ha ha ha Loggi - du er tosset og må hellere ringe efter den blå vogn 8(:D
Nej, ved du hvad, Iza spørger også: "a det" til det hele. Hun har før sagt." mam man" i forbindelse med mad, men det forsvandt da hun skulle lære at kravle. Nu er hun så igen begyndt at sige: "Mmmm -mam mam mam", når hun er sulten. Troede også det var et tilfælde, men de sidste 3 dage har hun sagt det omkring de tidspunkter, hvor hun plejer at spise....lidt sjovt. Hun Kender også ord for få forskellige ting nu, som far (ikke mor (?)), musik, sut, sove......Det kan jeg se ved at hun feks giver mig sutten, hvis jeg spørger om den - kigger på far, hvis jeg spørger hvor han er og kigger på radioen, hvis jeg spørger om vi skal høre musik. Ellers så siger hun noget konstant - hun ævler virkelig og bruger forskellige tonefald med disse vrøvleord. Og det lyder også som om hun kan synge. I går var faderen lige udenfor og da han kom ind igen, kiggede hun på ham og sagde: "a dulle grolle grolle?" (og gik op i tonefaldet, som om hun spurgte ham om, hvad han havde lavet) - det var så sjovt.
Hvis nu man selv ævler en del.....det gør jeg 8D..så tror jeg de opfanger mange ord - flere end man regner med. Det kan godt være det så bare er ordlyden de kopierer og så senere forstår at bruge dem i en sammenhæng. Det afhænger jo af den respons, de får tilbage på det, de siger.
Jeg tror roligt, du kan regne med det Tif siger - jeg har en bog om udvikling, hvor der står, at nogle børn fra ca. 9-10 måneders alderen kan sige deres første ord...så det passer vel meget godt :)
Anmeld