Nana update + lidt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. november 2009

Tut

Godmorgen piger,

Så må jeg hellere komme med en lille update om hvordan det går med Nana.

Hun er simpelthen SÅ fantastisk, og så extremt nem!

Christian skrev jo at hun havde vendt rundt på nat og dag. Hvilket har irriteret ham meget (noah sov jo stort set hele natten fra 1. dag) Men i går/ i nat har hun så vendt rundt igen. Hun har sovet stort set hele natten. fra 21-23 og igen fra 23.45 til 05. SÅ skønt

Amningen går SUPER (jeg havde jo ikke mælk nok til at amme Noah) Men denne gang - Hallo Dolly Parton! Jeg siger jer der er mælk nu. Hun får simpelthen så hatten passer, og jeg nyder at kunne amme hende.

Men så er det spørgsmålet kommer. Hun er super dårlig til at bøvse. Og så vågner hun jo og gylper, hvis hun ikke får bøvset. Noah har altid bøvset godt på skulderen, så jeg har altid kun brugt den stilling. Men nu er det jeg tænker om der er andre gode bøvsestillinger?

Og hvad gør man ved revnede brystvorter? Nogen triks til noget man evt. kan smøre på dem eller lign?

Noah ELSKER hende, og han er SÅ fantastisk. Det første han siger om morgenen når han vågner er, at han skal ind og sige godmorgen til Nana. Og han kysser hende hele tiden, og skal nusse. Og han skal være med til alt (hvilket han også får lov til) Når hun bliver skiftet vil han stå på sin taburet ved siden af puslebordet og kigge. Ligeledes når hun er i bad. Og når hun ligger og får bryst så skal han lige kigge til hende. Han er simpelthen bare en drøm.

Men HOLD DA OP hvor er han stor nu.... Han voksede virkelig 1 meter da hun kom. Og nøj hvor er han tung. Når man har siddet med hende på 4 kg, og så skal løfte ham på 14 kg...  Jesus, han er tung.

Mht. mig, der er jo flere af jer der har været så søde og spørge. Så har bækkenet det meget bedre. Bare det at slippe for tyngden fra hende gør meget. Jeg vil sige at jeg kan stadig mærke det, men i forhold til hvordan det har været, så er det ingen ting. Jeg fik heldigvis kun få "skader" efter fødslen, så har kun fået 3 sting. (mener jeg fik 8-9 med Noah) så det er jo også skønt at kunne bevæge sig frit rundt allerede. Med Noah nev det og gjorde ondt i skridtet mange dage efter.

En sidste lille ting er, at jeg fik fødslen på billeder denne gang. Jeg var jo rigtig ked af at jeg ikke havde nogen billeder af Noah's fødsel før Christian klippede navlestrengen. Så både min mor og christian havde fået besked på bare at fyre løs med kameraet.

Så denne gang - har jeg alt på billeder - og jeg mener ALT. Lige fra den første ctg måling, de første veer, skiftning til hospitalts tøj, at jeg ligger på briksen på fødestuen. Og ja, at hun kommer ud af mig. Selvom det er nogle ganske klamme billeder lige når hun kommer ud, så er de sgu også fantastiske synes jeg.

Hold da op, det blev et langt indlæg.

En masse ve-støv til BM, glæd dig, det er lige så fantastisk 2. gang.

Knus

TUT

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

..

Nårh hvor er de bare skønne de to

Mikas var heller ikke god til at bøvse, fandt ud af det virkede at holde ham siddende og bukke ham lidt sammen - giver det mening?

Anmeld

30. november 2009

Louise mortil4

hvor er det dejligt at det går så godt, og rigtig dejligt at hun igen er vendt rundt på dag er dag og nat er nat.  Ja de kære storebrødre og søstre bliver rigtig store lige pludselig og f... de bliver tunge, kan stadig huske hvor tung jeg sys Freja lige pludselig var da de besøgte mig på sygehuset da tvillingerne lige var kommet. Skønt at Noah er så glad for hende, det gør sgu det hele meget nemmere

Vildt at der kan være så meget forskel fra gang til gang hvor meget mælk man har, men det er da noget nemmere med din mælk end sutteflasker.

Anmeld

30. november 2009

Nadi

Skøn update! Man glæder sig jo lige frem nu

Til dine babser kan du købe en plade på apoteket der hedder Mepilex (aner ikke om det er stavet rigtigt), det kan du klippe ud så de passer til vorterne. Der er en klister-creme på den ene side som har en helende effekt. Jeg prøvede også med rosebud-salve, mener det kan købes i matas eller på nettet. Jeg lånte det af min mor. Det skulle også have en helende effekt.

Hvor er det bare et underskønt billede   

Anmeld

30. november 2009

Muffinmus

He he, hvor sødt

Jamen ens små unger bliver pluselig ret store når den lille nye kommer, sjovt nok, for indtil da var de jo mors lille pusser

Ang revner, Mepilex er ok, og brug evt Lansinoh, det blødgør på samme måde som Mepierne, bare under de store plastre.)

Og ang amning.

Grunden til at hun også gylper er jo nok fordi hun bliver spulet i ganen helt fra start...dvs hun sluger en del luft. Prøve at atge det værste af trykket inden du lægger hende til

Anmeld

30. november 2009

birgittemarie

Nøj, hvor er det rart at høre, at det går godt! Og skønt, at dine bækkensmerter er blevet bedre og du ikke gik så meget i stykker denne gang.

Hvor lyder hun bare dejlig og nem. Og hvor er det fedt, at du kan amme ordentligt denne gang! Jeg manglede også mælk til NM og blev indædt ved at pumpe ud til 8. måned for at forsøge at få gang i sagerne, før jeg gav helt op og spekulerer derfor også en hel del på, hvordan det mon bliver denne gang. Så rigtig rart at høre, at du har mælk nu!

Og hvor er hun altså smuk...

Knus fra Birgitte, stadig ve-løs, men med forhåbninger til fuldmånen... Er der ikke noget med, at flere føder ved fuldmåne?

Anmeld

30. november 2009

Lene76

hehe dejligt billede :-) og godt at høre at Nanas døgn nu vender med jeres tror bare det med at nr 2 er mere nem er at vi som mødre tager det hele mere rolig, fordi vi jo har prøvet det før

Jeg har købt sådan nogle kapsler med E-vitaminolie (hos matas) prikket hul på dem med en nål og brugt olien på brystvorten efter hver amning og ca 1 døgn efter var de så gode som nye.

Knus fra Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.