Ja, jeg undrede mig godtnok i onsdags, da jeg så, at der var balret en rude i den fjerneste port af vores lade. Jeg nævnede det for Niels, men han havde ikke tid til at kigge mere på det. I går havde han så undret sig over, at noget af hans værktøj var væk fra værkstedet (anden længe af gården). Den eneste, der ville låne uden at ringe først, er hans bror - men han har ikke lånt noget. Nu har Niels så opdaget, at vores ATV (firehjulet motorcykel) er fjernet fra laden. Der er tydelige spor ud over gulvet og ud over marken, hvor vi også har fundet glasskårene fra laderuden.
Godtnok er det ikke indbrud i stuehuset, men de er nød til at have været her om natten, mens vi har sovet. Det synes jeg er væmmeligt. Det næste er, at der ved siden af ATV'en stod en plæneklipper, som også repræsenterer en ret høj værdi. Hvis de har ladet den stå, fordi de ikke har haft mere plads på evt. trailer, så kommer de vel igen?
Jeg bliver helt ur-agtig-hulemandsrasende ved tanken, og jeg er helt klar til at lægge mig og sove i laden med N's jagtgevær. Desuden skal der indkøbes kameraer med sensor, der udløser lammende giftgasser og skyder med morgenstjerner efter indtrængerens nosser. - Ja, det hedder de, når man er så sur som jeg er.
Tilbage til et seriøst plan: Niels vil ikke have, jeg lægger mig på lur i laden i nat, og det gør jeg så ikke. MEN: Det er så skruen uden ende nu. Om højst en md. har vi genanskaffet sagerne - de er jo forsikrede. Det ved idiotern udemærket godt, og så kommer de igen. Niels bror i Jylland har fået stjålet sin ATV 8 (OTTE) gange, selvom den var låst inde, filmet osv i en seperat container. Han brugte den til at trække foder ud til hans frilandsgrise, så bare anskaffelsestiden var jo en pinsel/trillebør.
Argghhh - skulle bare lige ud med det. Jeg er så gal så gal lige nu. Selv har jeg aldrig stjålet noget som helst - ikke engang det mindste stykke tyggegummi hos købmanden - INTET. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at noget som helst stjålet kan smage godt eller gøre nogen glæde overhovedet.
- Helle