Et ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2009

4kløver

NikitasMoar skriver:

Har selv et efternavn der SKAL staves hver gang, men jeg kan ikke se problemet i det, det kan selvfølgelig være lidt træls mens man er helt lille, men anerledes navne eller udlanske navne dem lærer vi jo alligevel.. og syntes måske ikke Zenia bliver mindre flot af at blive stavet sådan end Senia, begge er helt normal for mig.. 

Flot navn Min lille pige hedder Xenya  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

LinLin

wamse skriver:

Helt enig. Nu hedder jeg jo Majbritt, og skal altid sige;"det er med j, ud i et ord og med 2 t´er

Sådan er det jo bare, det er mit navn og det gør mig nu ikke noget at skulle stave sig frem hver gang. Jeg hedder også lykke schmidt, og det skal også staves.

Min sønner hedder Kasper (med K) og Michael (med ch), det skal også lige staves.

Mener at have læst at dit navn kan staves på omkring 40 måder!

Anmeld

27. november 2009

Musen5

Gud hvor er jeg glad for at vores unger har "nemme" navne (Liv Henny, Benjamin og Gabriel Kian)

Mette

Anmeld

27. november 2009

vatten

Mathias kan også staves Mattias. 

Jeg valgte med th, fordi jeg læser teologi og ikke gider være "hende præsten med bibel-ungerne". Derfor skal en evt- kommende søn også hedde Jacob og ikke Jakob

Anmeld

27. november 2009

Sees

Mener ikke min søns navn kan staves på andres måder ?
Emil Sigurd - Joo, Sigurd kan vidst også staves Sigurt, kan det ikk ?

Anyways, vi har så et efternavn som alle spørg til, hvor jeg kun kan svarer : "STRYHN - Ligesom Leverpostejen - s t r y H n" (altså med tryk på H'et)

Anmeld

27. november 2009

qp

MetteLetten skriver:

Mener ikke min søns navn kan staves på andres måder ?
Emil Sigurd - Joo, Sigurd kan vidst også staves Sigurt, kan det ikk ?

Anyways, vi har så et efternavn som alle spørg til, hvor jeg kun kan svarer : "STRYHN - Ligesom Leverpostejen - s t r y H n" (altså med tryk på H'et)

LOL... har du aldrig brugt "jeg står til, at arve firmaet" som scorereplik?

Anmeld

27. november 2009

Sees

qp skriver:

LOL... har du aldrig brugt "jeg står til, at arve firmaet" som scorereplik?

Jo da .. Og også dem her :

"Jeg er mest til den FRANSKE leverpostej, hvad er du til?"
eller "Hvem tror du har den hemmelige opskrift på STRYHN's frikkedeller?"

Anmeld

27. november 2009

qp

MetteLetten skriver:

Jo da .. Og også dem her :

"Jeg er mest til den FRANSKE leverpostej, hvad er du til?"
eller "Hvem tror du har den hemmelige opskrift på STRYHN's frikkedeller?"

LOOOL ahhhhhhh for fanden hvor godt!!

Anmeld

28. november 2009

Sees

qp skriver:

LOOOL ahhhhhhh for fanden hvor godt!!

Ja, det er sgu fedt at kunne udnytte sit efternavn på den måde .. Og jeg løfter da også lige panden hvis folk siger "Stryhn .. Ligesom i øh .." - "Ja, leverpostejen!" kan jeg så sige stolt !!!

(Hermed sagt i Ironi, da ikke særlig mange fyre tænder på at ens kæreste hedder det samme, som det de sidder og smovser i sig hver dag, med bacon og rødbeder!)

Anmeld

28. november 2009

qp

MetteLetten skriver:

Ja, det er sgu fedt at kunne udnytte sit efternavn på den måde .. Og jeg løfter da også lige panden hvis folk siger "Stryhn .. Ligesom i øh .." - "Ja, leverpostejen!" kan jeg så sige stolt !!!

(Hermed sagt i Ironi, da ikke særlig mange fyre tænder på at ens kæreste hedder det samme, som det de sidder og smovser i sig hver dag, med bacon og rødbeder!)

Ja det kan jeg da godt forstå - ville sgu også bruge det hvis jeg havde samme mulighed, det gør da at man får noget at snakke om   hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.