Har brug for råd og forslag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

SaNiNa

Nicklas ville/vil heller ikke tage en flaske mere og vi troede osse det var mme han ikke kunne lide men på kop drikker han det fik, lagde ud med at ive han det i et snapseglas og i forgårs er vi lige begynd på en rigtig kop.

han drikker mellem 20-60 ml til sin grød og mos.

prøv det, det virkede for os

ang at malke ud opgav jeg osse hvade slet ikke tålmodighed, så nicklas er kun blevet passet af far alene i max 2 timer et par gang og jeg kæmpe for at kunne slippe ham så vi kunne få nogle kæreste timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

qp

JustAnotherName skriver:

Lige efter disse indlæg blev udvekslet, vågnede Celina fra sin middagslur.
Min mand kom hjem og jeg gav mig til at plapre løs....
Så han satte sig ind i stuen og jeg kom med en flaske til dem.
Det gik ikke sååå godt. Så jeg forsøgte at hælde mælken over på en anden flaske. Det gik lidt bedre.

Hun endte da med at slupre 50 ml. i sig
Men hun kom også op og var sulten. Og det var FAR der gav flaske, mens jeg forlod stuen. Det gik ikke SUPER godt, men det GIK!! Og det er jo et enormt fremskridt. Så MÅSKE ser det ud til, at det blive nytårsaften uden børn for mit vedkomne alligevel 

Hvis der ikke er andre tilstede end min mor, og en flaske mælk, og hun bliver sulten NOK, så skal hun vel nok få fundet ud af det før eller siden ..ikke?!

Jeg begynder at tro på, at det måske kan komme. Men at alt nyt bare tager lidt tid at finde ud af...
Måske var det "begynder-held" idag, og det ikke fungerer igen næste gang. Men det lod sig da gøre, at hun fik spist lidt.
50 ml. er jo ikke alverdens. Men fra ingenting før, er det jo ganske godt!

Hun fik lidt hvidlig skum op omkring munden, da hun bøvsede.
Hun gylper ellers aldrig, når jeg ammer hende. Så det må skyldes MME!?!

Nu vil jeg give flasken lidt ro, for hun ER JO IKKE FLASKEBARN!
Hun skal bare gøres så den ikke er alt for fremmed for hende, når hun skal passes ude, så jeg kan hygge mig og slappe af uden at skulle bekymre mig om, at hun kan få mad, mens jeg er væk.

Der er håb, tror jeg - måske.... Ihvertfald en smule succes med det idag.

Ejh hvor fedt, det er jo mega fremskridt ... Synes hellere ikke du kan forvente mere når det er første gang... måske du skulle lade farmand give hende en flaske hver dag/ aften så hun vænner sig til det.

Min søn gylpede NAN og jeg skiftede derfor over til Alomin - det hjalp og det fik han fra han var 5 uger til han blev 1 år

Måske du bare skulle prøve, at købe nogle brikker i det modsatte mærke for, at se om det er mærket der gør forskellen?

Skiiiiiiiiiiiide godt ellers - rart, at høre det virkede og håber i får en fantastisk nytårsaften UDEN baby

Anmeld

25. november 2009

JustAnotherName

qp skriver:

Ejh hvor fedt, det er jo mega fremskridt ... Synes hellere ikke du kan forvente mere når det er første gang... måske du skulle lade farmand give hende en flaske hver dag/ aften så hun vænner sig til det.

Min søn gylpede NAN og jeg skiftede derfor over til Alomin - det hjalp og det fik han fra han var 5 uger til han blev 1 år

Måske du bare skulle prøve, at købe nogle brikker i det modsatte mærke for, at se om det er mærket der gør forskellen?

Skiiiiiiiiiiiide godt ellers - rart, at høre det virkede og håber i får en fantastisk nytårsaften UDEN baby

Taaaark 

Anmeld

25. november 2009

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Jeg synes det STINKER at malke ud!
Jeg bliver så depri af det, fordi der bare ikke kommer ret meget. Ughh!

Men jeg fuld-ammer min datter på 6 måneder, og hun er udstyret med gode tykke lårbasser og dejlige runde kinder, så jeg VED at hun får nærring nok, og i rette mængder, og at udmalkningen dermed er misvisende.
Derfor kan jeg ikke rigtigt bruge det til noget!
Fedt at have brugt 500 kroner på den skide pumpe - Jeg hader den!

Og nu har jeg så erfaret, at min datter slet ikke vil tage en flaske.
Jeg har forsøge med MME, og med flere forskellige suttehoveder.

Så jeg er faktisk lidt på spanden ift. pasning.
Nu er hun jo som sagt 6 måneder gammel, og er endnu aldrig blevet passet andet end lige kortvarrigt. Men nytårsaften er det planen, at hun skal passes hos min mor med overnatning. Men jeg ved ikke om det ender sådan. For hun er kun lige startet op på grød og mos, og det går stadig heller ikke tiptop. Hun spiser kun meget små mængder - slet ikke det der ligner en hel portion!
Så hun kan ikke på nuværende tidspunkt få nok "andet mad" til at kunne blive mæt. Og hun SKAL jo også have noget mælk...

So what to do ???

Er lidt doven, så prker ikke at læse alle svarene

Men er i medlem af falck? de udlejer elektronisk brystpumper og de funger. Havde selv en alt og jeg pumpede det jeg kunne ud af gangen, lagde det i fryseren, der må det ligge i max 3mdr og hvis du begynder nu har du nok til nytårs aften. Find enn sutteflaske der minder mest om din bryst. Og så prøv at se om du ikke kan pumpe lidt ud fra dig selv og lad så manden give hende flasken.

Anmeld

25. november 2009

Cris

Jeg synes, at du skal slappe af først   Der er stadig en god måned til hun skal passes og der kan ske meget i fem uger! Du kan bare prøve lidt hver dag indtil det lykkes. Og hvis hun ikke vil tage flaske, så skal hun bare få noget ekstra grød den dag, hun bliver passet. Efter min erfaring, pludseligt har de det anderledes, når de ikke er sammen med mor og far og de plejer faktisk at have det godt, når de bliver passet. Hvis hun ikke få noget mælk i en aften, ved du hvad? Livet forsætter og hun få ikke skade af det. Prøv hver dag med flasken indtil hun pludseligt en dag gider at tage og hvis hun ikke gider, så skal I nok finde uf af det. En aften uden mælk og alligevel ville hun snart kunne drikke af en kop (og en tudkop) Og med maden bliver det bedre og bedre. Snart finder du ud, hvad hun bedst kan lide og så kan hun bare få en ekstra portion af det, den aften hun skal passes. Faktisk er det helle nemmere end vi tror, vi tanker for meget på så nogle ting og i den sidste ende er kun en aften og alle skal nok have det godt!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.