WilliamsMor skriver:
Hejsa. 
Har ingen erfaring. Men vi har lige været til samtale i børnehaven om netop dette med vores den store. han fylder 5 i december. De synes han skal starte til sommer.
Så jeg kigger lige med her . 
Janie.
Hej Jania.
Mine fylder 5 år 24. feburar 2010 så de er godt 2 mdr. yngre end din søn.
Snakkede børnehaven noget om at han var følelsesmæssigt/psykisk klar? Altså ikke kun at han kan det han skal?
Hvor meget er han født for tidligt?
Mine er født 3 mdr. for tidligt. Børnehaven siger de kan det de skal og er på neveau med deres venner som er 6-9 mdr. ældre end dem, men de er i tvivl om de er følelsesmæssig modne nok til at modstå skolens krav...
Suk det er en meget svær beslutning for alle deres bedste venner både i børnehaven og privat er fra 2004 og skal starte næste år. Hvis de bliver i børnehaven et år mere er der kun få børn tilbage som er fra '05 resten er jo små.......men på den anden side skal hjernen jo være moden nok og dte kan et år mere i børnehaven give dem....men jeg synes hverken det ene eller det andet er godt nok.
Tror sagtens min søn kan nå at være klar til sommer, men er mere i tvivl om min datter. Min søn har lidt problemer med udtalelsen af S og T med arbejder godt på det og talepædagoen ser dte ikke som det store problem. Så tisser han i perioder i bukserne. Men han er nysgerrig og lærevillig. Kan stave til alle ugens dage og lægge tal sammen.
Min datter er helt renlig og hun er også intereresseret i skoelopgaver, men hun er spykisk mere følsom og trives bedst i velkendte rammer og når hun er godt forberedt.....
Det er en eget svær beslutning!!!
De skal jo skrives ind på skolen nu hvis de skal i skole til næste år.
Venligst Helle
Anmeld