Hjemmelavet mad vs. Nestlè

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

MOR-til-2

uhh ha havede det samme problem med min forstefødte , og ja det nestle grød er det rene sukker,

vi begynte at købe ris grød ved urtekram , det skal du selv koge op med vand og smør,   men smager ikke nær så godt som det andet , så vi begyndte at blande det op med lidt frugt mos , og så kan jo love dig for at lillemanden gad spise det , så puttede vi mindre og mindre i og tilsidst gad han med stor appetit at spise den dejlige hjemmelavet grød uden frugtmos : )

du kan også prøve at koge den op med flaskemælk (synet alomin) ( den grønne pakke ) , det råd gav min sunhedsplejske, da det både mætter men også giver vitaminer og så smager det lidt sødt : )

held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
MOR-til-2 skriver:

uhh ha havede det samme problem med min forstefødte , og ja det nestle grød er det rene sukker,

vi begynte at købe ris grød ved urtekram , det skal du selv koge op med vand og smør,   men smager ikke nær så godt som det andet , så vi begyndte at blande det op med lidt frugt mos , og så kan jo love dig for at lillemanden gad spise det , så puttede vi mindre og mindre i og tilsidst gad han med stor appetit at spise den dejlige hjemmelavet grød uden frugtmos : )

du kan også prøve at koge den op med flaskemælk (synet alomin) ( den grønne pakke ) , det råd gav min sunhedsplejske, da det både mætter men også giver vitaminer og så smager det lidt sødt : )

held og lykke med det

Også en rigtig god ide,tak

Havde faktisk overvejet at anskaffe det Allomin fordi jeg har hørt det skulle mætte mere.Vi døjer noget med at mætte ham til natten.

Anmeld

24. november 2009

Ni-ko-li-ne

Også en rigtig god ide,tak

Havde faktisk overvejet at anskaffe det Allomin fordi jeg har hørt det skulle mætte mere.Vi døjer noget med at mætte ham til natten.

jeg måtte liiiiige.... FÅR HAN PULVERGRØD I DP???? hvad sker der lige.... ja undskyld mig, men det hedder sig at de skal tilbyde normal sund og varieret kost!

kig evt på linket, det er pulvergrød uden sukker eller andet i forklædning... brugte den selv:0)

http://www.helsebasen.dk/product.asp?product=191

Anmeld

24. november 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
ka-ri-na skriver:

jeg måtte liiiiige.... FÅR HAN PULVERGRØD I DP???? hvad sker der lige.... ja undskyld mig, men det hedder sig at de skal tilbyde normal sund og varieret kost!

kig evt på linket, det er pulvergrød uden sukker eller andet i forklædning... brugte den selv:0)

1000 tak,ser spændende ud

Altsåååå...jeg er ikke 100 på at det er pulvergrød han får,men da vi var nede til det sidste møde snakkede hun om at få købt noget grød,og hun fortæller også at han spiser så og så meget grød,så det gik jeg egentlig bare ud fra.Men jeg må da nok hellere lige spørge inden jeg sådan fortæller røverhistorier

Anmeld

24. november 2009

mor_sabina

ka-ri-na skriver:

Jeg fik samme tanke. Jeg ville sende madpakke med så.

Men er han ikke snart ved at være klar til bondebrød? Min sundhedsplejerske sagde jeg bare skulle igang så jeg gav ham rugbrød direkte fra grød, og det går forrygende.

Anmeld

24. november 2009

JustAnotherName

Kunne man lave en overgang, hvor du blander dit eget og Nestlé 50/50.....så kan han stadig smage den søde smag, som han er blevet vild med, og langsom kan du så gøre det til mere og mere hjemmelavet uden Nestlé i mere ?!?

Anmeld

25. november 2009

Mca<3

Ja lyder også forkert i mine øre hvis han får pulver grød i dp ...  Han er bestemt ikke for stor til ris grød , det bliver man da aldrig for stor til , min søn på 14 elsker det også ,,, Her er vi også i gang med bondebrød ,, ellers får han også manna grød,risgrød mm lavet på mme .. I grøntsags mosen får han gulerødder da det gør den sød , det er et hit tilsatb torskerogn evt .

Anmeld

25. november 2009

Pia

Da jeg fik min første datter (2006) var jeg helt sikkert også at den holdning at mit barn kun skulle have købemad ( nestlee osv) når vi havde en travl dag, altså som en nødlsning..

Men jeg blev klogere måtte jeg indrømme..
Min datter ville den gang ikke spise noget af det jeg lavede til hende..
Jeg prøvde alle de gode råd man kan få for og få grøden til og smage af noget..
Ja selv købe grøden ville hun ikke spise..
Nå men jeg blev ved med at tilbyde hende noget hver dag.. Den ene dag mit den anden dag det færdig købte..
Hun var 8 mdr inden hun begyndte og spise noget der bare kunne ligne et måltid..
Jeg græd snot og havde flere samtaler med min sp.. Jeg var jo en "dårlig" mor når jeg gav mit barn købe mad smæk fuld af sukker osv..

Hun sendte mig så til en diætis hvor vi talte om det købe mad..
Og faktisk sagde diætisten at det var ok og bruge...

Jeg så så også den udsendelse der var tilbage i august i år omkring købe maden.. Og fik noget af et chok over de resultater de kom frem til..
Måtte så igen lige have en snak med min sp, da jeg jo har fået en datter mere og hun skal / er jo også igang med grød..
For nok engang står jeg lidt i samme dilemma.. Hun vil nu godt spise grøden, men blir hurtig træt af det samme slags grød og man skal jo ikke skifte hver dag, det kan deres maver jo ikke lige klare og slet ikke Louises mave, da hun døjer med hård mave ..

Nå men sp og jeg havde en god snak..
Som min sp sagde: hvis alle de baby produkter var så frygtlige som de sommetider blir frem sat til, så ville de altså ikke stå på hylderne i butikkerne..
Men det er jo nok et holdnings spørgsmål.

Så nu får min datter den ene dag mit hjemmelavet grød og næste dag færdig købt grød..
Og hver dag får hun sveskemos på, for og holde hendes mave igang..
Og nu skal vi så til og begynde med mos også.. Her blir det så kun det hjemmelavet hun får..

Må indrømme at så længe min datter er glad og tilpas og trives og spiser, så er jeg glad..
Betyder det så at hun skal have halvt af hver mad, så er det ok med mig..
Hun holder en fint vægt og er ikke for tyk og det er det vigtigste for mig..

Min ældste datter er i dag meget tynd og har altid været det og det er også selvom hendes babymad bestod af havlt af hver...

Ang løbe grød/pulver i dp, så fik vi afvide da Lærke var lille at det må de gerne bruge, det er helt ok..
Og faktisk syntes jeg også det er ok de bruger det.. De har sku nok og se til og kan ikke stå og lave en masse grød/mos fra bund og skal smøre rugbrøder osv..

Syntes nogle gang vi som forældre er alt for krævende for hva de forskellige pasnings steder skal tilbyde vores børn.. vi glemmer at de jo også kun er mennesker og at det jo altså har en del børn og skal tage hensyn til...

Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.