Til alle jer erfarne ammere.... :) Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Halbschön

Kloster skriver:

Hej.

Nu er det godt nok 5 år siden, jeg ammede, men dét er nok ikke lavet om på

Som en anden skriver, er det sværere at få en portion, end man lige regner med. Men det kan godt lykkes.

Mit råd er: Du skal på apoteket og købe nogle "udmalkningsflasker". De er ikke ret dyre. Fås i både lille og store. Dem kan du fryse mælken ned i også. Du bør nok få de små flasker også lige så mange, som du nu ammer i døgnet (ell så lang tid, han skal passes)

Så malker du ud, NÅR han har spist. Altså tømmer begge bryster - også selvom han kun fx spiser ved det ene. Vær obs på, at når du gør det, øger du selv din mælkeproduktion. Så når du mener du har nok i fryseren, bør der gå en lille uge, før du er tilbage i den samme produktion, som din søn nu tager selv.

Obs også, at du self også producere mælk, når du er i byen. Har du tænkt på, at det kan gøre utrolig ondt og lække ret meget, mens du er i byen *SS*.

Ang opvarmning gjorde jeg det, at jeg self tog det med over til barnepigen, men det kom kun i køleskabet. Husk at mælken kun kan holde sig i 1 døgn. Når min dreng var sulten, varmede de det i mikroovnen.

Ang ml, så prøv at se på en af de dåser, supermarkeder har med mme. Det er kun en ca beskrivelse.

Håber jeg kunne hjælpe lidt...

Kloster

- med 2 flaskebørn og 1 ammebarn.

tak for hjælpen, det hjalp

hehe jaa, skal heldigvis kun være væk i omkring 6 timer fra ham, så går det helt galt må jeg ud og malke ud på toilettet inden de springer i luften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

JustAnotherName

Jeg synes det STINKER at malke ud! Jeg bliver så depri af det, fordi der bare ikke kommer ret meget. Ughh!
Men jeg fuldammer og min datter er udstyret med gode lårbasser og dejlige runde kinder, så jeg VED at hun får nok, og at udmalkningen er misvisende. Derfor kan jeg ikke rigtigt bruge det til noget
Fedt at have brugt 500 kroner på den skide pumpe - Jeg hader den!

Og nu har jeg så erfaret at min datter slet ikke vil tage en flaske.
Jeg har forsøge med MME, og med flere forskellige suttehoveder.
Så jeg er faktisk lidt på spanden ift. pasning. Nu er hun 6 måneder og er endnu aldrig blevet passet andet end lige kortvarrigt. Men nytårsaften er det planen, at hun skal passes hos min mor med overnatning. Men jeg ved ikke om det ender sådan. For hun er kun lige startet op på grød og mos, og det går stadig heller ikke tiptop.
Så hun kan ikke på nuværende tidspunkt få nok "andet mad" til at kunne blive mæt. Og hun SKAL jo også have noget mælk.

So what to do ???

Nå, men nu ender jeg jo med at stille spørgsmål i dit indlæg, i stedet for at komme med svar til dig. Det må du undskylde

(Tror lige jeg kopiere dette og opretter som indlæg for sig selv. Måske andre kan hjælpe mig med svar)

Men du har altså "held i sprøjten", når du malker ud ??
Og du VED at dit barn gerne vil spise af flaske også ??

Anmeld

25. november 2009

Halbschön

JustAnotherName skriver:

Jeg synes det STINKER at malke ud! Jeg bliver så depri af det, fordi der bare ikke kommer ret meget. Ughh!
Men jeg fuldammer og min datter er udstyret med gode lårbasser og dejlige runde kinder, så jeg VED at hun får nok, og at udmalkningen er misvisende. Derfor kan jeg ikke rigtigt bruge det til noget
Fedt at have brugt 500 kroner på den skide pumpe - Jeg hader den!

Og nu har jeg så erfaret at min datter slet ikke vil tage en flaske.
Jeg har forsøge med MME, og med flere forskellige suttehoveder.
Så jeg er faktisk lidt på spanden ift. pasning. Nu er hun 6 måneder og er endnu aldrig blevet passet andet end lige kortvarrigt. Men nytårsaften er det planen, at hun skal passes hos min mor med overnatning. Men jeg ved ikke om det ender sådan. For hun er kun lige startet op på grød og mos, og det går stadig heller ikke tiptop.
Så hun kan ikke på nuværende tidspunkt få nok "andet mad" til at kunne blive mæt. Og hun SKAL jo også have noget mælk.

So what to do ???

Nå, men nu ender jeg jo med at stille spørgsmål i dit indlæg, i stedet for at komme med svar til dig. Det må du undskylde

Men du har altså "held i sprøjten", når du malker ud ??
Og du VED at dit barn gerne vil spise af flaske også ??

Hmm ja og nej.. for han vil godt drikke kamillethe af flasken (bruger det når han er helt umulig og ulykkelig).. Har en enkelt gang prøvet mme i flaske, og det spyttede han ud.. det ville han ikke drikke... så derfor vil jeg forsøge at malke ud og få ham til at spise af flasken. og lykkes det ikke, så blir jeg hjemme den dag...det vigtigste er ikke at jeg kommer ud

Håber det lykkes nytårsaften for dig

Anmeld

25. november 2009

Halbschön

kiroo skriver:

du skal tag hans vægt og dele den med 6 så mange ml. skalhan ca. have i døgnet.. ved ikke hvordan men gør med at tø det op igen.. men bor du langt fra rødovre, jeg har sådan nogen nedfrysnings flasker du kan få.. det skal bare sstilles i kæleskabet under optøning..

har ik rigtig tænkt på hvor mange gange han spiser... men det med at dele vægten i 6.. han vejer 6300g nu så han skal jo ha lidt over 1000ml i døgnet.. nu har jeg fået pumpet 100ml ud efter han har spist... så et par flasker af dem kan vel gøre det på en aften fra 18-00??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.