Hvad spiser I juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. december 2009

linemus

Ikke så meget om I får gås eller and, men det hele med alt tilbehøret? Måske kunne jeg få en god ide

Line - i julemode

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Kaufie

And med hele svineriet - og i vores tilfælde er det hvide og brune kartofler, brun sovs, halve kogte æbler med en klat ribsgelé og.....pariserkartofler..... de der chips, der hænger fast i tungen...

Derefter  ris a la mande med varm kirsebærsauce.

Og det bliver der ikke lavet om ved.....ever....

Anmeld

3. december 2009

Marco2

And og flæskesteg. Hvide og brune kartofler. Brun sovs. Ribsgelé. Lunede franske kartofler. Hjemmelavet rødkål...mums. 

Og bagefter Ris'a'la'mande med lun kirsebærsovs. (pssst... jeg "graver" udenom bærene...)

AG

Anmeld

3. december 2009

Millebasse

Vi får kalkun med hvide og brune kartofler, rødkål, gammeldags hvidkål, brun sauce og bagte æbler med gele.

Til dessert får vi risalamande med jordbærsauce

Anmeld

3. december 2009

ivfmarie

Vi får Kaufies menu... Plus en hjemmelavet julemedister...

Anmeld

3. december 2009

BK

Vi skal have Kalkun brunsovs, kartofler, rødbeder, asier, rødkål, akurksalat og chips...

Anmeld

3. december 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Både and og flæskesteg, hvide og brune kartofler, brun sovs, kogte æbler med ribsgele, asier, rødkål, franske kartofler og bagefter ris a la mande med kirsebærsovs - og kirsebærvin ().

Senere på aftenen under gaveudpakning kommer julebag og konfekt - og slik og klementiner så på bordet. Vi sulter vist ikke

Anmeld

3. december 2009

Helle30

Der er ikke så meget at diskutere. Vi holder jul herhjemme hos os i år (det er mere i ånden for ungerne end at skulle køre 4 timer hver vej til Jydeland i autostol). Men nu hænger jeg jo så på traditionerne: And, Flæskesteg, brune, hvide og franske kartofler, brun sovs, rødkål, agurkesalat, solbærsyltetøj, rødkålsråkost (mest aht. Niels's søster, som er diabetiker). Herefter vil der være risalamande (hvis jeg kan finde ud af at lave det= 1. gang) og så skal vi jo have kaffe med konfekt og småkager. Gaaarhh, men hvad gør man ikke for at slippe for den hæslige tur over bæltet, som overhovedet ikke er for børn. Og hvad - det bliver såååå hyggeligt. Måske tager jeg ligefrem forklæde på...

- Helle

Anmeld

3. december 2009

Mary

Flæskesteg med brune og hvide kartofler, rødkål og franske kartofler  Ikke så opfindsomt  Men meget meget lækkert! Min mor har før forsøgt sig med noget frisklavet rødkålssalat, men jeg mindes hun sad og spiste det som den eneste, hehe. 

Selvfølgelig skal vi ha ris a la mande med varm kirsebærsovs - sikkert siet fri fra hele bær i år da det bare er os 4, eller 5, herhjemme og vi kan ikke li bærene.

Anmeld

3. december 2009

Lise

Vi skal have det samme som alle andre..

Jeg ville jo gerne lave den traditionelle julemenu - bare spicet lidt op så den bliver lidt moderne og lækker. Men det må jeg ikke - har fået af vide at den dag kan jeg godt forsvinde ud af køkkenet  

Jeg må lave konfekt og småkager...........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.