hallo, så skal jeg lige have lidt hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. april 2008

Loggidut

jeg tror altså jeg er tæt på at blive skør...

tif siger jo som jeg skrev mor, dog er hun gået fra det og siger nu far i stedet for...
ud over det siger hun a da, og peger på sine sager, det plejer kun at være hendes prinsessekop hun gør det ved, og vi siger jo prinsesse hver gang...pædagogisk nok (aner ikke om hun spørger, men det lyder sådan)

her til morgen da jeg lavede havregrød, peger hun fandme skråt bag ud, peger på microosen, og siger a da...og jeg gloede måbende, og troede bare det var et tilfællede...

men nu hev jeg hende lige op af sengen, og sad med hende...og hun fik en bold at lege med...så peger tøsen igen på bolden, og siger a da...drejer den lidt, og siger igen a da...hver gang hun nåede et nyt billede på bolden...hvorefter hun kigger op på mig (det ligner jo grandgiveligt et spørgsmå)

men så kommer spørgsmålet...hvad tid skal børnene begynde at snakke lidt?

jeg er da bange for det er mig der høre syner...kan det virkelig passe der begynder at komme sprog på? jeg syntes selv det lyder urimeligt, men hele familien jubler når hun siger det, undtagen michael, der bliver ved med at sige der er et tilfællede at hun siger far og a da...

kom lige ind i kampen, hvad siger jeres poder...pleace, sig de siger noget...for jeg er da bange for jeg er ved at blive skør!

jeg kan ikke huske en skid om hvad tid drengene begyndte at sige ord...så nu må i komme ind i kampen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2008

Tikki

ha ha ha Loggi - du er tosset og må hellere ringe efter den blå vogn 8(:D

Nej, ved du hvad, Iza spørger også: "a det" til det hele. Hun har før sagt." mam man" i forbindelse med mad, men det forsvandt da hun skulle lære at kravle. Nu er hun så igen begyndt at sige: "Mmmm -mam mam mam", når hun er sulten. Troede også det var et tilfælde, men de sidste 3 dage har hun sagt det omkring de tidspunkter, hvor hun plejer at spise....lidt sjovt. Hun Kender også ord for få forskellige ting nu, som far (ikke mor (?)), musik, sut, sove......Det kan jeg se ved at hun feks giver mig sutten, hvis jeg spørger om den - kigger på far, hvis jeg spørger hvor han er og kigger på radioen, hvis jeg spørger om vi skal høre musik. Ellers så siger hun noget konstant - hun ævler virkelig og bruger forskellige tonefald med disse vrøvleord. Og det lyder også som om hun kan synge. I går var faderen lige udenfor og da han kom ind igen, kiggede hun på ham og sagde: "a dulle grolle grolle?" (og gik op i tonefaldet, som om hun spurgte ham om, hvad han havde lavet) - det var så sjovt.

Hvis nu man selv ævler en del.....det gør jeg 8D..så tror jeg de opfanger mange ord - flere end man regner med. Det kan godt være det så bare er ordlyden de kopierer og så senere forstår at bruge dem i en sammenhæng. Det afhænger jo af den respons, de får tilbage på det, de siger.

Jeg tror roligt, du kan regne med det Tif siger - jeg har en bog om udvikling, hvor der står, at nogle børn fra ca. 9-10 måneders alderen kan sige deres første ord...så det passer vel meget godt :)

Anmeld

21. april 2008

Loggidut

JA JA JA JA....sådan!

jeg troede jeg var blevet helt lam i rødbeden....for jeg syntes bare hun virker så bette endnu, og så lyder det da underligt at hun pludselig har "rigtige" ord på....jubiii, så er jeg jo ikke tosse...lol....najse, og tak for det!

Anmeld

21. april 2008

Tikki

....jubiii, så er jeg jo ikke tosse...lol....najse,

ja, det ved jeg så ikke lige om er rigtigt 8D ha ha ej gas:D

Anmeld

21. april 2008

Lise

Simon siger vist allermest BA-BA-BA-BA-BA :) men det er nu også meget sødt... han har aldrig, i hvert fald ikke hvad jeg har hørt, sagt "a det". Men han har sagt ma-ma-ma-ma eller mam-mam-mam i forbindelse med mad. Dygtig dreng! Han siger også JA...men det er tilfældigt hvad han siger ja til... Har oplevet nogle gange når han er ked, sur eller tvær at han kalder "mor" efter mig - Christian mener det er ønsketænkning fra min side, og måske han har ret...

Anmeld

21. april 2008

Anja

Jeg tror da også at Tiff har fat i noget af det rigtige :)

Elias har også i nogle uger sagt "a de" og har da også tænkt på om det er "hvad er det ?" han siger.

Hvis spørger om han kan sige far siger han HVER GANG "daa". Og faderen er pavestolt :P

Elllers er det bare det sædvanlige pludren i stavelser og skrig og råb - ofte skingert :))

Anmeld

21. april 2008

ivfmarie

Malte fik en rigtig mandfolkesnak med besdtefar igår! Bedstefar spurgte om noget, og Malte svarede - på deres helt specielle sprutte-prutte-sprog. Men deciderede ord... Nahhh, ikke det der ligner ;)

Anmeld

21. april 2008

Kaufie

William siger også "a det?" når han kigger på ting og har den helt rigtige intonation til et spørgsmål. Men der er jo også 2 på 1½ år i dagplejen, som sikkert stiller netop det spørgsmål 100 gange om dagen, så hvorfor skulle han ikke fange det lynhurtigt....

Ingen "mor" eller "far" endnu - men det er nok heller ikke et ord de bruger i dp....

Mette, med nysgerrig dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.