Skolestart som 5½ årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

W&M <3

nutche skriver:

hmm...du sku ha set det spørgsmål jeg stillede en herinde igår tro mig...det der var ingenting

Hehe okay.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

hellemuzz

WilliamsMor skriver:

Hejsa.

Har ingen erfaring. Men vi har lige været til samtale i børnehaven om netop dette med vores den store. han fylder 5 i december. De synes han skal starte til sommer.

Så jeg kigger lige med her .

Janie.

Hej Jania.

Mine fylder 5 år 24. feburar 2010 så de er godt 2 mdr. yngre end din søn.

Snakkede børnehaven noget om at han var følelsesmæssigt/psykisk klar? Altså ikke kun at han kan det han skal?

Hvor meget er han født for tidligt?

Mine er født 3 mdr. for tidligt. Børnehaven siger de kan det de skal og er på neveau med deres venner som er 6-9 mdr. ældre end dem, men de er i tvivl om de er følelsesmæssig modne nok til at modstå skolens krav...

Suk det er en meget svær beslutning for alle deres bedste venner både i børnehaven og privat er fra 2004 og skal starte næste år. Hvis de bliver i børnehaven et år mere er der kun få børn tilbage som er fra '05 resten er jo små.......men på den anden side skal hjernen jo være moden nok og dte kan et år mere i børnehaven give dem....men jeg synes hverken det ene eller det andet er godt nok.

Tror sagtens min søn kan nå at være klar til sommer, men er mere i tvivl om min datter. Min søn har lidt problemer med udtalelsen af S og T med arbejder godt på det og talepædagoen ser dte ikke som det store problem. Så tisser han i perioder i bukserne. Men han er nysgerrig og lærevillig. Kan stave til alle ugens dage og lægge tal sammen.

Min datter er helt renlig og hun er også intereresseret i skoelopgaver, men hun er spykisk mere følsom og trives bedst i velkendte rammer og når hun er godt forberedt.....

Det er en eget svær beslutning!!!

De skal jo skrives ind på skolen nu hvis de skal i skole til næste år.

Venligst Helle

Anmeld

24. november 2009

hellemuzz

nutche skriver:

jeps...har også en søn fra december 04 som skal starte i skole til august. dog er min søn ikke født for tidligt.

Er din søn født for tidligt? hvor tidligt?

Anmeld

24. november 2009

W&M <3

hellemuzz skriver:

Hej Jania.

Mine fylder 5 år 24. feburar 2010 så de er godt 2 mdr. yngre end din søn.

Snakkede børnehaven noget om at han var følelsesmæssigt/psykisk klar? Altså ikke kun at han kan det han skal?

Hvor meget er han født for tidligt?

Mine er født 3 mdr. for tidligt. Børnehaven siger de kan det de skal og er på neveau med deres venner som er 6-9 mdr. ældre end dem, men de er i tvivl om de er følelsesmæssig modne nok til at modstå skolens krav...

Suk det er en meget svær beslutning for alle deres bedste venner både i børnehaven og privat er fra 2004 og skal starte næste år. Hvis de bliver i børnehaven et år mere er der kun få børn tilbage som er fra '05 resten er jo små.......men på den anden side skal hjernen jo være moden nok og dte kan et år mere i børnehaven give dem....men jeg synes hverken det ene eller det andet er godt nok.

Tror sagtens min søn kan nå at være klar til sommer, men er mere i tvivl om min datter. Min søn har lidt problemer med udtalelsen af S og T med arbejder godt på det og talepædagoen ser dte ikke som det store problem. Så tisser han i perioder i bukserne. Men han er nysgerrig og lærevillig. Kan stave til alle ugens dage og lægge tal sammen.

Min datter er helt renlig og hun er også intereresseret i skoelopgaver, men hun er spykisk mere følsom og trives bedst i velkendte rammer og når hun er godt forberedt.....

Det er en eget svær beslutning!!!

De skal jo skrives ind på skolen nu hvis de skal i skole til næste år.

Venligst Helle

Hej Helle.

Ja okay kan godt se dit dilema. altså det står også senere i tråden men havde ikke set at det var for for tidlig fødte. og vidste ikke hva FTF betød da jeg skrev mit indlæg.

Vores dreng er nemlig ikke født for tidligt. Så kan ikke svare med viden om det.

Men børnehaven sagde at vores dreng kan det han skal kunne og følelses mæssigt var han også med så de synes at vi skulle skrive ham op til januar.

Venlig hilsen Janie.

Anmeld

24. november 2009

hellemuzz

WilliamsMor skriver:

Hej Helle.

Ja okay kan godt se dit dilema. altså det står også senere i tråden men havde ikke set at det var for for tidlig fødte. og vidste ikke hva FTF betød da jeg skrev mit indlæg.

Vores dreng er nemlig ikke født for tidligt. Så kan ikke svare med viden om det.

Men børnehaven sagde at vores dreng kan det han skal kunne og følelses mæssigt var han også med så de synes at vi skulle skrive ham op til januar.

Venlig hilsen Janie.

hi hi sådan kan de jo gå

Ja det er jo væsentligt at de er født for tidligt for ellers var jeg ikke selv i tvivl

venligst Helle

Anmeld

24. november 2009

W&M <3

hellemuzz skriver:

hi hi sådan kan de jo gå

Ja det er jo væsentligt at de er født for tidligt for ellers var jeg ikke selv i tvivl

venligst Helle

Ja nemlig.

Janie.

Anmeld

24. november 2009

Lone Jakobsen

hellemuzz skriver:

Er din søn født for tidligt? hvor tidligt?

hejsa

nej som jeg netop skriver, så er min søn ikke for tidligt født. han er bare en af dem der også starter som 5 årig.

Anmeld

24. november 2009

hellemuzz

nutche skriver:

hejsa

nej som jeg netop skriver, så er min søn ikke for tidligt født. han er bare en af dem der også starter som 5 årig.

Ok, men det jeg har behov for at spare med er forældre til for tidligt fødte børn der er startet i skole som 5½ årig (året før de fylder 6 år) da der er en væsentlig forskel på disse børn.

Mange af dem får problemer i skoeln men enkelte gør ikke og fore4ningen anbefaler man venter skolestart til så sent som muligt men vi har vores grunde til at overveje tidligt skolestart men har selvfølgelig også en masse bekymringer og jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre fra forældre til for tidligt fødte børn der er startet tidligt i skole og hvordan det er gået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.