Teenager overnatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.722 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. november 2009

Winnie

Hej

Jeg har en søn på 13 år som i dag kom og spurgte om han må overnatte hos en dreng fra parallelklassen. Vi er ikke meget for det, for det er ikke en han har været sammen med efter skoletid og han glor bare åndsvagt på mig de gange jag har mødt ham og hils på ham. Altså vi kender ikke drengen og heller ikke hans mor.

Nu skal vi så også snart flytte, så tænker lidt at det er negativt at give lov, (hvis vi gør), da jeg går ud fra at de så begynder at blive venner og det er der jo ikke så meget grund til når vi skal flytte.

Hvad synes I, bør han få lov eller ej?

Og hvad ville I selv synes om overnatning hos nogle I ikke kender når børnene når den alder?

Winnie, som synes at det er lidt svært at være teenager mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

ekzunz

Vi har et par teenagere, og den ene elsker at sove ude, og den anden er ikke så social.

Men jeg ville da bestemt give ham lov til at sove ude hvis ellers han virker som en sød og rar dreng. Vi kender heller ikke alle forældrene, men vi ved altid hvor de bor osv.

I kan jo evt. starte med at lade drengen sove hos jer hvis du er i tvivl.

Anmeld

26. november 2009

Lillefe

Winnie skriver:

Hej

Jeg har en søn på 13 år som i dag kom og spurgte om han må overnatte hos en dreng fra parallelklassen. Vi er ikke meget for det, for det er ikke en han har været sammen med efter skoletid og han glor bare åndsvagt på mig de gange jag har mødt ham og hils på ham. Altså vi kender ikke drengen og heller ikke hans mor.

Nu skal vi så også snart flytte, så tænker lidt at det er negativt at give lov, (hvis vi gør), da jeg går ud fra at de så begynder at blive venner og det er der jo ikke så meget grund til når vi skal flytte.

Hvad synes I, bør han få lov eller ej?

Og hvad ville I selv synes om overnatning hos nogle I ikke kender når børnene når den alder?

Winnie, som synes at det er lidt svært at være teenager mor

Hejsa.. det kom da an på hvor langt væk de boede.. hvis de ikke boede så langt væk så tror jeg at det ville være ok Jeg ville nok bede om at få adresse og telefon nummer. og muligvis lige følge ham derhen for at hilse på dem.

Men vi har heller ikke så mange regler herhjemme.. det handler vel et eller andet sted om at vise man stoler på sit barn!? Nicklas måtte godt få lov til at overnatte hjemme hos en fra hans klasse, det har han da gjort før og vi snakker ikke vildt med forældrene i klassen. Men stoler da på når nu vi har adresse og telefon nummer på forældrene at det er ok.

Mvh Merethe

Anmeld

26. november 2009

NaFe

Jeg ville da give ham lov... syntes i hvert fald ikke det fair a sige nej fordi i snart skal flytte.. Men ville dog forlange a køre ham over til vennen, og gå med til døren. Og vis det for pinligt, så i hvert fald få en adresse og et hjemme nr til familien.. For ja det er da vigtig a vide vor ens barn opholder sig.. Og som 13 årig syntes jeg bestemt man har lov til a overnatte ude hos venner...

Anmeld

26. november 2009

Winnie

Znuzke skriver:

Vi har et par teenagere, og den ene elsker at sove ude, og den anden er ikke så social.

Men jeg ville da bestemt give ham lov til at sove ude hvis ellers han virker som en sød og rar dreng. Vi kender heller ikke alle forældrene, men vi ved altid hvor de bor osv.

I kan jo evt. starte med at lade drengen sove hos jer hvis du er i tvivl.

Ja, det er en rigtig god ide, men når vi skal flytte om ca. en måned er det så ikke lidt "dumt" at blive gode venner? Tænker at man bliver det når man begynder at sove hos hinanden?

Anmeld

26. november 2009

Winnie

Perl skriver:

Hejsa.. det kom da an på hvor langt væk de boede.. hvis de ikke boede så langt væk så tror jeg at det ville være ok Jeg ville nok bede om at få adresse og telefon nummer. og muligvis lige følge ham derhen for at hilse på dem.

Men vi har heller ikke så mange regler herhjemme.. det handler vel et eller andet sted om at vise man stoler på sit barn!? Nicklas måtte godt få lov til at overnatte hjemme hos en fra hans klasse, det har han da gjort før og vi snakker ikke vildt med forældrene i klassen. Men stoler da på når nu vi har adresse og telefon nummer på forældrene at det er ok.

Mvh Merethe

Han har nu også fået lov til at overnatter hos venner før, men denne dreng er "ny" for os og derfor min tvivl, både med overnatning men også iforehold til flytningen.

Anmeld

26. november 2009

Winnie

Feluca09 skriver:

Jeg ville da give ham lov... syntes i hvert fald ikke det fair a sige nej fordi i snart skal flytte.. Men ville dog forlange a køre ham over til vennen, og gå med til døren. Og vis det for pinligt, så i hvert fald få en adresse og et hjemme nr til familien.. For ja det er da vigtig a vide vor ens barn opholder sig.. Og som 13 årig syntes jeg bestemt man har lov til a overnatte ude hos venner...

Jeg forstå på dig at du synes at det er fair at han for flere venner som han kan savne? Tænker jo, at jo flere venner, jo sværer bliver flytningen?? Det synes jeg også vil være synd, vil jo gerne gøre det så nemt for ham som muligt.

Anmeld

26. november 2009

NaFe

Winnie skriver:

Jeg forstå på dig at du synes at det er fair at han for flere venner som han kan savne? Tænker jo, at jo flere venner, jo sværer bliver flytningen?? Det synes jeg også vil være synd, vil jo gerne gøre det så nemt for ham som muligt.

Jeg kan ikke se noget galt i af få flere venner der vor han bor nu nej... Og ja han vil da savne sine venner, men han vil nok også hurtigt få nye venner... Men vis det er din grund for a sige nej til ham, så syntes jeg da du skal fortælle ham din grund for a sige nej.. Af du syntes det dumt a han bliver tæt med en ny ven nu, hvor i skal flytte, og så høre hvad han har af sige til den sag.. Han er gammel nok til s selv a komme med sin mening..og ja, måske er han jo enig med dig...

Anmeld

26. november 2009

ekzunz

Winnie skriver:

Ja, det er en rigtig god ide, men når vi skal flytte om ca. en måned er det så ikke lidt "dumt" at blive gode venner? Tænker at man bliver det når man begynder at sove hos hinanden?

Jeg tror ikke at den ene nye ven vil gøre en stor forskel i forhold til hvordan han kommer til at tackle flytningen. Det er altid svært at forlade vennerne og de trygge omgivelser, og om det er 7 eller 8 venner tror jeg ikke gør den store forskel - ihvertfald ikke i forhold til at i skal beskytte ham mod savnet.

Der er mange muligheder for at holde kontakt både via nettet og mobilen - og hvis i er åbne for at han stadig kan holde kontakten med de gamle venner selv om i flytter, så skal han bare have lov til at styre det selv.....Så kan de også sove hos hinanden selv om i flytter langt væk - det tror jeg er vigtigt at vise jeres søn, at hans "gamle" liv ikke forsvinder, men bare bliver lidt mere besværligt at se.....

Det er ikke nemt med de teenagere...

Anmeld

27. november 2009

Winnie

Hej alle sammen og tusind tak for jeres svar  

Jeg kan se at jeg måske har fået formuleret mig lidt forkert, for min dreng har jo fået lov at sove ude før, så det var mere forhold til flytningen og det at jeg ikke er sikker på at denne dreng er noget at "samle" på.

Manden og jeg har snakkket meget om det og er nået frem til at vi ikke "tør" at lade ham sove hos denne dreng. Det har jeg så også prøvet, så godt som jeg kan, at forklare min søn.

Znuzke skriver:

Men jeg ville da bestemt give ham lov til at sove ude hvis ellers han virker som en sød og rar dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.