Hvor meget hos ikke-bopæls forælder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Honningblomst

Hej...

Kune godt tænke mig at høre Jer hvor meget Jeres børn er fast hos den forælder der ikke har barnet boende? Er Jeres børn der uden for nummer også og kan de få lov at komme tidligere hjem hvis de vil, snakker I med dem når de er der, er der dage hvor kun det ene barn evt er der så der er alene tid begge steder til et barn?

Kort og godt, hvordan fungerer børnenes deleliv?

Knus Eva...som synes det er et puslespil tit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

frk Jensen

Marcus er hos mig 24/7 da han ikke ser din far..
Når der på sigt skal samværd igang så skal han have lov at se sin far når han har lyst og ringe til ham når han føler for det.

Knus

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

BetinaMørk skriver:

Marcus er hos mig 24/7 da han ikke ser din far..
Når der på sigt skal samværd igang så skal han have lov at se sin far når han har lyst og ringe til ham når han føler for det.

Knus

Det synes faderen er helt ok? altså at han intet fastsamvær har?

Knus..

Anmeld

23. november 2009

frk Jensen

Eva skriver:

Det synes faderen er helt ok? altså at han intet fastsamvær har?

Knus..

har sendt dig en pb...

Anmeld

23. november 2009

Valle81

Eva skriver:

Hej...

Kune godt tænke mig at høre Jer hvor meget Jeres børn er fast hos den forælder der ikke har barnet boende? Er Jeres børn der uden for nummer også og kan de få lov at komme tidligere hjem hvis de vil, snakker I med dem når de er der, er der dage hvor kun det ene barn evt er der så der er alene tid begge steder til et barn?

Kort og godt, hvordan fungerer børnenes deleliv?

Knus Eva...som synes det er et puslespil tit...

Hejsa,

Min datter ser ikke sin far, og kommer nok heller aldrig til det, desværre.Han har valgt ikke at ville have noget med hende at gøre.

Han ved at han altid kan fortryde sit valg, men nu er der gået snart 7 år ( under graviditet og min datter er snart 6) så det tror jeg ikke han gør.

Min kæreste har en søn på snart fire år. Moderen og ham gik fra hinanden da han var lidt over et år. Der lavede de den samværes aftale at min kæreste hentede søn i børnehave onsdag og aflevered ham der igen Mandag, hver 14d dag.

I sommeres flyttede min kæreste herop og moderen flyttede til Sønderborg, så afstanden er så lang nu, at samværet ikke kan være det samme. Min kæreste henter ham i Sønderborg torsdag kl 1800 kører til Viborg og har fri sammen med ham om fredagen, vi har ham så til søndag kl 1400. Denne ordning forsætter så til han starte i skole.

Pga afstanden er der ikke den store flexibilitet og desværre er deres samarbejde heller ikke så godt, og det gør også flexibiliteten mindre.

Christina

Anmeld

23. november 2009

Pia.

Mine børn bor hos mig fast og er hos deres far hver anden weekend og hver onsdag henter han dem efter skole, men køre dem her hjem igen samme aften - den dag bruger de gerne på at tage i svømmehallen eller bare hygge - grunden til at han kommer med dem samme aften er at han ikke kan møde senere torsdag morgen så jeg syntes det er synd for børnene at de skal vækkes tidligt og køres her hjem.

Det fungere fint på denne her måde ind til videre.

Jim ringer hver aften og siger godnat til børnene og jeg ringer (eller de ringer) altid og siger godnat til dem når de er hos deres far. . .

Det sker også at vi ses til dagligt at Jim kommer her til mad eller vi bliver inviteret hjem til ham og spise. Men det er ikke noget fast bare hvis lysten er der. . vi blev inviteret der ned i weekenden og spise da han har fødselsdag i dag.

Så jo lige nu fungere det fint...

Knus Pia.

Anmeld

23. november 2009

Vingummien

Her fungere det med Franks datter som det står på skrift.

Hun bor jo ved sin mor og er her hver anden weekend til punkt og prikke, og så i de ferie han må have hende. Ellers snakker han ikke med hende, at ringe til hendes mor er som at skulle få fat i dronningen. Sender han en sms til hende for at høre f.eks om han kan hente før så kan der sagtens gå 3-4 dage før hun svare igen eller hvis han ringer så kan det godt tage et par dage før hun tager den.

Anmeld

23. november 2009

wamse

Nu er der blandende fædre her

Michael er ikke fast ved sin far mere, nu er det mere efter lyst/behov, da Michael nu er 14 år, og har et aktivt liv her, og hans far bor 110 km herfra, og hans far har aldrig været god til at ville michael ret meget, så lige nu gider Michael ikke ham ret meget.

Lærke har ikke fast samvær med hendes far, da han er psykisk meget ustabil, og ikke magter den faste samvær lige nu. Han har haft hende 2 x 2 timer. Han har så været her nogle gange, for at se hende lidt, for hun savner ham meget.

Anmeld

23. november 2009

N&J

Altså for mit eget vedkommende har Nikitas far jo stadig ikke noget samvær efter valg, men døren er åben. Men skriver fordi jeg kom til at tænke på min fætter og hans børn, deres mor har dem, men det er så meningen at han skal have dem hver 14 dag fra om onsdagen, men da han har forretninger i udlandet er han aldrig hjemme og sidst de yngste drenge (7 år) så deres far var det 3 uger siden, og deres ældste søn, ja hvad kan jeg sige, han siger selv at han kun ser sin far for drengenes skyld (jeg ved at han gerne vil hans far, men når hans far ikke tager intativ) der går tid 2-3 mdr. mellem at de ser hinanden, til gengæld er  min faster, børnenes farmor god til at tage dem hver anden weekend, men det har heller ikke været sjov for dem at den altid hænger på dem fordi min fætter egentlig ikke bor i landet eller for den sags skyld prioritere sine børn. 

Anmeld

23. november 2009

LinLin

David er 3 år og er hos sin far hver anden weekend fra fredag eftermiddag til søndag aften (enten henter hans far ham i bhv eller hos mig afhægig af hvornår jeg har fri dén pågældende fredag - de gange jeg har tidligt fri henter jeg ham nemlig) og så har han ham hver onsdag fra han henter ham i bhv til næste dag hvor han afleverer ham dér igen.

Det fungere ok med samarbejde - på nær når han laver om på aftaler i "sidste øjeblik" og ikke svarer på opkald og sms... Så bliver jeg hidsig (har meget lille tålmodighed når det kommer til Davids far!)

Det skal lige siges at vi bor MEGET tæt på hinanden - der er mere eller mindre kun en sti imellem de boligforeningsafdelinger vi bor i...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.