Hjemmelavet mad vs. Nestlè

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.768 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Vi har fået os et problem,som jeg håber at få nogen gode råd mod

Vi begyndte for et par uger siden at give Alexander det der færdiglavede Nestlè grød pulver,og det var han også vældig begejstret for.Problemet nu er at han ikke rigtig gider min hjemmelavede mad mere,heller ikke selvom jeg kommer frugtmos i.Hverken majsgrød eller kartoffelmos med grøntsager gider han.Men hvis vi så laver en portion grød spiser han fint.

Hvad pokker gør vi for at få ham til at spise mors hjemmelavede mad også?Det kan jo godt blive lidt dyrt og besværligt i længden hvis knægten kun vil spise Nestlè

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Ayasmor

Pernilleh skriver:

Vi begyndte for et par uger siden at give Alexander det der færdiglavede Nestlè grød pulver,og det var han også vældig begejstret for.Problemet nu er at han ikke rigtig gider min hjemmelavede mad mere,heller ikke selvom jeg kommer frugtmos i.Hverken majsgrød eller kartoffelmos med grøntsager gider han.Men hvis vi så laver en portion grød spiser han fint.

Hvad pokker gør vi for at få ham til at spise mors hjemmelavede mad også?Det kan jo godt blive lidt dyrt og besværligt i længden hvis knægten kun vil spise Nestlè

Det færdiglavede grød smager meget sødt, så tænker om det er den smag han godt kan lide.. Har du evt. prøvet at søde den hjemmelavede mad med en smule MME. Den kan du evt. også lige så stille trappe ud af igen, så han vænner sig til den knap så søde smag af mors lækre mad igen.. 

Anmeld

23. november 2009

Trolde_mor

Pernilleh skriver:

Da man lavede den forbrugerundersøgelsen, på de færdigretter man kunne købe til babyer, fortalte man at den færdigekøbte mad var meget sødt.

Så måske det der har noget at sige? Nestlé maden er mere sødt end den du laver og derfor vil Alezander ikke spise den?

Har du prøvet at smage på Nestlé maden?

Anmeld

23. november 2009

Mumto3

Det er ikke kun dyrt, det er heller ikke nær så sundt! Der er lavet nogle undersøgelser af det der pulvergrød, og resultat var at man godt måtte give det til sine børn i en snæver vending, men at det ikke kunne erstatte et nærigsrigt måltid. (De nævnte at hvis man f.eks. tager i sommerhus og lige er ankommet og barnet er sulten, så er det fint nok med en gang pulvergrød, indtil man kan servere 'rigtigt' mad for barnet når man er installeret).

Der er masser af børn (de fleste tror jeg) ville foretrække pulvergrøden frem fra mors hjemmelavede, og det er fordi den dels er mere findelt (= ikke så mange fibre) og dels er meget sød. (alt for sød i følge tænk og test).

Så jeg tror desværre at der kun er en vej frem og det er KUN at tilbyde din hjemmelavede mad. I starten vil han ikke spise i håb om at noget af det ' lækre' kommer på bordet bagefter, men til sidst er han så sulten at han også vil spise din sunde, gode, kraftfulde, smagsfulde og ikke mindst næringsfulde mad.

Anmeld

23. november 2009

tascia

kan godt forstå din søn! det er så sødt at det næsten burde betegnes som dessert (hvis du spørger mig)

det hjemmelavede er meget mere smagsneutral og på ingen måder sødt (ud over det frugtmos man evt. putter på)

vi oplevede det modsatte, min dreng var vant til hjemmelavet så han nægtede købegrøden!!!

har ikke noget godt råd desværre, men hvis det var mig ville jeg bare blive ved med at servere den hjemmelavede, måske vænner han sig til smagen??

Anmeld

24. november 2009

Riwe

Min søster havde samme "problem" med min nevø.

Han lærte at spise hjemmelavet grød ved at hun blandede pulvergrøden op med hjemmelavet grød. Gradvist kom der mindre og mindre pulvergrød i indtil det kun var hjemmelavet grød.

Grød lavet på rismeil og MME er sødere end f.eks. majsmelsgrød. Ellers er boghvedemelsgrød også godt. God kamp med det.

Anmeld

24. november 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Tak alle

Vi prøvede i dag med majsgrød og blandede mme i,han spiste kun et par skefulde.Vi vil prøve det med at blande lidt pulvergrød i,god ide.

Men vi kan desværre ikke undgå at han får pulvergrød for det får han i dagplejen.

Min mand insisterer på at jeg skal spørge,om der er nogen der har nogen gode opskrifter?Jeg siger til ham,at det er meget simpelt,lav grød og bland evt. frugtmos i,men han mener så at I kloge kvinder måske har nogle guldkorn mht. hvilken slags frugtmos osv.

Tænkte også på...han er for stor til risgrød nu,ikke?Han er næsten 7 måneder.For vi har ikke så mange muligheder med grød...øllebrød vil han ikke røre med en ildtang...havregrød kaster han op af pga. klumperne.Så vi har egentlig kun majsgrød og maizenagrød i øjeblikket at byde ham.

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

Pernilleh skriver:

Tak alle

Vi prøvede i dag med majsgrød og blandede mme i,han spiste kun et par skefulde.Vi vil prøve det med at blande lidt pulvergrød i,god ide.

Men vi kan desværre ikke undgå at han får pulvergrød for det får han i dagplejen.

Min mand insisterer på at jeg skal spørge,om der er nogen der har nogen gode opskrifter?Jeg siger til ham,at det er meget simpelt,lav grød og bland evt. frugtmos i,men han mener så at I kloge kvinder måske har nogle guldkorn mht. hvilken slags frugtmos osv.

Tænkte også på...han er for stor til risgrød nu,ikke?Han er næsten 7 måneder.For vi har ikke så mange muligheder med grød...øllebrød vil han ikke røre med en ildtang...havregrød kaster han op af pga. klumperne.Så vi har egentlig kun majsgrød og maizenagrød i øjeblikket at byde ham.

bogvedegrød, majsgrød og hirsegrød (af hirseflager) var de to jeg brugte faktisk.... og så blandede jeg lidt forskelligt i, der kunne vende ham til klumper og stille og roligt lære ham at tygge maden,så han også var lidt bedre rustet til rugbrødet.

Jeg ved ikke om det er bedre/sundere/klogere end at bruge almindeligt sukker. Men jeg blandede ofte vanille sukker i for eksempel æblegrød, så den ikke var så sur.. det virkede rigtig godt her for begge ungerne....

Anmeld

24. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg havde også lidt det samme problem med min søn, da jeg (dumme dumme mig) gav han pulvergrød som det første grød han fik. Men er nu gået over til min egen hjemmelavede. Den ville han slet ikke spise i starten, men blev ved med at prøve, og nu går det langt bedre. Jeg kommer enten banan, æble, pære eller lignende i grøden, samt en smule mme og solsikkeolie. Så glider det ned 

Men et råd fra mig KØB IKKE pulvergrød.

Anmeld

24. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Pernilleh skriver:

Tak alle

Du kan hente et opskrifthæfte her:

http://www.okologi.dk/Forbruger/Babymad/Default.asp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.