Småkager!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.383 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. december 2009

hc=k

Ej jeg er bare helt blank, de der småkager af en lys dej og med chokoladestykker i, hvad er det de hedder og er der evt. nogle der har opskriften??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Lærke90

chokolade specier? eller hvordan det nu staves ..

Anmeld

4. december 2009

Mira0911

Cookies?

Anmeld

4. december 2009

Lone Jakobsen

hc=k skriver:

Ej jeg er bare helt blank, de der småkager af en lys dej og med chokoladestykker i, hvad er det de hedder og er der evt. nogle der har opskriften??

jeg har en her. der er dog også mandler i, men dem kan du jo bare lade være med at komme i.

mandelspecier:

350 gram mel

100 gram flormelis

250 gram smør

1 æg

100 gram hakket mørk chokolade

100 gram hakkede mandler

rør dejen sammen og tril den til 2 pølser. sæt dem kold i mindst en time. skær dem i tynde skiver og bag dem ca 6 min ved 225,

mine skiver blev så lidt for tykke...så de sku bage ca 11 min

Anmeld

4. december 2009

hc=k

nutche skriver:

jeg har en her. der er dog også mandler i, men dem kan du jo bare lade være med at komme i.

mandelspecier:

350 gram mel

100 gram flormelis

250 gram smør

1 æg

100 gram hakkede mandler

rør dejen sammen og tril den til 2 pølser. sæt dem kold i mindst en time. skær dem i tynde skiver og bag dem ca 6 min ved 225,

ja det lyder rigtig tak

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg laver sådan nogen cockies Det er mega lækre og NEMME at lave

Jeg laver en masse dej og laver home-mad bake off og har det i ruller i fryseren, så de lige er til at skære ud

Du tager:

250 g magarine

250 g sukker

250 g mel

2 æg

200 g hakket ckokolade.

Bland sammen.

Rul i pøler i vita wrap. frys ned. Tø op let, når de skal bages lig dem på bagepapir og bag dem 10 min ca

Super nemt og mega mega lækre

Anmeld

4. december 2009

hc=k

Jeg gemmer lige alles for jeg har tænkt mig at bage en masse kager til min fødselsdag her på onsdag

Anmeld

16. december 2009

otlitrom

nutche skriver:

mandelspecier:

350 gram mel

100 gram flormelis

250 gram smør

1 æg

100 gram hakkede mandler

Tror du de vil smage godt med hvid chokolade? har nemlig en plade liggende af hver, og så ku jeg lave to portioner.

Hjortetaksalt er udsolgt heromkring, så de andre jeg havde tænkt at bage må jeg desværre droppe

Anmeld

16. december 2009

Lone Jakobsen

kitty skriver:

Tror du de vil smage godt med hvid chokolade? har nemlig en plade liggende af hver, og så ku jeg lave to portioner.

Hjortetaksalt er udsolgt heromkring, så de andre jeg havde tænkt at bage må jeg desværre droppe

jeg synes faktisk at mine blev lidt kedelige....synes ikke de smager af så meget..... men børnene elskede dem (de er spist ) men ku da godt ske de vil blive lækre med hvid chokolade. ellers ku du jo blande så der kom halvt af hver i

Anmeld

16. december 2009

otlitrom

nutche skriver:

jeg synes faktisk at mine blev lidt kedelige....synes ikke de smager af så meget..... men børnene elskede dem (de er spist ) men ku da godt ske de vil blive lækre med hvid chokolade. ellers ku du jo blande så der kom halvt af hver i

De står i køleskabet nu. Har lavet en portion med hvid chokolade og en med Mørk, 80% cacao, i den anden.. Så håber jeg de får en smag af chokolade

De er super nemme at lave, så jeg håber ikke de er alt for kedelige.. Ellers kan jeg nå det endnu. Skal have småkagerne med til juleaften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.