Influenza H1N1, lungebetændelse og skod måned...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Strack

ja jeg skal lige af med lidt galde... sorry men trænger til at komme ud med det...

Det hele startede 1 okt hvor vi må en tur på Glostrup da Lars har fået sig et attack i sygdommen, han har føleforstyrelser i det meste af venstre side.. han bliver sat på medrol kur (binyrebakhomon) i 16 dage og de vil meget gerne ha han fortsætter den kemo kur han har udsat i 2 år!!!

så den 27 okt får han kemo, det går okay der er kun få bivirkninger, men desværre bliver hans attack værre, så den 6 nov står den på endnu en medrol kur... han har nu ik kun føleforstyrrelser men også "spasmer" i venstre arm der gør han laver pludselige bevægelser han ik kan styre...

han har siden han fik kemo hostet meget og jeg må indrømme jeg har været meget bekymret for ham... han plejer at blive aktiv af medrolkuren da der er en form for speed i, men denne gang sover han rigtig meget.

vi er så heldige at Mia får sig en gang skarlagensfeber samtidig, hun er dog ik vildt mærket af det men skal jo holdes hjemme... og da jeg arbejder hjemme og Lars falder i søvn kommer hun jo ind til mig hele tiden...

det ender med jeg skriver en mail til min chef om hele situationen jeg kunne ik overskue mere, ville bare gerne være der for min familie og deltage i alle de sygehusbesøg lars har...

det ender med en fyring i sidste uge jeg bliver fritstillet og har 3 mdr opsigelse. jeg må indrømme at det selvfølgelig er død ærgeligt at miste mit ellers gode job, men jeg er lettet... jeg kunne ik mere...

i torsdags er vi så til lægen med Lars da han har ledsmerter og stadig hoster enormt... de siger det er influenza A og pga han er på medrol osv. får han pencilin...

idag mandag da vi står op kan jeg se på lars at han er blevet meget dårligere, han har 38 i feber. så jeg får en tid ved lægen. lægen er bekymret da medrolen åbenbart går ind og slår feberen ned, hvilket forklarer han har influenza uden feber (gir det mening) men nu er der jo feber og imorgen er sidste dag på medrol. lægen overvejer indlæggelse og ringer også til nykøbing sygehus. han undersøger Lars MEGET grundigt og han finder en lungebetændelse oven i hans influenza men da Lars ilter blodet fint nok beslutter han at gi ham Tamiflu piller og en ny stærkere pencilin og har det ik virket onsdag morgen skal han indlægges...

og så går jeg jo lige på ekstra bladet og finder dette citat

Lungebetændelse og H1N1
Når man er ramt af en kronisk sygdom og er medtaget i forvejen, har man en øget risiko for at blive alvorligt syg og i værste fald dø af det, hvis man får influenza A.
- Hvis man bliver ramt af en lungebetændelse, kan man typisk få penicillin, der ret effektivt slår infektionen ihjel, men hvis man så bliver ramt af en influenza A oven i, og der måske går for lang tid, før man opdager influenza-infektionen, risikerer man at dø af den,

det var ik lige det fedeste... men selvfølgelig bliver Lars rask igen!!!!!!!!!!

oveni alt det måtte jeg købe hans piller på klods da der er en der skylder os penge men brænder os af, det var nok lige lidt for pinligt

så ja lorte måned.... sygdom sygdom sygdom sygdom, fyring og sygdom...

Mike snotter og hoster også meget så frygter han også bliver ramt, men nu må vi se...

og ja oven i det bor vi jo i et pragtfuldt hus uden isolering og det regner ind af vinduer og i vores seng.. weee. men nu er vi skrevet op til noget nyt!!!

det var lige en god gang galle fra mig, håber i kan ta det, trængte til at komme ud med det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha mette. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige. Jeg syntes I er ramt af så meget, og nu det her.

Jeg kunne ikke rigtig forstå på det om Lars er indlagt nu eller hvad? Jeg ville da lige vise det der fra avisen til hospitalet, så de lige kan holde EKSTRA øje med ham.

Hvofro er han ikke blevet vaccinceret mod h1n1??? Det er Tom, fordi han har astma jo. Så han får også lungebetændelse af den slags. Vi får svar i morgen, om han også skal vaccineres mod lungebetændelse.

Jeg håber at I får nogen gode løsninger på tingene og I snart bliver raske... KRAM

Anmeld

23. november 2009

Tina2

Puha Mette, jeg synes godt nok I er ramt!!!! Og hvad sker der lige med det hus!? Bor I ikke stadig med jeres forældre? Kan de ikke få det repareret, er det ikke deres hus? Ligner sgu da ingenting I bor sådan, og især ikke når Lars er så syg som han er :-(

Jeg håber virkelig han kommer godt over det hele og det attack ikke tager for hårdt på ham heller.....

Hvor er det bare synd for jer, ville ønske jeg kunne hjælpe jer:-(

Stort cyberkram til dig!

Tina

Anmeld

23. november 2009

Strack

Zafir: han er ik indlagt men bliver det onsdag hvis der ik er nogen bedring.

ved egentlig ik hvorfor han ik er blevet vaccineret....

Tina: jo vi bor med vores forældre, men meget tyder på de er "ligeglade" DE har fået nye vinduer!! og de har da også købt til os, men da Allan skulle sætte dem i var de for små, men de mente bare vi skulle "spartle ud" så de kom til at passe men det nægtede Allan da han siger det er dybt uforsvarligt...

Lars har prøvet at lappe hullerne i vores tag, men det regner stadig ind lige midt i vores seng, så vi har måtte smide vores topmadres ud da den lugtede af mug så nu sover vi ik særlig godt... men hva...

de tror heller ik helt på Lars er SÅ syg, det virker ihvertfal ik sådan, når vi siger vi godt kunne tænke os f.eks et gulv ude i vores gang, siger de bare jamen det er da bare at gå igang... de fatter ik hvad den sygdom betyder for os det gør ondt

der er vist heldigvis ik så lang ventetid på de rækkehuse vi er skrevet op til, men frygter vi ik kan låne til indskudet....

men ja jeg gåber virkelig også snart det vender kan ik mere

min svigerfar har ik talt til mig siden jeg blev fyret.......

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Strack skriver:

Zafir: han er ik indlagt men bliver det onsdag hvis der ik er nogen bedring.

ved egentlig ik hvorfor han ik er blevet vaccineret....

Tina: jo vi bor med vores forældre, men meget tyder på de er "ligeglade" DE har fået nye vinduer!! og de har da også købt til os, men da Allan skulle sætte dem i var de for små, men de mente bare vi skulle "spartle ud" så de kom til at passe men det nægtede Allan da han siger det er dybt uforsvarligt...

Lars har prøvet at lappe hullerne i vores tag, men det regner stadig ind lige midt i vores seng, så vi har måtte smide vores topmadres ud da den lugtede af mug så nu sover vi ik særlig godt... men hva...

de tror heller ik helt på Lars er SÅ syg, det virker ihvertfal ik sådan, når vi siger vi godt kunne tænke os f.eks et gulv ude i vores gang, siger de bare jamen det er da bare at gå igang... de fatter ik hvad den sygdom betyder for os det gør ondt

der er vist heldigvis ik så lang ventetid på de rækkehuse vi er skrevet op til, men frygter vi ik kan låne til indskudet....

men ja jeg gåber virkelig også snart det vender kan ik mere

min svigerfar har ik talt til mig siden jeg blev fyret.......

For fanden da Mette... Nogen skulle tage og smide noget i hovedet på jeres forældre. Det kan skuda ikke være rigtig altså

Fåk jeg blir så harm!!!

Hvorfor har han ikke talt med dig fordi du blev fyret???... Sindsygt...

Anmeld

23. november 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Hej Mette

Ved slet ikke hvad jeg skal sige. I skjuler det sq godt at det står så slemt til. 

Har mega dårlig samvittighed over at at Lars tørrede op efter mit lille uheld. Ved godt at han gerne vil gøre det så godt (og det gør han), men det bider jo ham selv i halen bagefter.  

Jeg ved godt alt det med jeres vinduer og loft. Det var jo til at mærke tydeligt i weekenden, hvor vi lå og frøs i vores soveposer, der ellers kan klar ned til -10 grader og sikke en facade jeres forældre kan stille op, når vi er forbi.  Så er de jo ihhh åhhh så søde. Og nøj, hvor har jeg lyst til at gå ned og give dem en ordentlig opsang. De kan sq ikke være det bekendt. Det er søn, svigerdatter og børnebørn det går ud over og så bruger de pengene på alt mulig andet.. 

Jeg er rasende på jeres vegne og skal virkelig vare min mund hver gang jeg ser dem. 

Håber i får den nye bolig og så må vi sq lave en indsamling, hvis alt andet går galt... I SKAL BARE VÆK DERFRA!! OG DET KAN IKKE GÅ HURTIGT NOK... 

Måske var det den skjulte feber, der gav ham hjertebanken i lørdags. Kroppen er jo på mega overarbejde. 

Er altså imponeret over at du alligevel holder næsen i vandskorpen og ikke knækker helt sammen. Det havde jeg gjort... For os, som "bare" er venner er det også hårdt at se Lars bliver dårligere, men det er jo din mand....  Ja, det gør ondt langt ind i hjertet. 

Et kæmpe knus og et stort kram herfra amager.

ps. Du må gerne hilse Lars-musen og sige at han får høvl hvis han har smittet os andre.. *s* 

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Hej Mette

Ved slet ikke hvad jeg skal sige. I skjuler det sq godt at det står så slemt til. 

Har mega dårlig samvittighed over at at Lars tørrede op efter mit lille uheld. Ved godt at han gerne vil gøre det så godt (og det gør han), men det bider jo ham selv i halen bagefter.  

Jeg ved godt alt det med jeres vinduer og loft. Det var jo til at mærke tydeligt i weekenden, hvor vi lå og frøs i vores soveposer, der ellers kan klar ned til -10 grader og sikke en facade jeres forældre kan stille op, når vi er forbi.  Så er de jo ihhh åhhh så søde. Og nøj, hvor har jeg lyst til at gå ned og give dem en ordentlig opsang. De kan sq ikke være det bekendt. Det er søn, svigerdatter og børnebørn det går ud over og så bruger de pengene på alt mulig andet.. 

Jeg er rasende på jeres vegne og skal virkelig vare min mund hver gang jeg ser dem. 

Håber i får den nye bolig og så må vi sq lave en indsamling, hvis alt andet går galt... I SKAL BARE VÆK DERFRA!! OG DET KAN IKKE GÅ HURTIGT NOK... 

Måske var det den skjulte feber, der gav ham hjertebanken i lørdags. Kroppen er jo på mega overarbejde. 

Er altså imponeret over at du alligevel holder næsen i vandskorpen og ikke knækker helt sammen. Det havde jeg gjort... For os, som "bare" er venner er det også hårdt at se Lars bliver dårligere, men det er jo din mand....  Ja, det gør ondt langt ind i hjertet. 

Et kæmpe knus og et stort kram herfra amager.

ps. Du må gerne hilse Lars-musen og sige at han får høvl hvis han har smittet os andre.. *s* 

Jeg er med på den der indsamling til jeres indskud!!!

Anmeld

24. november 2009

Strack

Rikke du skal ik ha dårlig samvittighed det ved du godt

er glad for det ik lyser ud af os for vi prøver virkelig at være så glade som vi kan, og ønsker bare at ha det hyggeligt...

må indrømme jeg lige nu er godt træt af det hele der står 5 skåle i min seng hvor det drypper ned i så jeg må gå i stuen og sove... det kan delme ik være rigtig vi ik kan ligge i vores seng når det regner uden at blive våde

håber sku min humør stiger imorgen

Anmeld

24. november 2009

Annette

Undskyld jeg siger det Mette.
Men jeres forældre vil da slet ikke jer noget godt.
For hvis de ville så havde de hjulpet jer en del mere, nu når I bor i samme hus..

Jeg er ked af at Lars har det så skidt, men jeg håber på at han får det bedre så han ikke behøver blive indlagt i morgen..

Held og lykke med det hele, krydser fingre for Lars og en ny bolig for jer.

Knus Annette

Anmeld

24. november 2009

tumle81

Puha Mette...

Det er jeg virkelig ked af at høre. Det må være utrolig hårdt for jer med alt det I skal gå igennem...

Jeg håber virkelig at I snart finder noget bedre at bo i, og pengene skal vist ikke være et problem, så hjælper os tøser her på baby.dk

Jeg håber at Lars slipper for iindlæggelse, men hvis det er det der skal til, er det bare at gøre det selvom det bliver hårdt...

Ked af at høre det med dit job, men det kunne godt lyde som en god faktor til stress, så måske er det for det bedste lige nu...

Knus og kram Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.