så er vi endelig hjemme efter en hård fødsel langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.931 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. december 2009

christina2412

ja jeg fødte jo vores dejlig søn på 4250 og 57 cm  lørdag d 28/11 kl 2:56 16 dage over tiden.

det var en drøj omgang. torsdag aften startede jeg med, at få en pille, mødte igen fredag morgen kl 8 fik en ny pille, blev indlagt, kl 14:30 skulle de se om min livmoder hals var udslettet, der manglede 1/2 cm, hun prikkede hul på vandet, nøj det gjorde nas. begyndte at få veer kl 16:30.

kom over på føde afd kl 19, jeg havde ikke åbnet mig en cm, så de lage ve drop. har ALDRIG oplevet noget mere smertefuldt i hele mit liv. de væltede bare ind veerene. på et tidspunkt bad jeg om den der indsprøjtning i ryggen, men narkose lægen havde ikke tid, så der gik 1 1/2 time før jeg fik den, i det tidsrum, var jeg i en anden verden, hverken min mand eller søster kunne komme i kontakt med mig, det eneste jeg tænkte var jeg dør og ser aldrig min søn, endelig fik jeg den lagt, og den virkede bare så godt, jeg kom tilbage til virkeligheden  og de undersøgte mig igen 6 cm havde jeg åbnet mig. men min lille søns hjerte begyndte, at falde, så steg det igen så faldt det igen, så kom der en overlæge, satte et eller andet på hans hovede en elektrode. kl 2:30 havde jeg åbnet mig 9 cm, men hans hjertelyd dalede igen, lægen kom igen og meddelte, at det var akut kejser snit nu, og så gik det stærkt, det var en hård oplevelse, og ja kl 2:56 er han født, men han havde det godt men var meget meget tør fordi jeg var gået de 16 dage over tiden, så vi var indlagt fra lørdag til her i torsdags, fordi han havde lidt med vejr trækningen, og han havde ikke så mange kræfter til, at sutte i starten, så har kæmpet en brag kamp for, at få amningen til, at køre. men nu er vi hjemme og alt går bare super.  

christina

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

Findusinde

Hjertelig tillykke med den dejlige lille prins! Puha noget af en omgang.. Var selv igennem AKS... Så kender bestemt dine følelser omkring det.. Dejligt I alle er hjemme igen og det bare fungere!

Knus

Anmeld

5. december 2009

frk andreasen

så kom han endelige.. hård tur du var igennem.. han er bare lækker. tillykke med ham.

kram tanja 24+6

som bare ikke kan vente til sin prins kommer

Anmeld

5. december 2009

Mumto3

Først skal der lyde et stort tillykke med din dejlige prins!!!

-og så må jeg også sige: Åh! Din stakkel!!! Det var da noget af et forløb at skulle igennem. Det gør bare SÅ ondt at få vedrop, specielt hvis der bliver skruet lidt for højt op!!! Jeg har selv prøvet det, (og jeg har født tre børn, så jeg har lidt at sammenligne med!) og det er bare det VÆRESTE. Min den første fødsel varede ialt 76 timer, men det væreste i hele det lange og ulidelige forløb var de 20 min mit vedrop var skruet for højt op. Det var rædselsdfuldt!!! Så at du har overlevet 1½ time, det er bare super sejt gået af dig!!! Det kan du godt være stolt af. Desværre kunne lillemanden så åbentbart ikke helt tåle mosten. (Det er jo også super hårdt for børnene, når moderen får ve-drop) og det var rigtig synd.

Dejligt at høre at det går godt nu!!! Nu er det bare med at komme ind i seng og ligge med din dejlige nøgne baby på din mave, og så nyde hinanden, at I er kommet hjem, og så må verden lige stå stille et øjeblik, indtil I er klar til at indfinde jer i den igen.

Tillykke tillykke tillykke, jeg håber at du på trods af fødslen kan få en nydelsesfuld og frydefuld babymoon den næste uges tid.

Anmeld

5. december 2009

quity

Stort tillykke med sønnen og velkommen hjem.

Anmeld

5. december 2009

Lærke90

Stort tillykke med den lille prins

Anmeld

5. december 2009

wamse

Stort tillykke med ham hvor er han da fin og dejlig.

Anmeld

5. december 2009

Tjuls

Det lyder som en hård omgang.. Men tillykke med den smukke dreng du har fået..

Anmeld

5. december 2009

UngMor83

Tillykke med prinsen.

Din fødsel er identisk med min den første, pyha. Det hele vælter op i mig igen nu. Gik oz 16dage oger tid, men gik dog i fødsel af mig selv. Men alt gik bare galt, og det endte i aks. efter 37 timer med de ondeste veer. Min søn havde oz næsten samme str. som din: 58cm og 4460gr. En ordentlig kleppert.

Men Tillykke med mor-titlen Har prinsen fået et navn??

>> Sonja <<

Anmeld

5. december 2009

forår

sikke en omgang hva...men kæmpe tillykke med den dejlige dreng

Mvh

Dea som osse er moar nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.