(juli) Hvordan har i det og jeres små babyer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2010

Knudsen

Dejligt at der sker lidt mere i vores mødregruppe ..

Jeg NYDER at gå hjemme denne gang, synes at det er så dejligt hvis vi ingenting skal, Oskar er nu snart 5 mdr.. Men da jeg gik hjemme med vores den første savnede jeg mine kollegaer og voksent samvær..

Julen har bare været så hyggelig, men imorgen starter hverdagen igen, med dagpleje til Signe (hun har nu kun 1 mdr tilbage så skal hun i børnehave)..

Oskar har lige spist sin første hele portion grød.. Vi har leget med det i lang tid, hvor jeg kun har kogt af 1 dl vand og har holdt pause i juleferien.. Men da jeg igår kogte af 1 dl vand var det slet ikke nok og måtte amme lige efter grøden.. Så idag kogte jeg af 2 dl grød og det blev næsten spist det hele.. Vildt, nu er han bare klar..

Janni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Mathilde

Nu må jeg hellere skrive lidt herinde...

Celina er nu godt 6mdr. Hun er startet i dagpleje for 1uge siden og det går bare rigtig godt Hun er rigtig glad for dagplejeren og jeg er glad for at komme igang igen...selvom jeg er håbløst bagud med lektier.(skal afslutte min HF til maj/juni). Det er svært at få hverdagen til at hænge sammen med skole, lektier, baby, kæreste, hun, katte osv...! Tit bliver jeg ked af det, fordi jeg synes jeg svigter og ikke er god nok på nogen fronter det er svært at overskue..især fordi Frederik ikke kan passe Celina så længe så jeg kan lave lektier. Kæreste-tid er IKKE-eksisterende

Celina ikke vil spise andet end min mælk. Hun nægter at spise grød...alt slags grød! Og det begynder at kræve en del energi fra mig, for hun spiser jo meget nu. Jeg spiser en masse, men min vægt går alligevel ned. Det er ikke alvorligt endnu, da den siger 57,6kg men det skal da ikke blive ved...

Men bortset fra det er hun jo det mest fantastiske i hele verdenog jeg ville ikke undvære hende for noget!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Dejligt der er kommet lidt gang i gruppen igen.

Ja, men her går det stygende. Liam er 6 måneder og en uge nu. Han er den dejligste smilende dreng der findes.

Dog er han ikke så stor, han er nu 60 cm og vejer 5,8 kg. Men trives og er glad. Vi går til kontrol på børne-neurologisk ambulatoium ude på OUH, da de forsøger at finde ud af hvorfor han ikke er så stor (han var 45 cm ved fødslen). Indtil videre er der ingenting galt med ham, så det er jo gode nyheder. Når han fylder 1 år skal vi have hans hjerne scannet, da hans hovedomfang heller ikke er ligeså stort som jævnaldrende. Men vi tager det hele stille og roligt.

Liam er en rigtig ædedolk, han spise næsten alt og vi er nu kommet op på 3 måltider og nu må han også få kød, så det bliver spændende.

Han sover fantastisk om natten og om dagen er han en lille energibombe, dog vil han allerhelst hænge oppe på mors arm eller i slyngen dagen lang så han kan følge med i al ting. Han er en rigtig lille pilfinger, og skal pille ved ALT han kan komme til.

Nu kan han sidde selv uden støtte, dog ikke så længe. Medmindre han holder fast i fødderne, så går det strygende(se billede).

Han gider ikke rulle, men elsker at ligge på maven. Og møver sig efterhånden lidt frem og tilbage og rundt

Til sidst lidt billeder af min lille trold

Anmeld

20. januar 2010

Knudsen

Hvor er det bare nogle lækkre unger..

Puha Mathilde, Jeg føler med dig. Det må være rigtig hårdt. Jeg mindes da vores første kom i dagpleje, hun var også 6 mdr. Det var bare en rigtig hård tid, og så har i overnikøbet også kosten der driller.. Du får lige en kæmpe krammer herfra... Jeg ville næsten ønske at jeg kunne gøre noget for at hjælpe..

Her går det stadig godt. Oskar er nu 5½ mdr, så jeg vil begynde at nedtrappe amningen stille og roligt. Han har også suttet hul, så nu stopper legen.. Vedhæftet lige et par billeder af banditten..

Anmeld

21. januar 2010

Mathilde

Knudsen skriver:

Hvor er det bare nogle lækkre unger..

Puha Mathilde, Jeg føler med dig. Det må være rigtig hårdt. Jeg mindes da vores første kom i dagpleje, hun var også 6 mdr. Det var bare en rigtig hård tid, og så har i overnikøbet også kosten der driller.. Du får lige en kæmpe krammer herfra... Jeg ville næsten ønske at jeg kunne gøre noget for at hjælpe..

Her går det stadig godt. Oskar er nu 5½ mdr, så jeg vil begynde at nedtrappe amningen stille og roligt. Han har også suttet hul, så nu stopper legen.. Vedhæftet lige et par billeder af banditten..

Tak for din omsorg!

Ja det er super hårdt. Celina nægter totalt at spise grød og det begynder at bekymre mig... Men hun har helt fra start været ekstremt glad for at ligge ved brystet og har nægtet både sut og flaske, så jeg var forberedt på, at grød blev en udfordring..

Men nu godt 2mdr efter vi lagde ud med grød er der ikke sket fremskridt 

Dejligt at det går godt med Oskar han ser dejlig og tilpas ud!

Anmeld

31. marts 2010

Carlo

Hej Piger,

jeg er ogsaa en af de sene, af den simple grund at jeg ikke viste denne side eksisterede. Jeg bor i Paris og er derfor temmelgt afskaaeret fra det danske sociale netvaerk saa fedt at finde denne side, hvor jeg ovenikoebet kan se at i alle kar tumlinger i Carlos alder. Og saa maa jeg sige at de er noget saa dejlige at se paa jeres smaa. skoenne billeder!

Carlo er fra d. 14/9 og vejer nu 10 kg. kan endnu ikke helt kravle men kryper hen ad gulvet eller vil helst gaa med os i haenderne. han sover kl 20.00 til kl 08.15 saa vi kan IKKE brokke os.

har dog et problem. Jeg kna ikke tage paa i vaegt og det rasler altsaa af mig nu! med 176cm og nu 50 kg begynder det at vaere meget lidt, og det hjaelper ikke lige meget hvor meget jeg spiser! har hoert at det kan vaere hormonelt. er der nogen af jer der har oplevet noget ligende?

mange hilsner

Carlo og pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.