(juni) Min datter sover hverken om dagen eller om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.475 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. november 2009

Amelia<3

Ja som overskriften lyder så sover min datter hverken dag eller nat.
Jeg aner ikke hvad vi skal gøre mere, det har snart stået i 2 måneder hvor hun sover så dårligt om natten, hun vågner op til 8-9 gange pr nat, nogen gange vil hun bare spise og andre gange vil hun lege, og om dagen der sover hun maks en time.

Har I nogle gode ideer hvad vi kan gøre så hun sover bare lidt bedre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2009

mor_sabina

Amelisa <3 skriver:

Ja som overskriften lyder så sover min datter hverken dag eller nat.
Jeg aner ikke hvad vi skal gøre mere, det har snart stået i 2 måneder hvor hun sover så dårligt om natten, hun vågner op til 8-9 gange pr nat, nogen gange vil hun bare spise og andre gange vil hun lege, og om dagen der sover hun maks en time.

Har I nogle gode ideer hvad vi kan gøre så hun sover bare lidt bedre?

Øv det lyder som en rigtig omd cirkel. Har du nogen ide om hvad det kunne skyldes? Udvikling, sult, tryghed...? Men en i min mødregruppe havde stor gavn af at sætte lurene lidt i system og gå efter tommelfingerreglen med 2 timer vågen og så sove. Men om natten har jeg ingen ideer for kæmper med det samme selv, vi har prøvet at have ham i vores seng og også prøvet at flytte sengen uden held, det eneste er at vi IKKE står op om natten så må han ligge og rode rundt, han bliver vugget og "schhh'et" får flaske osv. men vi står altså ikke op.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men håber det bare er en fase

Held og lykke

Anmeld

29. november 2009

SaNiNa

Sådan gjore nicklas osse ind til vi begynde på grød. ha forsatte et par dage efer vi begynd med som altid snakkede vi ikke til ham eller deltog i hans leg og efter et par dag som han hele natten.

min tanke er at hun måske er sulten. er i begyndt på grød?

Anmeld

29. november 2009

Amelia<3

mor_sabina skriver:

Øv det lyder som en rigtig omd cirkel. Har du nogen ide om hvad det kunne skyldes? Udvikling, sult, tryghed...? Men en i min mødregruppe havde stor gavn af at sætte lurene lidt i system og gå efter tommelfingerreglen med 2 timer vågen og så sove. Men om natten har jeg ingen ideer for kæmper med det samme selv, vi har prøvet at have ham i vores seng og også prøvet at flytte sengen uden held, det eneste er at vi IKKE står op om natten så må han ligge og rode rundt, han bliver vugget og "schhh'et" får flaske osv. men vi står altså ikke op.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men håber det bare er en fase

Held og lykke

Jeg ved ikke helt hvad det kan skyldes da det heller ikke hjælper at hun ligger i vores seng, der vågner hun også mange gange. Jeg håber at det er en periode men det har varet i 2 måneder nu.

Om natten når hun vågner der giver vi hende at spise, og nogengange vil hun kun have sin sut, vi snakker ikke med hende eller noget. Nogen gange falder hun i søvn først efter 1-2 timer.

Anmeld

29. november 2009

Amelia<3

Sanne og Nicklas skriver:

Sådan gjore nicklas osse ind til vi begynde på grød. ha forsatte et par dage efer vi begynd med som altid snakkede vi ikke til ham eller deltog i hans leg og efter et par dag som han hele natten.

min tanke er at hun måske er sulten. er i begyndt på grød?

Hun er meget sulten pige, hun kan kræve mad hver 1½-2 timer hun får grød morgen og aften men det hjælper ikke så meget...

Anmeld

29. november 2009

SaNiNa

Amelisa <3 skriver:

Hun er meget sulten pige, hun kan kræve mad hver 1½-2 timer hun får grød morgen og aften men det hjælper ikke så meget...

Hvad med at prøve at give enden engang gørd mere ved middagstid og så lidt frugt om eftermiddagen. hvor meget grød spiser hun nicklas spiser grød af 2-3 dl vand og 2 store kartofler 1 pastinak og 2 gulerødder til aften nu.

Anmeld

29. november 2009

mor_sabina

Amelisa <3 skriver:

Jeg ved ikke helt hvad det kan skyldes da det heller ikke hjælper at hun ligger i vores seng, der vågner hun også mange gange. Jeg håber at det er en periode men det har varet i 2 måneder nu.

Om natten når hun vågner der giver vi hende at spise, og nogengange vil hun kun have sin sut, vi snakker ikke med hende eller noget. Nogen gange falder hun i søvn først efter 1-2 timer.

Det er are så svært. Min nyeste taktik som skal afprøves i aften. Bliver at acceptere at han vil op og lade ham styre slaget og så se om han falder lidt mere til ro. Sover hun egentlig hos jer? For jeg tror nemlig at vi vækker ham med lyde om natten, de er vist nok i en alder hvor de drømmer meget, og skifter søvnfase så den ligner vores mere, derfor kan de godt være nemmere at vække!? Vi sover på sofaen i aften og ser om det kan hjælpe.

Anmeld

30. november 2009

Amelia<3

Sanne og Nicklas skriver:

Hvad med at prøve at give enden engang gørd mere ved middagstid og så lidt frugt om eftermiddagen. hvor meget grød spiser hun nicklas spiser grød af 2-3 dl vand og 2 store kartofler 1 pastinak og 2 gulerødder til aften nu.

Når hun får rismel får hun den med 3 dl mælk og en æbel det plejer hun at spise det hele af, når hun får kartofel mos så får hun en stor kartofel og en gulderod det spiser hun også det hele af. Jeg har prøvet at give hende det 3 gange om dagen men hun virker ikke særlig vild med det.

Anmeld

30. november 2009

Amelia<3

mor_sabina skriver:

Det er are så svært. Min nyeste taktik som skal afprøves i aften. Bliver at acceptere at han vil op og lade ham styre slaget og så se om han falder lidt mere til ro. Sover hun egentlig hos jer? For jeg tror nemlig at vi vækker ham med lyde om natten, de er vist nok i en alder hvor de drømmer meget, og skifter søvnfase så den ligner vores mere, derfor kan de godt være nemmere at vække!? Vi sover på sofaen i aften og ser om det kan hjælpe.

Den har vi prøvet at lade hende styre hvad hun vil har om aftenen men det gik ikke særlig godt da hun kun vil lege i stedet for at sove.
Ja hun sover inde hos os, vi har også prøvet at ladev hende sove selv men det gik ikke særlig godt, hun vågnede konstant da hun helst ikke vil være selv, heller ikke om dagen der er altid nogen der skal være sammen med hende..

Faldt han mere til ro da i sov på sofaen???

Anmeld

30. november 2009

SaNiNa

nicklas spise heller ikke meget de første par dag da vi på begynde på mere grød, men det er kommet stille og rolig som han har vendet sig til det.

hvis hun spiser det hele op ville jeg da prøve at lave en lidt større potion.

har du snakket med din sp om det, med hun ikke sover så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.