Har i....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. november 2009

Rasmine

(afledt af den anden tråd, om løn...)

Har I egentlig været igennem Jeres budget for nylig?

-Altså kigget forsikringer og alt det andet crap igennem, for at se om der kan spares noget ét eller andet sted?

(Lars vil feks. gerne have TV1000 og alle de andre lortekanaler igen, vi afmeldte dem på et tidspunkt, fordi vi brugte kanalerne for lidt. Men jeg har sagt NEJ, for det første synes jeg det er en åndssvag udgift, for det andet er det tidsspilde...)

I det nye år skal vi vist igennem budgetterne igen. Synes fanme pengene fosser ud for tiden. Gad vide hvis skyld det er... 

Men jeg synes dælme også at MANGE af vores penge går til faste udgifter... -NOGET må der vel kunne spares, hvis man tog sig sammen og tjekkede op på budgettet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

Stumpen

Har lige været i banken i dag og få lårtet opdateret, så bye bye børnepenge....

Anmeld

30. november 2009

Rasmine

Stumpen skriver:

Har lige været i banken i dag og få lårtet opdateret, så bye bye børnepenge....

Hmm... Det er sgu da surt at de skal med i budgettet, men på den anden side; så bliver det vel bedre når du skal have en løn, engang?

Anmeld

30. november 2009

BK

Jeps jeg kigger på det hver eneste måned... for at se om jeg kan spare, men har ikke fundet hullet endnu...

Anmeld

30. november 2009

Louise mortil4

vi/jeg kigger på det hver månede, vi har ikke råd til at betale mere end vi gør, så hvis der er noget der ser ud til at begynde at koste mere, så skal der gøres noget ved det i en fart.

Anmeld

1. december 2009

Stumpen

Mebach skriver:

Hmm... Det er sgu da surt at de skal med i budgettet, men på den anden side; så bliver det vel bedre når du skal have en løn, engang?

joooo jaaaah, det kommer an på hvor stor en løn jeg får for min fagforening stiger jo, der skal en ny (brugt billig) bil til (da den gamle ikke klarer endnu et syn = jeg propper ikke flere penge i den!!) og så institutionsplads til endnu en tøz..

Men ja det er da surt at de er med i, for det jo dem der gør at man får lidt luft hver. 3. md og kan købe tøj og sko alt eter sæson til ungerne...

Nå men fuk det om 4-5 år lysner det..

Qnus..

Anmeld

1. december 2009

Kaufie

Nej, men det skal vi - meget snart - grundet omstændighederne her i huset.

Det er efterhånden 4 år siden vi købte hus - der havde vi begge fuldtidsjobs og hverken barn eller bil. Dog blev vores økonomi strikket sammen, så der var plads til at den ene af os gik på dagpenge, så der har været fint luft til at få bil og barn.

Nu er verden så lidt en anden i og med Claus er voksenlærling og jeg selv muligvis kommer på dagpenge fra februar.

Julen sparer vi ikke på - men der bliver ikke investeret i bærbar computer eller ny cykel til konen og drømmene om nyt køkken er også sat alvorligt på stand by - ligesom projekt baby er det .

Anmeld

1. december 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Ja, gennemgår det ca. hvert kvartal. Har et regneark hvor alle udgifter er skrevet ind - og jævnligt opdateres, så vi ved præcis hvor mange penge budgetten skal fodres med hver måned (er vist noget neurotisk på det punkt).

Har lige fået forsikringsoversigt ind af døren og skal af med 4800 (!) mere om året på ulykke og hus - fordi vi havde skader på huset. Det er en pæn måde at sige, at de ikke ønsker os som kunde, så nu er vi på jagt efter nye og billigere forsikringer. Ved godt at med vores husskadehistorie, at det ikke kan gøres vanvittigt billigt, men bedre burde det nu nok kunne gøres (husforsikringen er steget med 80% alene)

Til næste år har vi 9200 når alt er betalt, og så børnepengene oveni - så vi kan spare op også (Børnepengene er vel 1350-2500 pr. måned ca. - alt efter hvornår i år 2010 vi er). Vi har et mad/forbrugs-budget på 1500 kr. om ugen, og alt over spares op, så vi kan vel spare 1700-3200 op om måneden, alt efter hvor mange uger "den dækker". Børnepengene ryger på en konto for sig selv, som så skal dække ferie/fornøjelser/tøj og sko osv. Det synes jeg er ok, i betragtning af at jeg stadig er på dimittendsats

Anmeld

2. december 2009

Marco2

Aner det ikke.  Det er 100% Thomas der står for den del der. Så jeg sætter min lid til at han har styr på det....

Der er penge på kontoen og jeg kan koden til mit dankort. Det er alt jeg har brug for at vide.....

AG - økonomispasser

Anmeld

2. december 2009

Anja

Jep, det opdateres jævnligt. Her kører vi et regneark med budgettet og det tjekkes hver mdr og rettes alt efter justeringer i de faste udgifter.

Tror vi har fint styr på tingene  - vi = manden (for det meste )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.