har intet tabt i 2 år -  trods alskens spinning, gang, kostændringer osv osv..

jeg skal være gudmor den 6 marts og min søster skal giftes til maj, så jeg har også nogle mål..

for os Helle.

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

Susan1978 skriver:

Hej Helle,

det var da mega træls..  altså for pokker.. øv øv.. men kan det ikke forsvinde med kiloene?

Jeg er også mega klar, altså efter jul, jeg gider ik lige her over julen ikke at  jeg propper hovedet som skulle jeg aldrig have det igen, men til januar sammen med resten af verden, så skal jeg bare igang.. har intet tabt i 2 år -  trods alskens spinning, gang, kostændringer osv osv..

jeg skal være gudmor den 6 marts og min søster skal giftes til maj, så jeg har også nogle mål..

for os Helle.

Uhhaaa jeg er slet ikke så klog på denne her sukkersyge og mig selv endnu, så jeg aner slet ikke om jeg kan slippe af med den igen. Men jeg har da også hørt om, at det er muligt via kosten. Nu har jeg fået nogle piller, som man også giver piger med PCO de gør man også taber sig. Man mister lysten til at spise, og der er nogle andre bivirkninger ved dem også. Men dem har jeg så ikke mærket så meget til endnu.

Vi må bare igang allesammen.... men nu har jeg min vægt tilbage fra da jeg fik Isabella på 3 mdr. Vups...!

Regner med jeg bliver lidt klogere på tirsdag når jeg skal til min læge og tale om behandling, tilbud, og muligheder i alt det her.

Anmeld

5. december 2009

Annette

Jeg har også altid været overvægtig, det blev helt galt da jeg fik p-piller for første gang, der røg lige 20 kilo på i løbet af ingen tid..

Jeg har da været nede på 78 siden, men det er sgu 9 år siden, kunne være fedt at prøve det igen

Jeg vil meget gerne have din kostplan især når den er men at følge, for er det for svært løber jeg surt i det...

Jeg har en veninde der stoppede med at ryge for lige snart 2 år siden, det er først nu hendes vægt begynder at røre på sig og så er det 200 g pr gang..
Men lægen siger det er meget normalt, jeg vil knageme ikke vente 2 år, jeg vil i gang NU!!!!

Knus og Annette

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

Annette skriver:

Jeg har også altid været overvægtig, det blev helt galt da jeg fik p-piller for første gang, der røg lige 20 kilo på i løbet af ingen tid..

Jeg har da været nede på 78 siden, men det er sgu 9 år siden, kunne være fedt at prøve det igen

Jeg vil meget gerne have din kostplan især når den er men at følge, for er det for svært løber jeg surt i det...

Jeg har en veninde der stoppede med at ryge for lige snart 2 år siden, det er først nu hendes vægt begynder at røre på sig og så er det 200 g pr gang..
Men lægen siger det er meget normalt, jeg vil knageme ikke vente 2 år, jeg vil i gang NU!!!!

Knus og Annette

Mandag er jeg i København til møde, men du skal få den via mail tirsdag. Mener ikke jeg har den her på min bærebar;-) Men den er SÅ nem, det lover jeg dig!!!

Knuus

Anmeld

6. december 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Hej Helle

Jeg ved ikke om du er klar over at type 2 diabetes ikke er en kronisk sygdom.. Den kan forsvinde ved vægttab, en minus sukker og fedt kost og motion. Mange vælger medicinen fra og går igang med den store livsstilsomlægning.. Og det virker altså.

Det er jo sådan at hvis man fortsætter sin livsstil, ja, så holder man også sin type 2 diabetes i live.

Det er super flot at du allerede har tabt 10 kg og det er også en god tanke at du stiler mod en operation af arme mm.

Men var det ikke en idé at vente med det til du er færdig med at tabe dig. Det er en meget omfattende operation og du skal jo tænke på at du heler dårligere, når du har diabetes.. Så jo mere du kan tabe inden operationen. Jo, bedre. og du får et meget flottere resultat...

Allan, min mand tabte 17 kg og jeg tabte 10,5 kg på 3-4 måneder ved hjælp af de danske vægtkonsulenter. Deres program er nemt og overskueligt (når man har været igang i en måneds tid...) Og for de fleste piger rasler der et halvt kilo af om ugen, hvis man kører slavisk efter planen....

Held og lykke

Anmeld

6. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - ja... Intet er så skidt at det ikke er godt for noget.

Pis også at få en kronisk sygdom MEN - du skal være glad for at det viser sig og du ikke render rundt med det ubehandlet i mange flere år.

HELD og LYKKE og bare sig til hvis du skal brokke eller trænger til støtte eller noget!!!

Anmeld

6. december 2009

Fines mor

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Hej Helle

Jeg ved ikke om du er klar over at type 2 diabetes ikke er en kronisk sygdom.. Den kan forsvinde ved vægttab, en minus sukker og fedt kost og motion. Mange vælger medicinen fra og går igang med den store livsstilsomlægning.. Og det virker altså.

Det er jo sådan at hvis man fortsætter sin livsstil, ja, så holder man også sin type 2 diabetes i live.

Det er super flot at du allerede har tabt 10 kg og det er også en god tanke at du stiler mod en operation af arme mm.

Men var det ikke en idé at vente med det til du er færdig med at tabe dig. Det er en meget omfattende operation og du skal jo tænke på at du heler dårligere, når du har diabetes.. Så jo mere du kan tabe inden operationen. Jo, bedre. og du får et meget flottere resultat...

Allan, min mand tabte 17 kg og jeg tabte 10,5 kg på 3-4 måneder ved hjælp af de danske vægtkonsulenter. Deres program er nemt og overskueligt (når man har været igang i en måneds tid...) Og for de fleste piger rasler der et halvt kilo af om ugen, hvis man kører slavisk efter planen....

Held og lykke

Hej rikke

Det var faktisk min læge der fortalte mig, at den var kronisk!!

For jeg havde netop også læst, at hvis man spiste sundt, og tabte sig ville den gå i sig selv, så man kunne undvære sin medicin. Men ligemeget hva, så skal jeg jo så bare igang. ;-) Jeg havde også tænkt mig at vente med operationer til jeg er helt færdig, da det ikke er så slemt at man ikke kan leve med det. Jeg har før haft kiggede lidt på DDV, men er ikke så vildt med deres måde - så på tirsdag vil jeg have en henvisning til en diætist hos min egen læge. ;-)

Men vi er stadigvæk ved godt mod, og har endda haft gæster idag til æbleskiver- og jeg holdt mig fra dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.