Børnetestamente....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. april 2008

Tikki

...har I lavet sådan et?

/Jeanette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2008

Tynen

Næh, det har vi faktisk ikke.

Vi sikrede hende kun igennem os - Altså hvis vi begge 2 dør osv.

Trine

Anmeld

21. april 2008

Rasmine

Men menes der ikke om man har aftalt med nogen/skrevet papirer om hvem som skal "overtage" barnet i tilfælde af forældrenes død? Nej, det har vi ikke. -Endnu. :'(

Anmeld

21. april 2008

Loggidut

NEJ DET HAR VI GODT NOK IKKE ORDNET...HMMM...STOF TIL EFTERTANKE...OG TOTALT CAPS IGEN...sorry

Anmeld

21. april 2008

..

Ja, det ordnede vi allerede da hun var helt lille. Vi er nok lidt sortseere, frygter altid det værste og derfor ville vi med det samme have helt på plads hvad der skal ske med Smilla hvis hun mister både sin far og jeg.. Hader tanken:'( og får ind i mellem tanken om at noget så vidunderligt som Smilla da ikke kan overgå mig og vare ved..:$

Anmeld

21. april 2008

Tikki

puha jeg synes også det er træls at skulle tage stilling til, men tænk nu hvis det ulykkelige sker.....det gør det ikke....men hvis nu. Så ja, vi vil vil helt klart lave det nu. Hvor henvender man sig - hos en advokat eller?

Anmeld

21. april 2008

Kaufie

Hmmm....næææ...hvad går det lige ud på???

Altså er det om hvem der skal sørge for barnet hvis begge forældre dør? For det er vel et eller andet sted det man har faddere til - hvis altså barnet er døbt. Ikke ment sådan, at de skal tage barnet til sig - men sørge for der bliver taget af det på forsvarlig (og i den kristne tro) vis.

Well, men jeg er da helt sikker på min søster ville træde til.... men på den anden side ville mandens søster sikkert også gerne.... Hmm...det kunne da godt være man bliver nødt til at sætte sig ind i det - selvom det da er en møgubehagelig tanke....

Mette, nu trist til mode

Anmeld

21. april 2008

..

Faddere og gudmor i kirken har ingen anden betydning end at de skal sørge for at barnet bliver opdraget i den kristne tro..

Vi har taget stilling til hvem der skal have Smilla i værst tænkelige situation. Vi har gjort det ud fra den begrundelse at der jo nok er flere i familien der gerne vil men vi vil gerne have tænkt over hvem vi syntes det skal være så hun havner der hvor vi syntes. Vi har fundet en egnet og spurgt vedkommende som så har sagt ja. Man behøver ikke gå til advokat, hvis man googler børnetestamente kan man finde et som er lavet af en advokat og som er fuldt gyldigt, både vedkommende der skal overtage barnet og jer selv skal bare skrive under. Det ønske vil så blive fulgt med mindre statsamtet finder nogen grund til at det ikke skulle ske, hvis vedkommende er alkoholiker eller narkoman eller andet som kan være til skade for barnet.

Jeg er rigtigt glad for at have det på plads, for selv om jeg ved mange gerne vil overtage Smilla så skal det være den som vi mener er den rigtige som som vi mener kan elske hende lige så højt som vi kan (eller tæt på). Syntes det er en skrækkelig tanke men nu hvor vi har det på plads tænker jeg egentligt ikke så meget over det mere..

(H)

Anmeld

21. april 2008

Anna-Rosa

Macrolf skriver:

Faddere og gudmor i kirken har ingen anden betydning end at de skal sørge for at barnet bliver opdraget i den kristne tro..

Vi har taget stilling til hvem der skal have Smilla i værst tænkelige situation. Vi har gjort det ud fra den begrundelse at der jo nok er flere i familien der gerne vil men vi vil gerne have tænkt over hvem vi syntes det skal være så hun havner der hvor vi syntes. Vi har fundet en egnet og spurgt vedkommende som så har sagt ja. Man behøver ikke gå til advokat, hvis man googler børnetestamente kan man finde et som er lavet af en advokat og som er fuldt gyldigt, både vedkommende der skal overtage barnet og jer selv skal bare skrive under. Det ønske vil så blive fulgt med mindre statsamtet finder nogen grund til at det ikke skulle ske, hvis vedkommende er alkoholiker eller narkoman eller andet som kan være til skade for barnet.

Jeg er rigtigt glad for at have det på plads, for selv om jeg ved mange gerne vil overtage Smilla så skal det være den som vi mener er den rigtige som som vi mener kan elske hende lige så højt som vi kan (eller tæt på). Syntes det er en skrækkelig tanke men nu hvor vi har det på plads tænker jeg egentligt ikke så meget over det mere..

(H)

Tak rikke prikke...Det var god og nyttig info :)

Anmeld

22. april 2008

Tikki

Ja tak for det - jeg googler lige børnetestamente og får det på plads. Har nemlig spurgt dem vi gerne vil kunne overlade Iza til, hvis det værst tænkelige sker og har sat dem i tænkeboks. Det er jo en vigtig beslutning at tage - det vil jo være børn i sorg og børn, der skal have meget hjælp, så overskuddet i deres familie skal jo også være der.

Tak for svar
Jeanette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.