(juli) Hvordan har i det og jeres små babyer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.426 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. november 2009

Bubbi

Hej piger..

Syntes det er trist at vi ikke bruge denne mødregruppe mere..
Så jeg prøver at kaste bolden i luften, og håber så nogle griber den

Hvordan har i det og jeres små guldklumper??
Nogle er jo ved at have en vis alder og andre er jo helt bitte små

Herhjemme vokser Vito i raket fart. Har er 4 1/2 mdr og den første tand er kommet, han kan næsten kravle, og ja tror ikke han forstå han kun er så "lille"

Men gud hvor er han dejlig nem og en rigtig hygge trold

/Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

Knudsen

Jeg har ikke være super aktiv her på det sidste, men vil forsøge at tage mig sammen og hermed gribe bolden.. Det er nemlig rigtig ærgerligt at vi ikke får brugt gruppen mere..

Hvor er Vito bare dygtig, det går bare super stærkt..

Vi har lige haft besøg af sundhedsplejersken og fået grønt lys for at begynde med grød.. Han er begyndt at kræve mere end bare mælk fra mig, det mætter ham ikke nok længere. Så nu går vi igang med at lege lidt med grøden..

Oskar bliver 4 mdr d. 7 nov. han er super nem og stortset altid smilende og i godt humør og vokser også i raketfart.. Han er nu 70 cm lang og vejer 7,4 kg. 

Vi overvejer at starte på en godnat flaske. Jeg synes, at det er ved at være hårdt at være vågen ca. 3 gange hver nat for at give Oskar mad.. Derudover sover hans storesøster jo også uroligt indimellem, så nogen gange kan jeg være oppe 5-6 gange om natten. Det er super hårdt i længden..

Sover jeres poder igennem om natten??

Knus Janni

Anmeld

26. november 2009

Bubbi

Vito har været et rigtig sove barn.. Hvilket vi har nydt rigtig meget.. Dog var han begyndt at vågne 2-3 gange om natten. Så her har han fået grød i to uger, og det begynder at have virkning nu. Han vågner om 23-24 om aften (passer med lige inden jeg går i seng) også får han lige en flaske også sover han til alt mellem halv 8 og kl 10. Så det er SKØØØØØNT

Men syntes da helt bestemt at i skal prøve en nat flaske, så i kan få sovet lidt igennem

Smid da lidt billeder af jeres skønne unger
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. november 2009

Berg

Har egentlig ikke rigtig været med i gruppen tidligere men så er det vel også på tide at give sit besyv med.

Laurits er fra 7/7 2009 og er begyndt at få lidt grød, hvilket han er helt vild med.  Han er glad og smilende og pludrer lystigt.

Måler 66 cm og vejer 6300 g. så han er ikke den største af sin alder men sundhedsplejersken var tilfreds til 4 mdr. "undersøgelsen".

Han er rigtig dygtig til at pille ved alt med sine hænder. Alt bliver undersøgt og skal helt i munden bagefter. Han sidder fint med støtte men er slet ikke begyndt at kravle endnu. Til gengæld sætter han fra med benene når han står, så han kan godt være lidt svær at holde.

Vi har prøvet med godnatflaske for at få en bedre nattesøvn, men det vil han slet ikke være med til, så vi fortsætter med hyppige natamninger selvom det er ved at være lidt belastende. Synes man hører om så mange der sover igennem men det gør Laurits altså slet ikke.

Anmeld

26. november 2009

Bubbi

Hej

Jeg har faktisk kun haft hoved herinde et par gange Men tænkte at nu skulle det være.

Jeg havde så valgt ikke at amme, så måske derfor vi har haft det så let

Det er vildt der er så meget forskel på børn, trods samme alder. Men hold da op hvor syntes jeg det er skønt. Elsker f.eks at komme i min mødre gruppe og se hvilken udvikling der er og hvor forskellige børnene er

Anmeld

26. november 2009

Knudsen

Vi prøvede lige med en flaske her til aften, det var ingen succes, den ville han bare ikke have.. Da han er dobbeltdisponeret for allergi skal det også være mme fra apoteket og det smager bare af meljævning.. Vi prøver igen imorgen, så må vi se om det er bedre..

Hvor er Vito bare sød, sikke meget hår han har. Rigtig godt billede.

Anmeld

30. november 2009

Lone Jakobsen

puha...kommer jo aldrig herind

rasmus er fra den 3/7. han har fået 2 tænder, og har fået grød siden han blev 4 mdr. han er en meget aktiv lille dreng som mosler rundt på gulvet, griber fat i alting. stopper ting i munden...og efterlader kradsemærker på alt især hans mors ansigt.

desværre døjer han meget med tør hud/eksem så vi smører ham ofte med meget fed creme, og overvejer om vi snart skal videre i systemet med ham.

hans appetit fejler ikke noget.... men han kan bedst lide frugtmos, og flasken er han ikke meget for.....han vil ha bryst. natten er meget hård, han vågner 3-5 gange hver nat, og jeg tror det er fordi han nyder hyggen ved amningen. så det må vi ha sat en stopper for.

han er nr. 4 i rækken, men hvis nogen sku tvivle....så elsker man nr. 4 mindst lige så meget som alle de andre. jeg kan stirre mig blind på hans smukke blå øjne....og jeg bliver aldrig træt af bare at se ham smile og høre hans klukkende latter

billedet synes jeg bare er vildt sød på den måde hans ansigt er halvt i skygge, halvt i sol...og så udtrykket i hans ansigt

Anmeld

2. januar 2010

babyMark

Hejsa

Havde lige skrevet et langt indlæg, men så crashede min pc

Min søn Mark er fra den 15. juli dvs han er 5,5 måned nu og veje5.r omkring 8 kg og er omkring 70 cm lang. Han er en dejlig lang dreng, der ligger og triller om på siden for det meste, men kan sagtens komme hele vejen rundt. Han er glad og smilende og sover fint om dagen. Om natten er lidt en anden sag...Han er som et forsøg begyndt at sove på sit eget værelse og kommer ind til os, når han vågner ud på natten og vil ammes. Det sker på et eller andet tidspunkt mellem 1 og 5. Han laver nogle veltilfredse smaskelyde og nyder vist at ligge der i mors favn hmm...ja indtil videre får han lov fordi han til gengæld gider at ligge og snakke/underholde sig selv mellem 7 og 8, så jeg kan småsove lidt længere...Men kunne nu godt tænke mig at prøve at sove fra midnat til kl6..... det kommer nok...

Vi begyndte på grød lidt efter han blev 4 mdr. Han startede som delvis flaske/amme barn og blev senere udelukkende ammebarn. Vi har prøvet med en natflaske også, men det gør ingen forskel. Han får p.t. grød 2 gange om dagen og hver gang er et eventyr...han er meget interesseret når vi spiser og åbner munden højt og siger namme-nam lyde, men tungen skubber stadig meget ud, så der ryger en del på tøj, stol osv! Vi kæmper videre - hyggeligt er det - selvom mad lige pludselig er noget, der er begyndt at tage lang tid igen....det var begyndt kun at tage 5-10 min med amning ¨

Kan godt nikke genkendende til det der med at betragte hvor forskellige børn er i mødregruppen...og skægt som babyer udvikler sig forskelligt - nogle kan noget motorisk langt før andre, mens nogle andre pludrer helt vildt eller lign....

Jeg nyder stadig at være på barsel..hvad med jer?

I får lige et billede af en af de første gange med grød

Anmeld

2. januar 2010

Bubbi

babyMark skriver:

Hejsa

Havde lige skrevet et langt indlæg, men så crashede min pc

Min søn Mark er fra den 15. juli dvs han er 5,5 måned nu og veje5.r omkring 8 kg og er omkring 70 cm lang. Han er en dejlig lang dreng, der ligger og triller om på siden for det meste, men kan sagtens komme hele vejen rundt. Han er glad og smilende og sover fint om dagen. Om natten er lidt en anden sag...Han er som et forsøg begyndt at sove på sit eget værelse og kommer ind til os, når han vågner ud på natten og vil ammes. Det sker på et eller andet tidspunkt mellem 1 og 5. Han laver nogle veltilfredse smaskelyde og nyder vist at ligge der i mors favn hmm...ja indtil videre får han lov fordi han til gengæld gider at ligge og snakke/underholde sig selv mellem 7 og 8, så jeg kan småsove lidt længere...Men kunne nu godt tænke mig at prøve at sove fra midnat til kl6..... det kommer nok...

Vi begyndte på grød lidt efter han blev 4 mdr. Han startede som delvis flaske/amme barn og blev senere udelukkende ammebarn. Vi har prøvet med en natflaske også, men det gør ingen forskel. Han får p.t. grød 2 gange om dagen og hver gang er et eventyr...han er meget interesseret når vi spiser og åbner munden højt og siger namme-nam lyde, men tungen skubber stadig meget ud, så der ryger en del på tøj, stol osv! Vi kæmper videre - hyggeligt er det - selvom mad lige pludselig er noget, der er begyndt at tage lang tid igen....det var begyndt kun at tage 5-10 min med amning ¨

Kan godt nikke genkendende til det der med at betragte hvor forskellige børn er i mødregruppen...og skægt som babyer udvikler sig forskelligt - nogle kan noget motorisk langt før andre, mens nogle andre pludrer helt vildt eller lign....

Jeg nyder stadig at være på barsel..hvad med jer?

I får lige et billede af en af de første gange med grød

Hold da op hvor er han skøn En rigtig mad gris

Jeg nyder at gå hjemme, men har dog dage, hvor jeg savner noget andet end man, bleer, og hvad der følger med..
Men jeg nyder hver dag, for lige pludselig er det slut, og syntes tiden den går stærkt..

Har i alle sammen haft en skøn jul, og et godt nytår??

Kram Tina

Anmeld

2. januar 2010

babyMark

Hej Tina

Taark....ja madgris er da en meget præcis beskrivelse

Kender godt det med at der gerne må ske andet...men samtidig...man lever på en måde i en lille boble og der er meget hyggeligt derinde...nu har jeg også en mand, der arbejder meget hjemme og lader mig sove længe og lign...så frygter lidt at skulle tilbage på arbejde og kunne overkomme det hele...

Vi har haft en god jul og et godt nytår...Vi fejrede begge dele herhjemme med besøg af svigerforældrene og en enkelt veninde (nytår). Mark var vågen til kl. 21 juleaften, så han var med en tur rundt om træet og hvinede og grinede...han elsker sanglege. Juletræet sagde ham dog ingenting Hvordan har din jul/nytår været?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.