Min datter over hverken om natten eller om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2009

Mumto3

Amelisa <3 skriver:

Hun er fra 11 juni. Så der er et stykke tid endnu til hun flyder 6 måneder

Hun er en meget sulten baby, hun spiser ca 5-6 flasker + 2 grød nogen gange 3. Hun vågner også 2 gange om natten for at spise, der får hun mme. Kan man gøre noget for at vænne hende af at spise om natten ?

Hvis hun endnu ikke er fyldt 6 mdr, så er det helt ok at skære ned i grød og andet mad end amning/MME.  Desværre er der mange der tror at de kan få børnene til at sove igennem efter 4 mdr alderen hvis de starter op på grød, men det er langt fra altid det fungere sådan! (Som en anden skrev oplevede hun nærmest den stik modsatte effekt).

Jeg vil helt klart sige at man skal ikke lege om natten! Så hvis hun vil lege, skal du ikke 'lege med'. Men hvis hun er sulten, syne ejg bestemt at hun skal have noget mad.

Hun burde ikke vågne 10 gange i løbet af en nat nu. Jeg vil mene at 3-4 gange er det de fleste børn gør (mens mange forældre TROR at børn skal sove igennem på dette tidspunkt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2009

Amelia<3

LouiseN skriver:

Puha! Ja det er hårdt! Men jeg bliver simpelthen nødt til lige at kommentere...Min søn er osse fra d. 11.6, han er osse begyndt på grød, kartoffelmos og frugmos for en måned siden...Og han har BARE sovet SÅ elendigt om natten - vågen omkring 10 gange, skrigende og dybt ulykkelig og urolig!! Vi har været ved at gå ud af vores gode skind - men så sagde min kæreste her forleden, at der nemlig var en aften hvor Sigurd ikke fik sin kartoffelmos, og der vågnede han kun 3 gange den nat...Så i et par dage nu har vi ikke givet ham det - og i nat vågnede han ÉN gang og sov til 7.30 - hvor han i den dumme periode var klar til at komme om omkring kl. 5...Og nu jeg tænker efter så arbejdede hans mave gevaldigt der om natten hvor det var værst! Vi tænker klart en sammenhæng mellem kosten og uroen om natten! Hans mave er simpelthen ikke klar til den kartoffelmos endnu...Prøv og se om det kunne være det!!! Iøvrigt fik han osse hård mave i den periode - men nu er der ingen problemer! Ved ikke hvordan din datter har det på et område?!

Jeg håber det snart bliver bedre for jer

Kærligst Louise

Hun får nemlig ikke hver dág kartofel mos, kan det være rismel? Den får hun hver dag.
Hun har altid haft hård mave siden hun var en måned gammel, så det er svært at sige om hun har hård mave fra kartofelmos, hun har været meget ulykkelig og gradt hele dagen, men nu er det heldigvis stoppet. Vi ved ikke hvad vi skal gøre for vi kan se på Amelisa at hun er træt men det er ligesom hun er bange for at sove, hun kæmper meget imod.

Anmeld

29. november 2009

Amelia<3

Mumto3 skriver:

Hvis hun endnu ikke er fyldt 6 mdr, så er det helt ok at skære ned i grød og andet mad end amning/MME.  Desværre er der mange der tror at de kan få børnene til at sove igennem efter 4 mdr alderen hvis de starter op på grød, men det er langt fra altid det fungere sådan! (Som en anden skrev oplevede hun nærmest den stik modsatte effekt).

Jeg vil helt klart sige at man skal ikke lege om natten! Så hvis hun vil lege, skal du ikke 'lege med'. Men hvis hun er sulten, syne ejg bestemt at hun skal have noget mad.

Hun burde ikke vågne 10 gange i løbet af en nat nu. Jeg vil mene at 3-4 gange er det de fleste børn gør (mens mange forældre TROR at børn skal sove igennem på dette tidspunkt)

Jeg har ikke begyndt at give hende grød for jeg vil have hende til at sove igennem om natten, men vores SP sagdé at det ville være god ide at starte med grød da hun ikke kunne blive kun mæt af mme, så derfor begyndte vi. Før hun fyldte 3 måneder der sov hun så godt der vågnede hun kun 1 gange og hun sov igennem og alt.

Jeg giver hende ikke lov til at lege om natten for natten for det ville være for meget.

Jeg giver hende hver gang hun vil have at noget at spise.

Anmeld

29. november 2009

Mumto3

jeg kan godt se at det kan misforståes det jeg har skrevet. Jeg tror ikke du giver din datter andet en mme for at få hende til at sove, jeg mente bare at mange gør det med den begrundelse. Jeg kan godt høre at det lyder som om du har en meget sulten datter (og det er jo super positivt!!!).

Anmeld

29. november 2009

Rasmine

Prøv at få tjekket hendes ører ved lægen.

Har du overvejet evt. tigerspring?

Anmeld

30. november 2009

Amelia<3

Mebach skriver:

Prøv at få tjekket hendes ører ved lægen.

Har du overvejet evt. tigerspring?

Vi har været hos lægen og alt er i orden

Hvad er tigerspring???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.