Juletraditioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

312 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. december 2009

linemus

Svigermor har foreslået, at vi ændrer lidt på traditionerne juleaften, hvilket jeg så er ved at overveje. Hun synes vi skal starte med at danse om juletræet og få gaver, så det er overstået, når vi skal spise. På den måde vil hun undgå trætte børn og få mere ro ved bordet.

Hvordan gør I? Hvornår starter I?

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Joan ( Smallie )

Åhh jamen efter ungerne er kommet så er vi begyndt med at de får gaver når de kommer op fra middagssøvn. I år gemmer vi så nogen til Niels som nok er vågen når vi andre begynder at pakke op også. Og hvis han så alligevel falder i søvn så er der jo bare gaver til dagen efter.

I år skal vi være hjemme og de eneste der kommer er mine forældre så det bliver dejlig stille og roligt. Og helt op til ungerne hvordan de lige skal forløbe.

Joan

Anmeld

3. december 2009

Rasmine

Det var da en fantastisk idé, så får ungerne da også mere ud af det.

Her er vores juleaftner altid et dilemma, svigerinden e rtraditionsrytter, så det basker. Hun er faktisk nærmest imod at åbne gaver indne klokken bliver LORT!

Hun har slet ingen indsigt i at ungerne da ikke får nogen glæde af gaverne, hvis de først får dem EFTER maden, og EFTER juletræsdansen. -Dog er hun blevet lidt bedre med årene...

Mette - som fejrer juleaften kl. 13.00 d. 23 dec., og som skal på job d. 24...

Anmeld

3. december 2009

linemus

Nu er vi vist kommet frem til en model, der passer alle (mig). Vi beholder rækkefølgen med at spise først, danse, pakke ud, men vi starter så allerede kl.13 ca. og så når vi nok det hele inden de bliver alt for trætte. Der er nemlig ikke noget værre end tre trætte børn kl.18, der enten hyler eller hænger i gardinerne. Så er jeg heller ikke selv så træt

Anmeld

3. december 2009

Nadi

Syntes ellers det var en god ide, jeg går ikke ind for at være så traditionel juleaften. Men skønt at I kunne finde en løsning der passer alle (dig)

Jeg ville ellers have foreslået at i kunne gå rundt om træet kun med ungernes pakker uder træet og så synge de julesange de har lyst til (søren banjomus, nu det jul igen, osv). Så kunne ungerne holde mini juleaften inden i spiser og så er spændingen også "udløst" for dem.
(Håber du ved hvad jeg mener )

Oliver har altid været god til at holde ud længe, sidste jul kom han i seng omkring kl 23:30. Men vi havde også ladet ham sove en laaang middagslur så han ikke var træt.
I år er første gang, siden jeg selv var barn, at jeg skal holde med flere børn, så er spændt på hvordan det kommer til at forløbe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.