Pakke pusletasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.338 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. december 2009

Maise

JA, jeg skal til at pakke pusletasken inden så længe, og har da også nogle idéer til hvad der skal være i den. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i synes der skal/bør være i den og hvad i absolut var glade for at i tog med og hvad i savnede som i havde glemt.

På onsdag får jeg dato for hvornår jeg bliver sat igang. Har først termin 9 januar, altså om 5 uger, men da min baby allerede lidt over ca 3150 bliver jeg sat igang et par uger før, bla. pga. jeg har graviditetssukkersyge, så må barnet ikke blive alt for stort. Uanset når hun op på ca 4 kilo. regner med at få en dato for igangsættelse til imellem jul og nytår. Puha det kommer pludselig sæt på nu, hmmm. Prøver at fokusere på det positive. Er bare nervøs for det ukendte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

Na-Wi

Jeg havde også graviditetssukkersyge og skulle sættes igang på min terminsdato.. de havde scannet mig mange gange for at holde øje med hans vægt og de sagde han ville veje over 4 kg når han blev født.. DE TOG FEJL .. Han vejede 3498 da han kom til verden, og jeg som troede man kunne stole på alle deres maskiner hehe..

Jeg var indlagt en lille uge, blev sat igang tirsdag morgen og fik veer natten til onsdag og onsdag kl 13 var han ude.. hvis din igangsættelse går lige så hurtigt som min behøver du ikke det vilde med derind.. Nogle bøger og blade (og kæreste/venner) er rart at have med derind HUSK kamera, jeg var så dum at glemme mit, men personalet gav os engangskamera og hurra for mobiltelefoner med kamera

Ventetiden på hospitalet går langsomt, men når du har født er du travlt optaget med din guldklump

Mange gange held og lykke herfra 

Knus fra Nanna 

Anmeld

5. december 2009

Misjelle

Ja jeg havde kun kamera med, da jeg troede jeg havde rigelig tid til at pakke , men jeg kan da sige hvad jeg savnede.

• Tandbørste
  • Hårbørste
  • Shampoo
  • mit eget tøj
  • tøj til den lille (hospitalet har tøj men det var så slidt at de fleste trykknapper var kaput, så lillemanden sad der med tøj der faldt af  når man løftede ham )

tror ikke behovet er så stort for så meget andet, da de har bleer etc.

Anmeld

5. december 2009

Maise

Naannaa87 skriver:

Jeg havde også graviditetssukkersyge og skulle sættes igang på min terminsdato.. de havde scannet mig mange gange for at holde øje med hans vægt og de sagde han ville veje over 4 kg når han blev født.. DE TOG FEJL .. Han vejede 3498 da han kom til verden, og jeg som troede man kunne stole på alle deres maskiner hehe..

Jeg var indlagt en lille uge, blev sat igang tirsdag morgen og fik veer natten til onsdag og onsdag kl 13 var han ude.. hvis din igangsættelse går lige så hurtigt som min behøver du ikke det vilde med derind.. Nogle bøger og blade (og kæreste/venner) er rart at have med derind HUSK kamera, jeg var så dum at glemme mit, men personalet gav os engangskamera og hurra for mobiltelefoner med kamera

Ventetiden på hospitalet går langsomt, men når du har født er du travlt optaget med din guldklump

Mange gange held og lykke herfra 

Knus fra Nanna 

Det er også min allerstørste angst at de måske tager op til et kilo forkert af størrelsen. De får heller ikke lov til at sætte mig alt for tidligt i gang. Ja jeg håber ikke at det tager for mange døgn.

Har skrevet kamera+oplader + ekstra kort på listen nu, havde selv glemt det

Anmeld

5. december 2009

Maise

Misjelle skriver:

Ja jeg havde kun kamera med, da jeg troede jeg havde rigelig tid til at pakke , men jeg kan da sige hvad jeg savnede.

• Tandbørste
  • Hårbørste
  • Shampoo
  • mit eget tøj
  • tøj til den lille (hospitalet har tøj men det var så slidt at de fleste trykknapper var kaput, så lillemanden sad der med tøj der faldt af  når man løftede ham )

tror ikke behovet er så stort for så meget andet, da de har bleer etc.

Har skrevet ned hvad du har skrevet. Er bare rart at have nogenlunde det med der gør at det bliver bare lidt rart at være der med sine egne ting, tak for hjælpen

Anmeld

5. december 2009

TbCp

Ammeindlæg!
Jeg løb over da mælken begyndte at løbe til og måtte hver nat ud og skifte natskjorte. Og det var selvom jeg havde ammeindlæg.

En elastiktop, jeg synes det var ubehageligt at have rigtig amme-bh på i starten da brysterne blev så store og spændte.

Ved ikke hvor meget de har der hvor du skal føde. Men evt. store Tena bind. Almindelige bind var absolut ikke nok den første tid.

Jeg fik rigtig meget ud på sygehuset efterfølgende men lå der også 2 uger.

Anmeld

5. december 2009

hc=k

Har ikke lige læst det de andre har skrevet.

Jeg pakkede ikke lige pudsletaske jeg pakkede en sportstaske til mig selv for jeg var indlagt efterfølgende i en uge.

• Husk Husk Husk en læbepomade til fødslen for av av læberne bliver tørre
  • tandbørste
  • håndklæde (dem på hospitalet var meget små)
  • ekstra gode trusser (rigtig store mormor trusser)
  • tøj til baby ( synes det var så koldt og kedeligt at han skulle have hospitaltøj på)
  • håtbørste
  • shampoo og balsam
  • tøj (det kan være rigtig rart at komme i sit eget tøj

Anmeld

5. december 2009

Misjelle

Maise skriver:

Har skrevet ned hvad du har skrevet. Er bare rart at have nogenlunde det med der gør at det bliver bare lidt rart at være der med sine egne ting, tak for hjælpen

Det var så lidt ... glemte at en hårtørrer bestemt også ville have jort lykke

Anmeld

5. december 2009

Mussen2

Jeg vil anbefale at tage

- tyggegummi med -(en nem gang tandbørstning)

- Hårbånd/hårelastik (hvis du har langt hår) det er rart at kunne få det væk fra et svedigt hoved

-læbepomade (tro mig den er uundværlig efter en masse pústen ind og ud)

Anmeld

5. december 2009

Riwe

Bukser eller strømper man kan have på på fødegangen, det havde de ikke hvor jeg fødte, så det ville have værret en kold omgang uden.

Og så noget god the (hvis man drikker det), saft og lidt guf til hvis man ligger der nogle dage efter fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.