Brain storm: Livskvalitet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2008

Rasmine

Har lige fået mit emne udleveret:
Mennesker med funktionsnedsættelse(udviklingshæmmede) og livskvalitet!
-Findes nogen folk derude, som kunne komme med guldkornet?
Hvad tænker I, når jeg siger livskvalitet?

Har også fået 2 andre emner, en case, og så en artikel om børn med adhd(noget med at sund kost kan erstatte piller)(men ved faktisk ikke mget om det emne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2008

MrsMartens

Vedr. kost og adhd, så læs Kernesund Familie - Sådan!! Hun taler MEGET om det i den!!!

Og vedr livskvallitet, se er det vel at gøre ting der gør een lykkelig!! Tænke på sigselv, og ikke glemme sigselv. Ift udviklingshæmmede, er det IMO et spørgsmål om hvad andre gør for dem, feks sansegrupper, bevægelse mv. men også "høre" på hvad de enkelte kan lide. At det bliver individuelt, og ikke bare "samlebåndsarbejde"! Vi andre kan jo også god lide at blive behandlet som et individ, og ikke bare en i mængden!!
;)
Men for mig er livskvallitet en underlig størrelse, jeg tror det er meget forskelligt hvad man lægger vægt på, og sætter pris på!!

Anmeld

22. april 2008

ivfmarie

VÆRDIGHED!!!
Jeg syns tit at retarderede/adfærdsvanskelig/handlingslammede ect tvinges til et liv hvor der ikke er plads til at bevare deres "ret" til værdighed. Selvfølgelig er det nedværdigende når man ikke selv kan tørre sig i rø*** men det er ikke kun det jeg mener...

Og hvad med kærlighed...? er kærlighed ikke en stor del af livets kvalitet? Det er jeg sikker på at alle der har fundet den rette vil være enige i. Men hvad med udviklingshæmmede - har de mulighed for et finde den ene ene? Eller bare lidenskab og forelskelse?

Pøj pøj og god arbejdslyst

Anmeld

22. april 2008

Anna-Rosa

normalitet??? At sørge for at "de" kan leve så normalt, det lader sig gøre....

Job, bolig, livstil osv

Pøj pøj med skrivningen...fårk der bliver stille på msn´eren:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.