Renée88 skriver:
Jeg ammer min søn på snart 6 uger fuldt ud, og han skal snart passes for første gang ved farmor, så jeg skal ha' malket ud til ham.... Og her opstår mine spørgsmål så 
Hvor meget spiser de små purke ca. på måltid? Har jo ingen ide, når jeg bare gi'r ham et bryst der ikke er udstyret med en ml-skala på siden 
Og når man fryser det, så har jeg læst i en anden debat her på siden at man kunne fryse det i fryseposer, hvilket jeg jo synes lyder super smart... Men hvordan gør man lige nå det skal tøes op og gives til bettefisen.... Og hvordan med opvarmning?
Håber I kan hjælpe
- som I kan høre er jeg MEGET grøn på dette område.. 
Knus Renée
Hej.
Nu er det godt nok 5 år siden, jeg ammede, men dét er nok ikke lavet om på 
Som en anden skriver, er det sværere at få en portion, end man lige regner med. Men det kan godt lykkes.
Mit råd er: Du skal på apoteket og købe nogle "udmalkningsflasker". De er ikke ret dyre. Fås i både lille og store. Dem kan du fryse mælken ned i også. Du bør nok få de små flasker også lige så mange, som du nu ammer i døgnet (ell så lang tid, han skal passes)
Så malker du ud, NÅR han har spist. Altså tømmer begge bryster - også selvom han kun fx spiser ved det ene. Vær obs på, at når du gør det, øger du selv din mælkeproduktion. Så når du mener du har nok i fryseren, bør der gå en lille uge, før du er tilbage i den samme produktion, som din søn nu tager selv.
Obs også, at du self også producere mælk, når du er i byen. Har du tænkt på, at det kan gøre utrolig ondt og lække ret meget, mens du er i byen *SS*.
Ang opvarmning gjorde jeg det, at jeg self tog det med over til barnepigen, men det kom kun i køleskabet. Husk at mælken kun kan holde sig i 1 døgn. Når min dreng var sulten, varmede de det i mikroovnen.
Ang ml, så prøv at se på en af de dåser, supermarkeder har med mme. Det er kun en ca beskrivelse.
Håber jeg kunne hjælpe lidt...
Kloster
- med 2 flaskebørn og 1 ammebarn.