Til alle jer erfarne ammere.... :) Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.523 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Halbschön

Jeg ammer min søn på snart 6 uger fuldt ud, og han skal snart passes for første gang ved farmor, så jeg skal ha' malket ud til ham.... Og her opstår mine spørgsmål så

Hvor meget spiser de små purke ca. på måltid? Har jo ingen ide, når jeg bare gi'r ham et bryst der ikke er udstyret med en ml-skala på siden

Og når man fryser det, så har jeg læst i en anden debat her på siden at man kunne fryse det i fryseposer, hvilket jeg jo synes lyder super smart... Men hvordan gør man lige nå det skal tøes op og gives til bettefisen.... Og hvordan med opvarmning?

Håber I kan hjælpe - som I kan høre er jeg MEGET grøn på dette område..

Knus Renée

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

memuffin

kan desværre ikke hjælpe så meget da mine børn begge er langtidammede og ikke er blevet passet ude imens (ikke en kritik af dit valg ) mden umidelbart ville jeg selv malke det ud jeg kunne og så give et par brikke mme med for en sikkerheds skyld...

Anmeld

25. november 2009

BinaMor

har du malket ud før? det er nemlig svære at få en god potion en man regner med.

Anmeld

25. november 2009

Henri84

Vi har ikke prøvet at fryse ned, så det kan jeg ikke lige hjælpe med... Og ja, det er svært at få meget ud ved udmalkning, jeg gjorde det jeg lige lagde Elias til indtil mælken løb, så tog jeg ham fra og så var det nemmere Gjorde det selvfølgelig kun når han ikke var sulten Men de stimulerer nedløbsrefleksen meget bedre end man selv kan gøre sys jeg...

Anmeld

25. november 2009

kiroo

du skal tag hans vægt og dele den med 6 så mange ml. skalhan ca. have i døgnet.. ved ikke hvordan men gør med at tø det op igen.. men bor du langt fra rødovre, jeg har sådan nogen nedfrysnings flasker du kan få.. det skal bare sstilles i kæleskabet under optøning..

Anmeld

25. november 2009

Kloster

Renée88 skriver:

Jeg ammer min søn på snart 6 uger fuldt ud, og han skal snart passes for første gang ved farmor, så jeg skal ha' malket ud til ham.... Og her opstår mine spørgsmål så

Hvor meget spiser de små purke ca. på måltid? Har jo ingen ide, når jeg bare gi'r ham et bryst der ikke er udstyret med en ml-skala på siden

Og når man fryser det, så har jeg læst i en anden debat her på siden at man kunne fryse det i fryseposer, hvilket jeg jo synes lyder super smart... Men hvordan gør man lige nå det skal tøes op og gives til bettefisen.... Og hvordan med opvarmning?

Håber I kan hjælpe - som I kan høre er jeg MEGET grøn på dette område..

Knus Renée

Hej.

Nu er det godt nok 5 år siden, jeg ammede, men dét er nok ikke lavet om på

Som en anden skriver, er det sværere at få en portion, end man lige regner med. Men det kan godt lykkes.

Mit råd er: Du skal på apoteket og købe nogle "udmalkningsflasker". De er ikke ret dyre. Fås i både lille og store. Dem kan du fryse mælken ned i også. Du bør nok få de små flasker også lige så mange, som du nu ammer i døgnet (ell så lang tid, han skal passes)

Så malker du ud, NÅR han har spist. Altså tømmer begge bryster - også selvom han kun fx spiser ved det ene. Vær obs på, at når du gør det, øger du selv din mælkeproduktion. Så når du mener du har nok i fryseren, bør der gå en lille uge, før du er tilbage i den samme produktion, som din søn nu tager selv.

Obs også, at du self også producere mælk, når du er i byen. Har du tænkt på, at det kan gøre utrolig ondt og lække ret meget, mens du er i byen *SS*.

Ang opvarmning gjorde jeg det, at jeg self tog det med over til barnepigen, men det kom kun i køleskabet. Husk at mælken kun kan holde sig i 1 døgn. Når min dreng var sulten, varmede de det i mikroovnen.

Ang ml, så prøv at se på en af de dåser, supermarkeder har med mme. Det er kun en ca beskrivelse.

Håber jeg kunne hjælpe lidt...

Kloster

- med 2 flaskebørn og 1 ammebarn.

Anmeld

25. november 2009

kiroo

det kan jeg se du gør. men hvis du skal amme ud så start i god tid, det er ikke meget ud kan amme ud ved siden af du ammer 200 ml. er meget at amme ud, og kunne forstille mig du nok skalamme 600-700 ml. ud til farmor.

Anmeld

25. november 2009

Ina33

Nu er det godt nok 3 år siden jeg gjorde det sidst, men jeg synes jeg har ret god erfaring på området.

Da min søn var lille malkede jeg ret meget ud og frøs ned.

Hvis jeg var dig, ville jeg begynde at malke ud en god uges tid før. Hver gang du har ammet, kan du se om du kan malke lidt ud. Dette vil også stimulere din mælkeproduktion. Frys det ned med det samme i fryseposer. De sidste par dage inden du skal afsted, kan du evt. malke ud mellem to måltider.

Jeg plejede at lægge min søn til, for at stimulere min nedløbsrefleks, og herefter malke mælken ud (han må selvfølgelig ikke være sulten når du gør det, så tror jeg i hvert fald han bliver ret utilfreds når du tager ham væk. ).

Jeg tøede mælken op i køleskabet i god tid i forvejen (½-1 døgn). Når det blev varmet op, var det i en skål med kogende vand. Altså sutteflasken kom ned i skålen med det meget varme vand. Man kan også varme det op i mikroovnen, men pas på det ikke bliver for varmt!

Held og lykke med projektet.

Louise

Anmeld

25. november 2009

kiroo

og husk du må ikke hælde ny udmalkede mælk sammen med onoget der har stået på køl. meget vigtigt. du kan hælde det sammen når det har samme temp.

Anmeld

25. november 2009

Halbschön

kiroo skriver:

og husk du må ikke hælde ny udmalkede mælk sammen med onoget der har stået på køl. meget vigtigt. du kan hælde det sammen når det har samme temp.

Tak for svar - og tk for tilbuddet om flasker, men ja, bor lidt langt væk fra Rødovre

Han skal kun være væk en aften fra ca 18 til 00... Så det drejer sig ikke om så mange måltider.. Jeg må bare igang snart med at få malket ud og lagt i fryseren...

Ang det med samme temp... Altså hvis jeg nu smider 50ml på køl om lidt.. og når jeg så har 50ml mere efter næste måltid fx, så må jeg blande det sammen når begge når stuetemp??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.