pebernødder.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. november 2009

Lene76

MArie var det ik dig der havde en super nem opskrift?? kan nemlig ik finde den fra sidst år, så kan jeg få den igen

Knus Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

Rasmine

Hit med den

Anmeld

30. november 2009

Lise

Jeg kender en opskrift der i hvert fald giver lækre pebernødder...

http://newyorkerbyheart.blogspot.com/2007/12/fantastiske-peberndder-la-lagkagehuset.html

250 g smør

250 g sukker

1 tsk. stødt ingefær

1 tsk. kanel

1 tsk. hvid peber

1 tsk. kardemomme

1 tsk. bagepulver

1 tsk. natron

1 dl piskefløde

500 g mel

Smør og sukker piskes sammen med en el-mikser, til sukkeret er pisket godt ud. Piskefløden piskes i (laveste hastighed i starten!!). Bland krydderier, bagepulver og natron i melet og rør det så i dejen, til der fåes en nogenlunde fast dej. Ælt det sammen med hænderne. Tril dejen ud i pølser, ca. på tykkelse med en lillefinger. Skær dem i små stykker (ca. 1 cm.) lange og tryk dem let sammen i toppen. Sæt på bageplader - de flyder ikke meget ud, så de kan sættes nogenlunde tæt. Bages i ca. 10 minutter (kun ca. 7-8 minutter i min ovn ved almindelig varme) ved 200 grader, de skal ikke blive alt for brune og pas på at de ikke får for meget under bunden.

Jeg lavede en halv portion i weekenden, og der fik jeg fire hele plader fulde. De bragte glæde hos familie, venner og børn

Anmeld

30. november 2009

Marco2

De lyder gode. Tror også Emsen og jeg må igang.

AG

Anmeld

30. november 2009

Lene76

mange tak Lise..... den vil jeg da prøve

Anmeld

30. november 2009

Lene76

syntes jeg kan huske at den opskrigt Marie havde ku man gemme noget af dejen i køleskabet til et par dage senere kan man osse det med denne her Lise???

Anmeld

30. november 2009

Lise

Lene76 skriver:

syntes jeg kan huske at den opskrigt Marie havde ku man gemme noget af dejen i køleskabet til et par dage senere kan man osse det med denne her Lise???

Det ved jeg faktisk ikke. Har tænkt på det samme selv...

Anmeld

30. november 2009

Rasmine

Lene76 skriver:

Giver du lige besked når du har afprøvet det så?

Anmeld

30. november 2009

Lene76

Mebach skriver:

Giver du lige besked når du har afprøvet det så?

ska nok

Anmeld

1. december 2009

ivfmarie

ok, Lene.. klap hesten ..

Den fantastiske pebernøddeopskrift kommer her:

125 gr margarine
125 gr sukker
1 æg
1 strøgen tsk. natron
1/2 tsk. ingefær
3/4 tsk. kardemomme
1/2 tsk. kanel
1 knivspids hvid peber
250 gr mel

Rør margarine, sukker og æg til en jævn masse. Mel og krydderier blandes, og sigtes i massen. Ælt dejen godt sammen og lad den hvile koldt i mindst en time (kan holde sig et par dage i køleren)
Dejen trilles i pølser på størrelse med et barns pegefinger og skæres i stykker af ca 1-1½ cm. Tril pebernødderne og sæt dem på bagepladen - ikke for tæt.
Bages ved 200 i ca 10 minutter. HUSK AT HOLDE ØJE UNDERVEJS - DE BLIVER HURTIGT BRÆNDT.

Og de er SÅÅÅÅÅÅ lækre og sprøde - mums!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.