Et ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. november 2009

Munder

Håber ikke at blive overfaldet nu, men jeg sidder og undres en smule efter at have læste tråden om hvad vores unger hedder.

Hvorfor give ungerne et almindeligt navn, men stave det mærkeligt (et tænkt eksempel kunne f.eks. være Mette stavet Mædde)?

Det eneste der kommer ud af det er jo at ungerne resten af livet skal stave deres navn alle steder, hvilket jeg selv har skulle, og er pænt træt af .

Håber at kunne blive lidt oplyst af de svar der kommer.

Dorte (uden H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

oo

ork! den samtale har vi tit herhjemme...det irritere mig mest at folk bruger alternative bogstaver istedet for det oprindelige (fx Zezilia istedet for Cecilia), uden at være klar over, at bogstaverne jo altså ikke bare kan erstatte hinanden, idet de har forskellig udtale og lyd

Anmeld

27. november 2009

LinLin

Det vil jeg også gerne vide!

- undgår faktisk navne til "fidusen" der kan staves på flere måder, fordi jeg ved hvor irriterende det er at skulle stave sit efternavn!

Anmeld

27. november 2009

4kløver

i min verden er det lige meget hvad man hedder og hvordan det staves jeg hedder selv bettina (med tt) og skal også stave det. så om du hedder et " nomal" navn eller et "underligt" et skal det bare staves har selv 3piger hvor deres navne staves på en anden måde

Anmeld

27. november 2009

N&J

Har selv et efternavn der SKAL staves hver gang, men jeg kan ikke se problemet i det, det kan selvfølgelig være lidt træls mens man er helt lille, men anerledes navne eller udlanske navne dem lærer vi jo alligevel.. og syntes måske ikke Zenia bliver mindre flot af at blive stavet sådan end Senia, begge er helt normal for mig.. 

Anmeld

27. november 2009

wamse

4kløver skriver:

i min verden er det lige meget hvad man hedder og hvordan det staves jeg hedder selv bettina (med tt) og skal også stave det. så om du hedder et " nomal" navn eller et "underligt" et skal det bare staves har selv 3piger hvor deres navne staves på en anden måde

Helt enig. Nu hedder jeg jo Majbritt, og skal altid sige;"det er med j, ud i et ord og med 2 t´er

Sådan er det jo bare, det er mit navn og det gør mig nu ikke noget at skulle stave sig frem hver gang. Jeg hedder også lykke schmidt, og det skal også staves.

Min sønner hedder Kasper (med K) og Michael (med ch), det skal også lige staves.

Anmeld

27. november 2009

LinLin

NikitasMoar skriver:

Har selv et efternavn der SKAL staves hver gang, men jeg kan ikke se problemet i det, det kan selvfølgelig være lidt træls mens man er helt lille, men anerledes navne eller udlanske navne dem lærer vi jo alligevel.. og syntes måske ikke Zenia bliver mindre flot af at blive stavet sådan end Senia, begge er helt normal for mig.. 

Hehe.. Og helt "korrekt" staves det Xenia

Anmeld

27. november 2009

Lone Jakobsen

jamen jeg tænkte da over det, fordi min søn hedder Isac, istedet for Isak.....men han ville sku svare på spørgsmålet alligevel, da det også kan staves med dobbelt a.

han får det til gengæld dobbelt så "hårdt" da vores efternavn er jakobsen, med k. men nu er han så døbt olesen....så dengang var det ikke et problem

Anmeld

27. november 2009

LotteGabriella

Jeg havde også et efternavn (nu er det mellemnavn) der skulle staves HVER GANG....og heller det end man bliver kaldt alt muligt mærkeligt når man får post

Jeg er bl.a. blevet kaldt Pedranse, Petrans, Pedersen

Navnet er Pedranz

Det mest latterlige jeg har hørt, var en der ville hedde Mettte?! øøh HVORFOR?????

Anmeld

27. november 2009

N&J

Hehe.. Og helt "korrekt" staves det Xenia

tænkte på en gammel veninde der hed Zenia.. men hun var også kun halv dansk måske derfor.. men ja de fleste navne har jo en oprindelig måde at stave det på, men den var jo også ny og anderledes engang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.