Legekammarater med hjem fra børnehaven - hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. december 2009

lonemus

Min datter på 3,3 år taler meget om, at hun gerne vil have en legekammarat med hjem fra børnehaven. Hun er 4 år hende hun gerne vil have med hjem, hvilket jeg syntes er okay.

Men jeg er da lidt i tvivl om min datter er klar til at komme ud og lege hos denne kammarat alene endnu - eller andre kammerater for den sags skyld. Hun bruger stadig ble og er da i det hele taget lidt utryg ved at sende hende ud i et nyt hjem alene, hos en familie jeg slet ikke kender osv.

Hvordan har I det - hvornår har jeres fået lov at komme ud til vennerne???

Jeg tænker det først er omkring 4-5 års alderen....er jeg bare for pylret??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Honningblomst

Hvis hun har lyst, så synes jeg da hun skal prøve det...men i den alder er min erfaring at kort tid er det bedste...evt bare en enkelt time eller halvanden og ikke mere. Både for børnene og de forældre der lægger hus til, skyld.

Her har det dog fungeret bedst da de startede i skole, der sker en del med dem og de er mere klar. 3 timer plejer min søn i børnehaveklasse at have gæster og det er helt perfekt og på det tidspunkt de er mættet.

Men prøv det da.. Bertram var ikke ældre da han havde besøg og var på besøg, men det endte dog med han blev slået i hovedet med en jernstang så det har han aldrig glemt.

KNus Eva,

Anmeld

3. december 2009

RumlesMor

Har en datter på 3½ år, og hun har allerede været på flere playdates - med stor succes.

Første gang børnene skulle lege uden for børnehaven aftalte vi at mødes på børnehavens legeplads en eftermiddag i weekenden. Så mødte vi forældrene og så hvordan børnene legede sammen. Her fik vi set hinanden an, og talt om børnene.

Næste gang tog vi deres datter med hjem fra børnehaven, og havde hende i 2 timer. Derefter blev hun hentet af forældrene, inden aftensmaden og det virkede rigtig godt.

Vi har også fundet ud af at vi forældre kan aflaste hinanden lidt og hygge os sammen ved at spise sammen efter en playdate. Så har vi skiftes til at hente børnene og lave mad, hvorefter forældrene kommer og spiser med. Det er rigtig hyggeligt og børnene synes det er fantastisk! På den måde får man også dyrket andre og nye mennesker....men med stor forståelse for børns rutiner og tidlig exit. Skønt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.