HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. april 2008

heaven

Jeg bliver bare snart sindsyg.... Lasse vil ikke sove om aftenen, han mosler og mosler og mosler rundt i sengen, rejser sig op, smider med sutten - og vil have den, hiver i lamellerne eller i lampeskærmen på mit sengebord!!!! F-eks er han puttet kl 20.25 efter natflaske idag, og han sover stadig ikk, men er træt....Han virker ikke utryg, græder ikke - mm han mister sutten..... men han vil ikke sove. Og SAMTIDIG VÅGNER HAN TIDLIGERE OG TIDLIGERE om morgenen......
Først troede jeg det var fordi det var for lyst, så vi dækkede vinduerne af med sorte sække... det hjælper NADA!!!!
Men jeg tænker om han sover eftermiddagslur for sent, og måske også for længe? Han sover som regl fra 10-ca 12 og så igen fra 15-17.....
Skal jeg vække ham, så han f.eks kun får en time om eftermiddagen...... han virker jo som om han har brug for det, og jeg er egentlig imod at vække ham, men jeg gider ikke det her aftensjov, hvis i forstår??? Han har altid været så nem at putte, så det er træls det er blevet sådan??? Før kunne vi bare lægge ham ind, sige godnat, og så sov han efter 10 min max... Men ikke mere, nej!!
Hvad gør jeg?

Jannie - der har TOTAL SUR OG OVERTRÆT BARN OG EN KÆMPENDE MAND I SOVEVÆRELSET:-o

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2008

Kaufie

Hmmm....som du selv skriver bliver de jo overtrætte på et tidspunkt - og så er de helt umulige at få til at sove stille og roligt.

Jeg synes umiddelbart det lyder ret sent at putte ham kl 20.30 - her putter vi kl 19 - og sover til kl 6 +/- (altså ikke i et stræk, vi skal lige ind og putte ca 3 gange om natten)

Jeg er også imod at vække et sovende barn hvis man kan undgå det - men det kunne være et forsøg værd at nøjes med en time sidst på eftermiddagen. Det hedder sig vist det er ok med 3 timers lur fordelt på to lure nu. Men det er selvfølgelig forskelligt hvor meget søvn de har brug for.

Har I prøvet at putte tidligere?
Har I et fast putterital, så Lasse ved det er nu han skal sove?
Kunne det måske "bare" være et tigerspring - en fase, der skal overståes...?

Mette, der har nemt ved at putte (7-9-13), men stadig ikke har sovet mere end 4 timer i træk....

Anmeld

21. april 2008

Lise

Hej Jannie, Jeg er ret enig med Mette om at i skal prøve at putte tidligere. Hvis jeg kommer til at lægge Simon i seng for sent så bliver der også moslet til den helt store guldmedalje alt imens han ligger og råber eller snakker og ruller og kravler rundt i sengen... Jeg har efterhånden erfaring med at hvis jeg putter ham mens han faktisk virker meget vågen, så falder han i søvn væsentligt hurtigere end hvis jeg lige giver ham en halv time ekstra oppe. Kl. 19:30 er et rigtigt godt tidspunkt at putte her...også selvom han har sovet sen eftermiddagslur til kl 17-17:30... Du skriver at din mand kæmper i soveværelset...med at få Lasse til at sove forstås? Hvis Lasse ikke er ked eller sur kan han så ikke bare få lov at mosle rundt? Med mindre han river lamellerne ned selvfølgelig (kan han ikke rykkes så han ikke kan lave ulykker? Jeg lader Simon ligge alene inde i sengen mens han mosler rundt, og lige pludselig bliver der stille derinde - så når jeg kommer ind og kigger ligger han oven på dynen på maven med hovedet den forkerte vej eller en anden måde langt fra den måde jeg puttede ham på. Men hva' - jeg kæmpede ikke med ham... Går naturligvis ind til ham hvis han bliver ked af det... Ved ikke om du kunne bruge det til noget... Lise - som har været vågen siden 5:15 idag (tak til Simon som syntes det var legetid!)

Anmeld

21. april 2008

heaven

hej mette og lise

1000 tak for svar..... jeg tror også vi er nødt til at putte lidt tidligere, når han skal bruge så lang tid på at falde i søvn.. putte ritualer har vi ikke som sådan, har jo ikke været nødvendig indtil videre..... altså - jo - måske har vi lidt: vi dæmper lyset i stuen, ingen snak og dæmper tv inden han får sin putte flaske og det har været nok...
hehe, ved ikke om jeg er sær - er for så vidt enig i at det ikke er nødvendig at gå ind til ham, så længe han ikke er utryg eller græder... problemet er bare at han jo stiller sig op i sengen, og så tænker jeg jo, jamen så falder han vel ikke i søvn, når han står der og hiver i lameller eller lamper, tsk tsk....;)
men som sagt har min mand taget kampen i aften og lagde mærke til at han gnavede FOR VILDT i sutten og i hans skulder, når han tog Lasse op fordi han græd så meget... så vi smurte så noget gel på gummerne, - tænkte jo det måske er fler tænder???? Og så gik der nøjagtig 2 min, og så sov han. Tilfælde??? Tja, vi må se - hvis det fortsætter tror jeg, jeg vil vækkke ham så han kommer op ca halv 5 i stedet, og så putte ham tidligere.... Er bare så megt imod at vække ham, men... ja - what can I DO..

Tak for svarene

Jannie

Anmeld

22. april 2008

ivfmarie

Du kan vel som en start prøve at putte ham tidligere uden at afkorte hans sene lur? Han kan sikkert sagtens falde i søvn en ½-1 time før alligevel. Malte sover sen lur et sted mellem 17 og 18, og puttes allerede kl 19.15 - NO PROBS (7-9-13)

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.