Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Ja, gennemgår det ca. hvert kvartal. Har et regneark hvor alle udgifter er skrevet ind - og jævnligt opdateres, så vi ved præcis hvor mange penge budgetten skal fodres med hver måned (er vist noget neurotisk på det punkt).
Har lige fået forsikringsoversigt ind af døren og skal af med 4800 (!) mere om året på ulykke og hus - fordi vi havde skader på huset. Det er en pæn måde at sige, at de ikke ønsker os som kunde, så nu er vi på jagt efter nye og billigere forsikringer. Ved godt at med vores husskadehistorie, at det ikke kan gøres vanvittigt billigt, men bedre burde det nu nok kunne gøres (husforsikringen er steget med 80% alene)
Til næste år har vi 9200 når alt er betalt, og så børnepengene oveni - så vi kan spare op også
(Børnepengene er vel 1350-2500 pr. måned ca. - alt efter hvornår i år 2010 vi er
). Vi har et mad/forbrugs-budget på 1500 kr. om ugen, og alt over spares op, så vi kan vel spare 1700-3200 op om måneden, alt efter hvor mange uger "den dækker". Børnepengene ryger på en konto for sig selv, som så skal dække ferie/fornøjelser/tøj og sko osv. Det synes jeg er ok, i betragtning af at jeg stadig er på dimittendsats
Anmeld