Har brug for råd og forslag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

JustAnotherName

qp skriver:

Måske du skulle komme noget MME i hendes grød så hun vænner sig til smagen?

Mht nytårsaften osv... tror du så ikke, at hun vil have nemmere ved at tage flasken når det ikke er dig (der jo også har bryster) der giver hende den? - Hun vil jo klart til enhver tid foretrække brystet fremfor flasken og når hun er sammen med dig ved hun der er den mulighed

Prøv og få manden til, at give hende flaske en dag du er ude og på et tidspunkt hvor du ved, at nu er hun sulten?

Hmm...ja, det er der måske noget om.

Jeg synes bare tit at man hører, at børn vil foretrække flaske fremfor brystet, da de nemmere og hurtigere kan få maden på dén måde.
Men nu har hun jo selvfølgelig fået bryst så længe, at hun måske hellere vil have det!

Det var da slet ikke nogen dum ide, at prøve at lade manden give hende flaske en dag, hvor jeg VED at hun er sulten.
Normalt sørger jeg jo lige for at hun er mæt, inden jeg lader manden være alene med hende, hvis f.eks. jeg skal hente den store fra vuggestue.
Men måske skulle jeg en dag prøve at sørge for, at hun er skrup-sulten, og så køre ud efter den store, mens manden forsøger at give hende en flaske.
Det er da et forsøg værd!
Og hvis ikke det lykkes, så kommer jeg jo hurtigt hjem igen....

Jeg må prøve lidt af hvert.
Hvis intet virker, så må jeg jo bare acceptere, at jeg skal holde nytår med barn ...igen igen  ....så slipper jeg også for brystspændinger og udmalkning for at undgå knuder, hehe.

Men det ville nu være dejligt, hvis hun kunne det hele.
Men det tager jo nok lidt tid lige at lære alle de nye ting....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Lone Jakobsen

læser lige med her....for med hensyn til maden og flasken så har jeg det samme problem.

Anmeld

25. november 2009

JustAnotherName

ka-ri-na skriver:

du kan prøve....  ellers ville jeg prøve at købe een flaske af de der andre....

Ja, det er en mulighed jo. Selvom man ender med at have et helt lager af forskellige flasker og suttehoveder - hehe.

Tak for dine svar søde. Knus 

Anmeld

25. november 2009

qp

JustAnotherName skriver:

Hmm...ja, det er der måske noget om.

Jeg synes bare tit at man hører, at børn vil foretrække flaske fremfor brystet, da de nemmere og hurtigere kan få maden på dén måde.
Men nu har hun jo selvfølgelig fået bryst så længe, at hun måske hellere vil have det!

Det var da slet ikke nogen dum ide, at prøve at lade manden give hende flaske en dag, hvor jeg VED at hun er sulten.
Normalt sørger jeg jo lige for at hun er mæt, inden jeg lader manden være alene med hende, hvis f.eks. jeg skal hente den store fra vuggestue.
Men måske skulle jeg en dag prøve at sørge for, at hun er skrup-sulten, og så køre ud efter den store, mens manden forsøger at give hende en flaske.
Det er da et forsøg værd!
Og hvis ikke det lykkes, så kommer jeg jo hurtigt hjem igen....

Jeg må prøve lidt af hvert.
Hvis intet virker, så må jeg jo bare acceptere, at jeg skal holde nytår med barn ...igen igen  ....så slipper jeg også for brystspændinger og udmalkning for at undgå knuder, hehe.

Men det ville nu være dejligt, hvis hun kunne det hele.
Men det tager jo nok lidt tid lige at lære alle de nye ting....

Ja altså... men mht bryster er det jo ikke kun maden, det er hyggen og trygheden i det hun kan lide og er afhængig af.

Det er så din opgave, at gøre hende uafhængig af brystet - hun har jo aldrig kendt til andet og har nok derfor svært ved, at tage flasken... og jeg tror slet ikke hun kan forstå, at du (som ellers altid fodrer hende med bryst) propper en flaske i munden på hende nu 6 mdr efter?

Der er det nok nemmere når de er mindre... demed er de jo også mindre bevidste omrking hvad det er - de skal bare have mad... hun har jo ikke kendt til andet end kombinationen af mad og tryghed/ tæthed og nærhed med mor.

Ihh du må fortælle hvordan det går?

Anmeld

25. november 2009

TbCp

qp skriver:

Måske du skulle komme noget MME i hendes grød så hun vænner sig til smagen?

Mht nytårsaften osv... tror du så ikke, at hun vil have nemmere ved at tage flasken når det ikke er dig (der jo også har bryster) der giver hende den? - Hun vil jo klart til enhver tid foretrække brystet fremfor flasken og når hun er sammen med dig ved hun der er den mulighed

Prøv og få manden til, at give hende flaske en dag du er ude og på et tidspunkt hvor du ved, at nu er hun sulten?

Just what I should til og to say...

Anmeld

25. november 2009

BinaMor

jeg sad nøjagtig i samme situation som dig.. og jeg var i panik..  måtte opgive flasken, udmalkning og sut.

nu er hun 18 måneder gammel og bliver stadig ammet. og er aldrig blevet passet ude en nat. også nytårs aftener nøjes jeg med et lille sip vin..

så jeg har ingen gode råd desværre. vil bare lige sige at jeg kender det.

Anmeld

25. november 2009

N&J

Altså jeg har også haft mit hyr med Nikita, men har efter at have prøvet både forskellige former for vælling, MME prøvet at købe en af de færdige brikker Nan2, og den ville hun sjovt godt tage, jeg havde selvfølgelig varment den lidt op i et vandbad, men hun spiste dog ikke mere end 100 ml, men det var også fint nok for mig, dog er hun stadig ikke blevet passet ude og der går nok lige 2 mdr. endnu.. så jeg skal heller ikke drikke mere en et glas nytårsaften, da jeg stadig ammer pga svineinfluenzaen, ellers havde jeg fortsat med at give hende natflasken, men nu ved jeg i det mindste at hun kan tage noget andet end hendes mor og også gerne ville selvom jeg sad ved siden af og lugtede af mælk.. så det var et forsøg værd - en brik er jo ret billig.. 

Anmeld

25. november 2009

Ida.

JustAnotherName skriver:

Jeg synes det STINKER at malke ud!
Jeg bliver så depri af det, fordi der bare ikke kommer ret meget. Ughh!

Men jeg fuld-ammer min datter på 6 måneder, og hun er udstyret med gode tykke lårbasser og dejlige runde kinder, så jeg VED at hun får nærring nok, og i rette mængder, og at udmalkningen dermed er misvisende.
Derfor kan jeg ikke rigtigt bruge det til noget!
Fedt at have brugt 500 kroner på den skide pumpe - Jeg hader den!

Og nu har jeg så erfaret, at min datter slet ikke vil tage en flaske.
Jeg har forsøge med MME, og med flere forskellige suttehoveder.

Så jeg er faktisk lidt på spanden ift. pasning.
Nu er hun jo som sagt 6 måneder gammel, og er endnu aldrig blevet passet andet end lige kortvarrigt. Men nytårsaften er det planen, at hun skal passes hos min mor med overnatning. Men jeg ved ikke om det ender sådan. For hun er kun lige startet op på grød og mos, og det går stadig heller ikke tiptop. Hun spiser kun meget små mængder - slet ikke det der ligner en hel portion!
Så hun kan ikke på nuværende tidspunkt få nok "andet mad" til at kunne blive mæt. Og hun SKAL jo også have noget mælk...

So what to do ???

Har ingen gyldne råd - Annika tog hverken sut eller sutteflaske før hun var 10 mdr...så indtil da var jeg ikke væk fra hende aften og nat...for det hjalp ikke, at andre gav hende flaske, det hjalp ikke, at hun var sulten...og det var ligemeget, hvad der var i flasken, det var teknikken, den var gal med...

Det eneste råd, jeg ville have kunnet give dig, var at du skulle have givet Celina sutteflaske med jævne mellemrum fra hun var spæd - bare med vand i, så hun kunne lære teknikken og holde den ved lige...det har virket med Lina - vi har kunnet mærke, at hvis der gik for mange dage mellem hun blev tilbudt et eller andet i en flaske, så skulle hun lige genlære det...

Jeg har i øvrigt heller aldrig kunnet malke ud - det skal en baby til før min mælk løber til!

Men I kan jo ikke gøre andet end at blive ved med at forsøge...

Ida

Anmeld

25. november 2009

JustAnotherName

Ja altså... men mht bryster er det jo ikke kun maden, det er hyggen og trygheden i det hun kan lide og er afhængig af.

Det er så din opgave, at gøre hende uafhængig af brystet - hun har jo aldrig kendt til andet og har nok derfor svært ved, at tage flasken... og jeg tror slet ikke hun kan forstå, at du (som ellers altid fodrer hende med bryst) propper en flaske i munden på hende nu 6 mdr efter?

Der er det nok nemmere når de er mindre... demed er de jo også mindre bevidste omrking hvad det er - de skal bare have mad... hun har jo ikke kendt til andet end kombinationen af mad og tryghed/ tæthed og nærhed med mor.

Ihh du må fortælle hvordan det går?

Lige efter disse indlæg blev udvekslet, vågnede Celina fra sin middagslur.
Min mand kom hjem og jeg gav mig til at plapre løs....
Så han satte sig ind i stuen og jeg kom med en flaske til dem.
Det gik ikke sååå godt. Så jeg forsøgte at hælde mælken over på en anden flaske. Det gik lidt bedre.

Hun endte da med at slupre 50 ml. i sig
Men hun kom også op og var sulten. Og det var FAR der gav flaske, mens jeg forlod stuen. Det gik ikke SUPER godt, men det GIK!! Og det er jo et enormt fremskridt. Så MÅSKE ser det ud til, at det blive nytårsaften uden børn for mit vedkomne alligevel 

Hvis der ikke er andre tilstede end min mor, og en flaske mælk, og hun bliver sulten NOK, så skal hun vel nok få fundet ud af det før eller siden ..ikke?!

Jeg begynder at tro på, at det måske kan komme. Men at alt nyt bare tager lidt tid at finde ud af...
Måske var det "begynder-held" idag, og det ikke fungerer igen næste gang. Men det lod sig da gøre, at hun fik spist lidt.
50 ml. er jo ikke alverdens. Men fra ingenting før, er det jo ganske godt!

Hun fik lidt hvidlig skum op omkring munden, da hun bøvsede.
Hun gylper ellers aldrig, når jeg ammer hende. Så det må skyldes MME!?!

Nu vil jeg give flasken lidt ro, for hun ER JO IKKE FLASKEBARN!
Hun skal bare gøres så den ikke er alt for fremmed for hende, når hun skal passes ude, så jeg kan hygge mig og slappe af uden at skulle bekymre mig om, at hun kan få mad, mens jeg er væk.

Der er håb, tror jeg - måske.... Ihvertfald en smule succes med det idag.

Anmeld

25. november 2009

JustAnotherName

idamaria83 skriver:

Jeg har i øvrigt heller aldrig kunnet malke ud - det skal en baby til før min mælk løber til

Skismer da rart at høre, at det ikke kun er mig der ikke kan få det braller til at fungere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.