Faddere og gudmor i kirken har ingen anden betydning end at de skal sørge for at barnet bliver opdraget i den kristne tro..
Vi har taget stilling til hvem der skal have Smilla i værst tænkelige situation. Vi har gjort det ud fra den begrundelse at der jo nok er flere i familien der gerne vil men vi vil gerne have tænkt over hvem vi syntes det skal være så hun havner der hvor vi syntes. Vi har fundet en egnet og spurgt vedkommende som så har sagt ja. Man behøver ikke gå til advokat, hvis man googler børnetestamente kan man finde et som er lavet af en advokat og som er fuldt gyldigt, både vedkommende der skal overtage barnet og jer selv skal bare skrive under. Det ønske vil så blive fulgt med mindre statsamtet finder nogen grund til at det ikke skulle ske, hvis vedkommende er alkoholiker eller narkoman eller andet som kan være til skade for barnet.
Jeg er rigtigt glad for at have det på plads, for selv om jeg ved mange gerne vil overtage Smilla så skal det være den som vi mener er den rigtige som som vi mener kan elske hende lige så højt som vi kan (eller tæt på). Syntes det er en skrækkelig tanke men nu hvor vi har det på plads tænker jeg egentligt ikke så meget over det mere..
(H)
Anmeld