Hjæææælp fra manden :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. november 2009

Tut

Hej alle,

Nu har jeg i efterhånden laaang tid fået "tudet" ørerne fulde med hvor fantastiske og kloge alle i "piger" er herinde, så jeg synes det er på tide at stille Jer på en RIGTIG udfordring.

Vi har jo lige fået en dejlig pige og alt er sådan set rigtig godt, lige bortset fra at tøsen har en... øhhh hvad kalder men det: omvendt døgnrytme ?? Hun sover stort set hele dagen og er så "vågen" om natten til stor irritation for sin gamle far

Jeg har læst i en bog for gravide, at man ikke kan/må vække dem da de ikke kan spare søvn op til natten *suk* Hvad gør man så ??

Er der nogle der har erfarringer med dette ?

Vi vækker hende jo selvfølgelig i løbet af dagen for at give hende mad - Helt onde er vi ikke.... endnu

Venlig Hilsen manden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2009

Muffinmus

hmm, lidt vågne må man altså gerne holde dem for at vende deres rytme, men kun lige kort tid af gange hvor man snakker med dem eller lign. Tror rytmen ændrer sig helt automatisk

Anmeld

28. november 2009

Anja

Jeg ville holde hende vågen en rum tid, hver gang hun skal have mad, sådan lidt bleskiftepusle og snakken og måske lidt babymassage/gymnastik ....

Tror at jeg ville forsøge at gøre nogle af nattens måltider til mørke, så hun oplever at det er kedeligt mørkt om natten og det er meget sjovere at være vågen og snakke med jer når der lys tændt.

Tror sagtens man kan få vendt rytmen, men det tager nok nogle uger

Held og lykke med det

Anmeld

28. november 2009

BK

Altså jeg ville nu også holde hende vågen om dagen, uanset hvad der står i bøger...

Hver gang i har hende oppe og spise så hold hende vågen ca en halv time af gangen... Om natten når hun skal ammes så gør det i soveværelset hendes eller jeres alt efter hvor hun sover... Uden andet lys end natlampen... skift kun hvis det er aller højst nødvendigt dvs hvis der er puha i bleen...

Anmeld

28. november 2009

Tynen

Sådan var Paw også de første uger - Jeg var tudefærdig af søvnmangel til sidst

Tror egentlig ikke der er så meget at gøre.
Jeg prøvede at trække hans vågentid om dagen evt. ved at skifte ble lidt oftere og nogle dage give ham bad ved 21tiden så jeg vidste han var træt til natten.

Om natten gjorde jeg alt for at signalere at "Vi sover" - Tændte ikke lys, snakkede ikke til ham men nussede ham istedet hvis han var vågen, skiftede ble ved meget, meget dæmpet lys osv.

Jeg har desværre ikke guldkornet, men hold ud!
Det bliver bedre og bedre jo flere dage der går!

Anmeld

28. november 2009

Rasmine

Arj Tut, du har LIGE født hende.

I kan da ikke forvente hun ved hvornår det er nat og dag endnu.

Lad hende selv finde rytmen. Jeg er bestemt ikke tilhænger af at man vækker dem, eller holder dem vågne længere end de selv kan holde ud, når de er så små.

Det er da også "traumatisk" at blive født.  

Det ER bare hårdt at have spædbørn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.