Jer med hunde - især labrador...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. november 2009

Astrid P

Indtil videre har vores lille Elton nærmest ikke fældet, men nu skal jeg da lige love for, at han tager revanche! Så kom jeg lige til at tænke på, om man bør børste ham? Det gjorde vi jo med Otto, men han var så også sådan en langhåret og ulden fætter, så det virkede lidt mere naturligt.
Men bør man også børste en labrador, og i givet fald, hvilken slags børste er så at foretrække?

KH Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2009

Kristina V

Vi havde en børste som er til alle under hårene. Den er metal agtig med nogle siksak tænder. Den ser farlig ud, men var møj effektiv. Min svigermor bruger også denne til hendes.

Ellers har vi en gummi kam, med små gummi dudder, som tager det hår som ligger ''oven'' på pelsen..

Vi havde ikke de størrste problemer med hår. Der var selvfølgelig lidt mere når han skiftede pels, men ellers ikke..

Anmeld

29. november 2009

ivfmarie

Vi burde jo nok børste vovsen mindst én gang om ugen... Men det er jo så nemt når har er på jagt - det er virkelig en effektiv trim!

Han fælder godt nok meget nu - og jeg tror at jeg (inspireret af dette indlæg) vil anskaffe mig en børste og så indføre et ugentligt ritual.

Jeg tror at en af de der børster med bløde hår på den ene side og metaltænder på den anden burde dække alle behov!

Husk i øvrigt at klippe de lange hår på halespidsen...og negle... og også hårene under poterne mellem trædepuderne.

Marie

Anmeld

29. november 2009

Astrid P

Husk i øvrigt at klippe de lange hår på halespidsen...og negle... og også hårene under poterne mellem trædepuderne.

Neglene... Er det ikke svært? Det havde jeg forestillet mig at overlade til dyrlægen... Er det pjattet?

Og tak for de gode råd - det er fedt!

Anmeld

29. november 2009

Louise mortil4

Astrid P skriver:

Neglene... Er det ikke svært? Det havde jeg forestillet mig at overlade til dyrlægen... Er det pjattet?

Og tak for de gode råd - det er fedt!

nej med en god neglesaks er det rigtig nemt, vi gør det selv på vores lille hund, der skal nok bare være en plade der sidder så man ikke kommer til at stikke for meget af neglen gennem saksen, ved ikke om alle negle sakse har sådan en.

Anmeld

29. november 2009

Astrid P

mortil4 skriver:

Den kan feks se sådan her ud.

http://www.qxl.dk/pris/dyr-tilbehr/hunde--tilbehr/plejemidler/neglesaks-til-hunden/v/an575796692/

Tak for det... Dem tjekker jeg lige ud!

Anmeld

30. november 2009

..

Jeg svarede på dette indlæg igår men det er her ikke????? - underligt!

Nå men jeg skrev at jeg i Strib (v Middelfart) har fundet en super børste med det lamme navn "Furminator". Jeg har haft hundene i hhv 13 og 9 år og dette er ubetinget den bedste børste ever!! Den er dyr men hold da op hvor den virker!!

Anmeld

30. november 2009

..

Flot Rikke - det var sq da på øffen jeg svarede igår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.