Gravid i 15.uge nu med opkast men uden feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.537 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Hyner

Er det normalt??

For dælan jeg har det mærkeligt i min mavse, totalt kramper.. Og fra i morges er jeg så også begyndt at kaste op, gult og slimet.

Jeg har ikke feber eller er svimmel, kun den de der mavekramper og så ellers bare vammelt opkast...

Burde man ringe til lægen???

Krams Henriette -syg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Helle30

Jeg vil da tro, opkastningen godt kan vare til 15. uge. Den ved jo ikke, der står 12 uger i lærebøgerne.

Har ikke haft kvalme og opkastninger med nogen af pigerne, men jeg var helt ufatteligt træt, og med Sofie varede det noget mere end de første 12 uger.

Hvis du ikke har feber, og du har indtryk af, at en del af dit væske- og fødevareindtag får lov til at blive nede og gøre gavn, så synes jeg ikke, du behøver ringe til lægen. At det er gult og slimet, kan jeg ikke lige gennemskue, men jeg ved, at hvis det også er gult og slimet den anden vej, så kan det være noget med fordøjelsen/ nyre, lever, galle, der er kuk i. Og så ville jeg kontakte lægen.

- Helle - måske til hjælp

Anmeld

23. november 2009

Hyner

Jeg må da indrømme at jeg er da lidt bekymret når det sådan pludselig er kommet... Skal måske lige sige at Emma havde en tur lørdag aften hvor hun kastede op en milliard gange. Men i går var hun tip top igen... Problemet er jo at når jeg nu har det sådan så er lysten der jo heller ikke til at spise, så det har jeg ikke fået for meget af... Det gule er jo nok galde (det samme som hos en hund) og det er jo fordi der ikke er noget at kaste op af..

Tror nu alligevel jeg lige skal høre min doktormand af...

Tak for svar Henriette

Anmeld

23. november 2009

Susan1978

Hyner skriver:

Er det normalt??

For dælan jeg har det mærkeligt i min mavse, totalt kramper.. Og fra i morges er jeg så også begyndt at kaste op, gult og slimet.

Jeg har ikke feber eller er svimmel, kun den de der mavekramper og så ellers bare vammelt opkast...

Burde man ringe til lægen???

Krams Henriette -syg

at det er gult og slimet - er det ik fordi det er galde? altså fordi du ikke har noget i maven du kan kaste op?

Hyner, det kan også være en omgang roskildesyge... den florer mega meget i øjeblikket.

God bedring.

Anmeld

23. november 2009

Susan1978

Hyner skriver:

Jeg må da indrømme at jeg er da lidt bekymret når det sådan pludselig er kommet... Skal måske lige sige at Emma havde en tur lørdag aften hvor hun kastede op en milliard gange. Men i går var hun tip top igen... Problemet er jo at når jeg nu har det sådan så er lysten der jo heller ikke til at spise, så det har jeg ikke fået for meget af... Det gule er jo nok galde (det samme som hos en hund) og det er jo fordi der ikke er noget at kaste op af..

Tror nu alligevel jeg lige skal høre min doktormand af...

Tak for svar Henriette

hmm 2 sjæle samme tanke. !

Anmeld

23. november 2009

Hyner

Susan1978 skriver:

at det er gult og slimet - er det ik fordi det er galde? altså fordi du ikke har noget i maven du kan kaste op?

Hyner, det kan også være en omgang roskildesyge... den florer mega meget i øjeblikket.

God bedring.

Roskildesyge??? Plejer det ikke være begge veje??

Anmeld

23. november 2009

Susan1978

Roskildesyge??? Plejer det ikke være begge veje??

nej ik altid..

jeg plejer for det meste kun at kaste op.. prøvede det også da jeg ventede Emil..  jannik var helt bange for at fosteret tog skade af mavekramperne.. men det sagde JM (var til scanning dagen efter) at det skete der intet ved ...

er ret sikker på at Emma har smittet dig..

Anmeld

23. november 2009

Hyner

Susan1978 skriver:

nej ik altid..

jeg plejer for det meste kun at kaste op.. prøvede det også da jeg ventede Emil..  jannik var helt bange for at fosteret tog skade af mavekramperne.. men det sagde JM (var til scanning dagen efter) at det skete der intet ved ...

er ret sikker på at Emma har smittet dig..

forbandede tøs

Hvor længe vare det sådan ca... for de kramper er da ubehagelige...

Anmeld

23. november 2009

Susan1978

Hyner skriver:

forbandede tøs

Hvor længe vare det sådan ca... for de kramper er da ubehagelige...

forhåbentlig kun 1 døgns tid..

æblejuice Henriette.. det er skide godt!  råddet er fra den JM der scannede dengang.

Anmeld

23. november 2009

Hyner

Susan1978 skriver:

forhåbentlig kun 1 døgns tid..

æblejuice Henriette.. det er skide godt!  råddet er fra den JM der scannede dengang.

yaiks....... jeg kan ikke udstå æblejuice

føj var lige på tur til kummen bare ved tanken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.