Sund kost & motion. Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. april 2008

Rasmine

Kom så...
Jeg spørger ifb. med min opgave, og mangler lidt outsider viden.
Skriv hvad I lige kommer på, når I læser overskriften... Hvis I gider.
Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2008

ka li ja

de siger det er sundt og godt for kroppen.......

måske lever man længere... måske gør man ikke

Anmeld

22. april 2008

bette

helbred.. at leve en længere liv.
jeg tænker økologisk.. hmm tænker lidt på fremtiden, om man der kommer til at spise "rent" mad.. eller hvordan..

tænker på fedme..
og hvis vi skal snakke om overvægt og din opgave.. er det så ikke også vigtigt at de får en god kost og ikke bliver fede, når nu de har lidt svære ¨ved at tabe sig.

jeg tænker også på en som går nede i sportsclub her i viborg som er udviklingshæmmet.. og han synes det er sjovt at træne.. de træner balance med ham og han er på gåbånd osv. synes det er fedt at folk gør sådan noget for dem, når de nu ikke selv kan.

tænker på at komme ud og have det sjovt..

Anmeld

22. april 2008

ivfmarie

Kroppen er et fint maskineri der skal have nøje afstemte mængder af forskelligt brændstof for at fungere optimalt.
En optimalt fungerende krop giver energi til hjerne og musker.
Det er påvist at unge der spiser sund kost har et højere indlæringsniveau, og generelt er i bedre humør.
Motionen skal til for at holde maskineriet igang... Man kan sige at motionen er en katalysator for processen: fra mad til energi.
Kroppen er lavet til bevægelse, kosten skal give energi til bevægelse. Dårlig kost - ingen bevægelse - kroppen forfalder...

Så let såmen...

Husk noget godt brændstof til din hjerne mens du skriver, Bacon...

God kamp

Anmeld

22. april 2008

Rasmine

For fanden, hvor er I gode.
Mer, mer, mer...

Anmeld

22. april 2008

ivfmarie

Jamen der er jo også udført forsøg der viser at ibevægelse fremmer indlæring. Der blev simpelthen undervist vha bevægelse, og eleverne viste signifikant fremgang i deres prøveresultater.
Jeg tror sgu endda at det var en dansk undersøgelse....

Marie

Anmeld

22. april 2008

bette

man får også en langt bedre søvn ved at spise en ordentlig og varierret kost.. og når man har været ude og dyrke motion hjælper det til med at fordøje maden.
og endu bedre hvis man ikke spiser lige inden man skal i seng, for så har man ikke en tung kost til at ligge i maven som så skal fordøjes... så vil kroppen ikke kunne slappe helt af, imodstæningen til hvis man ikke spiser lige inden sengetid.. så har kroppen ro til at falde i den dybe søvn..

faktisk så hvis man har mens smerter er det godt at dyrke motion, det kan faktisk tage smerterne.. taler af erfaring..

Anmeld

22. april 2008

Rasmine

Damn I er gode.
Kom lige forbi til en kop karrfff...

Anmeld

22. april 2008

bette

hihi har du andet end kafff

heidi som ik ka li kafff:P

Anmeld

22. april 2008

Tynen

bettemouse skriver:

faktisk så hvis man har mens smerter er det godt at dyrke motion, det kan faktisk tage smerterne.. taler af erfaring..

True that!!

Trine - Der kun dyrker motion for at blive lækker-lækker! ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.